دانستنی های قبل از ازدواج

ازدواج مجازی موفق + مزایا و معایب ازدواج اینترنتی

اگرچه شاید خیلی از افراد فکر کنند که ازدواج مجازی موفق اصلاً امکان پذیر نیست و به این صورت نمی توان طرف مقابل برای زندگی مشترک را به درستی انتخاب کرد، اما تجربیات نشان داده اند که حتی همین ازدواج مجازی هم می تواند موفق باشد. با این حال، باید بدانید که این نوع ازدواج مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. پس اگر شما هم می خواهید بدانید که ازدواج مجازی خوب است یا خیر، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

در حال حاضر نسبت به گذشته، دیگر خانواده ها کنترل خیلی زیادی روی زندگی فرزندان خود ندارند. در زمان گذشته، قضیه کاملاً برعکس بود و خانواده ها تمام تصمیمات مهم زندگی را برای فرزندان خود می گرفتند. با این حال، این موضوع در حاضر صدق نمی کند و خانواده ها فقط می توانند با راهنمایی و کمک به فرزندان خود، مسیر آینده و زندگی آنها را روشن تر کنند. یکی از مهم ترین تغییراتی که در حال حاضر با گذشته دارد، نحوه آشنایی و ارتباط دختران و پسران با یکدیگر است.

به این صورت که هم اکنون خیلی از دختران و پسران از طریق فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اگرچه شاید بسیاری مواقع این آشنایی ها سرانجام خاصی نداشته باشند، اما بسته به شرایط مختلف، ممکن است حتی به ازدواج نیز ختم شود. در ادامه توضیح خواهیم داد که مزایا ازدواج اینترنتی شامل چه مواردی می شوند و یا این نوع ازدواج آشنایی چه معایبی دارد؟

ازدواج مجازی موفق امکان پذیر است ؟

ازدواج مجازی موفق چگونه شکل می گیرد؟

اگر شما هم قصد دارید یک رابطه آنلاین و از راه دور را شروع کنید و بیشتر طرف مقابل خود را بشناسید، بهتر است اول از همه بدانید که یک ازدواج مجازی موفق چطور شکل می گیرد؟ برای این که احتمال موفقیت ازدواج مجازی شما بیشتر شود، باید به نکات متعددی توجه کنید که در این بخش، به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم.

1- تلاش برای شناخت طرف مقابل

اولین و مهمترین فاکتوری که باید در آغاز روابط مجازی و آنلاین مد نظر قرار دهید، این است که تمام تلاش خود را برای شناخت درست طرف مقابل خود کنید. ممکن است خیلی از افراد در این نوع روابط فکر کنند که با یکدیگر تفاهم دارند و برای ازدواج مناسب هستند.

برای مثال، ممکن است آقا پسر در نیمه شب به شما پیام داده و حالتان را به فرصت. در این شرایط، شاید فکر کنید که او واقعاً شما را دوست دارد و تا پایان عمر، قرار است حتی در نیمه شب به یاد شما باشد. این در حالی است که اصلاً از طریق این رفتارها نمی توان به طور کامل طرف مقابل را شناخت.

از طرف دیگر، ممکن است که آقا پسر فکر کند که دختر خانم در همه شرایط در کنار او است و همیشه او را دلداری می دهد و حمایت می کند. با این حال، به این نکته توجه داشته باشید که شناخت و آشنایی بیشتر با طرف مقابل در فضای مجازی بسیار سخت است و اصلاً نمی توانید تمام جنبه های شخصیتی او را بشناسید.

شکل گرفتن ازدواج مجازی موفق

2- توجه به اختلافات

همه افراد با یکدیگر اختلاف دارند و نمی توان گفت که دو نفر به طور کامل شبیه به یکدیگر هستند. این اختلافات باید به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرند. حالا این اختلافات درباره هر چیزی هم که باشند، باید حتما به آنها توجه داشته باشید. به عنوان مثال، فاکتورهایی مانند اختلاف سنی، اختلاف تحصیلی، اختلاف فرهنگی، اختلاف طبقاتی و سایر موارد این چنینی، می توانند تاثیر زیادی در زندگی مشترک شما داشته باشند.

3- قضاوت نکردن از دور

افراد خیلی زیادی بوده اند که حتی با وجود نزدیکی به نامزد یا همسر آینده خود، باز هم نتوانسته اند او را به طور کامل بشناسند. از این رو، فکر نکنید که شما می توانید به صورت آنلاین و در فضای مجازی طرف مقابل خود را حتماً بشناسید. اگرچه شاید در برخی موارد ابتدایی با یکدیگر تفاهم داشته باشید، اما اصلاً این موضوع نمی تواند نشان دهنده تفاهم شما در زندگی مشترک باشد. 

علاوه بر این، در نظر داشته باشید که شما فقط چند ساعت از طول روز را با یکدیگر سپری می کنید که آن هم از طریق اینترنت و فضای مجازی است. پس اصلاً رفتارها و شخصیت طرف مقابل خود را از راه دور قضاوت نکنید و مطمئن باشید که برای آشنایی بهتر و مطمئن تر، باید حداقل چند ماه به صورت حضوری با یکدیگر رفت و آمد داشته باشید.

معایب ازدواج مجازی

4- آماده بودن برای به هم خوردن رابطه

احتمال این که روابط در فضای مجازی و آنلاین شکست بخورند، خیلی بیشتر است. به همین دلیل هم خیلی به طرف مقابل وابسته نباشید و خود را آماده کنید که شاید بعد از چند ماه رابطه و آشنایی، متوجه شوید که برای یکدیگر ساخته نشده اید. در این شرایط، هر دوی شما باید تحمل جدایی و دوری از یکدیگر را داشته باشید.

 5- توجه به ویژگی تغییرناپذیری رفتاری افراد

برای این که این موضوع را بهتر متوجه شوید، مثالی برای شما می زنیم. بسیاری از خانم ها و آقایان که بعد از ازدواج قصد جدا شدن داشتند، به جلسات مشاوره می روند و می گویند که می دانستند که طرف مقابل آنها در گذشته نیز رفتار نامناسبی داشته است. با این حال، آنها فکر می کردند که شاید بعد از ازدواج، بتوانند این رفتار را اصلاح کنند.

این در حالی است که بخش زیادی از رفتارها و شخصیت طرف مقابل شما شکل گرفته است و اصلاً قرار نیست با زندگی مشترک به طور کامل تغییر کند. به همین دلیل باید تمام شخصیت طرف مقابل خود را بشناسید و به این نکته توجه داشته باشید که آیا می توانید با وجود همین ویژگی های رفتاری، تا پایان عمر و بعد از ازدواج با او کنار بیایید یا خیر؟ اگر جواب شما مثبت است، به احتمال خیلی زیاد می توانید یک ازدواج مجازی موفق داشته باشید.

تغییر نا پذیر بودن در رابطه مجازی

6- کمک گرفتن از مشاور پیش از ازدواج

بیشتر مواقع زمانی که زوجین با یکدیگر به مشکل برمی خورند، بعد از ازدواج تصمیم می گیرند که به سراغ مشاوره بروند. این در حالی است که بهترین زمان برای مراجعه به مشاور، قبل از ازدواج و گرفتن تصمیم نهایی است. به خصوص اگر از طریق فضای مجازی و به صورت آنلاین با یکدیگر آشنا شده باشید، باید حتماً از مشاور کمک بگیرید تا مطمئن شوید که آیا افراد مناسبی برای ازدواج با یکدیگر هستید یا خیر.

در این جلسات مشاوره، بیشتر از ۳۰۰ سؤال تستی روانشناسی از هر دو طرف پرسیده می شود. با توجه به پاسخ این سوالات، مشخص خواهد شد که آیا شما دو نفر می توانید زندگی مشترک موفق و خوشحالی با یکدیگر بسازید یا خیر.

مزایای ازدواج مجازی

در حالی که خیلی از افراد موافق ازدواج مجازی نیستند، اما باید بگوییم که گاهی مواقع همین نوع آشنایی می تواند زمینه ساز یک ازدواج موفق باشد. به همین دلیل در این قسمت، برخی از مهمترین مزایای ازدواج مجازی را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

1- مناسب برای افراد شاغل و پرمشغله

شما تصور کنید که شخصی تمام ساعت روز را در محل کار خود سپری می کند و اصلاً نمی تواند به مکانی برود که طرف مقابل خود برای ازدواج را بشناسد. به خصوص در حال حاضر که تقریباً همه دختران و پسران شاغل هستند، ترجیح می دهند به جای وقت گذرانی در فضای واقعی، در فضای مجازی با طرف مقابل خود آشنا شوند. در این شرایط، فضای مجازی و محیط آنلاین به آنها کمک می کند تا در وقت خود صرفه جویی کنند و در عین حال، فرد مناسبی را برای ازدواج انتخاب نمایند.

مزایای ازدواج مجازی

2- حق انتخاب زیاد

یکی دیگر از مزایای ازدواج اینترنتی این است که حق انتخاب گسترده ای در اختیار دختران و پسران قرار می دهد. آنها می توانند بر اساس معیارهای خود برای ازدواج، شخص مناسب را پیدا کنند. حتی اگر بعد از صحبت کردن با شخصی متوجه شدند که او معیارهای لازم برای ازدواج با آنها را ندارد، هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد و می توانند خیلی راحت رابطه خود را با او قطع کنند.

معایب ازدواج مجازی

همان طور که پیش از این متوجه شدید، ازدواج مجازی مزایای خیلی زیادی ندارد. زیرا احتمال این که دختر و پسر شناخت کافی از یکدیگر نداشته باشند، خیلی بالاست. اگر شما هم قصد دارید که به صورت مجازی با شخصی آشنا شده و ازدواج کنید، حتماً تا ادامه همراه ما باشید تا ببینید که مهمترین معایب ازدواج اینترنتی شامل چه مواردی می شوند.

1- بی اعتمادی بین زوجین

یکی از مهمترین عیب هایی که ازدواج مجازی دارد، وجود بی اعتمادی بین زن و شوهر است. حتی اگر آشنایی آنها به ازدواج هم ختم شود، باز هم شاید بترسند که مبادا طرف مقابل آنها با شخص یا اشخاص دیگری نیز در فضای مجازی رابطه داشته باشد و به آنها خیانت کند. این نوع بی عتمادی حتی اگر به واقعیت هم نپیوندد، می تواند روابط زوجین را تا حد خیلی زیادی تیره و تار کند.

2- توهم شناخت از طرف مقابل

در قسمت های قبل نیز به اختصار درباره این موضوع صحبت کردیم. در روابط آنلاین و اینترنتی، ممکن است افراد از ویژگی های رفتاری طرف مقابل خود برداشت های مختلفی داشته باشند و فکر کنند که به طور کامل طرف مقابل خود را می شناسند.

معرفی معایب ازدواج مجازی

از طرف دیگر، بسیاری از افراد در این نوع روابط فقط به ویژگی های مثبت رفتاری شخص مقابل دقت می کنند. به عنوان مثال، اگر فرد بسیار دمدمی مزاج پرخاشگر است و در عین حال، گاهی مواقع مهربانی هم می کند، فقط به همین ویژگی مهربانی او توجه دارند. زمانی که طرفین نسبت به یکدیگر توهم شناخت داشته باشند، شاید فکر کند که می توانند زندگی مشترک موفقی با یکدیگر بسازند. با این حال، بعد از ازدواج متوجه خواهند شد که این توهمات کاملاً سراب بوده اند.

3- دروغ گفتن راحت

یکی دیگر از معایب ازدواج مجازی این است که خیلی راحت می توان به طرف مقابل دروغ گفت و ممکن است شخص مقابل هم همین کار را انجام دهد. برای مثال، بسیاری از افرادی که از طریق فضای مجازی با شخصی آشنا شدند، درباره موضوعاتی مانند وضعیت خانواده، شرایط اقتصادی دروغ می گویند و این موضوعات می توانند تاثیر زیادی در زندگی مشترک داشته باشد.

4- نداشتن تجربه کافی یا سن خیلی کم

تعداد زیادی از افرادی که از طریق فضای مجازی با یکدیگر آشنا می شوند، سن کمی دارند و به خاطر داشتن تجربه کم، اصلاً آمادگی ورود به یک رابطه جدی را ندارند. در این شرایط، احتمال این که رابطه عاطفی آنها به شکست بینجامد، خیلی بیشتر است.

5- نداشتن تفاهم

در نهایت، دلیل دیگری که می تواند موجب به هم خوردن یک ازدواج مجازی موفق شود، این است که طرفین نسبت به یکدیگر شناخت کافی ندارند. اگرچه شاید خیلی از آنها فکر کنند که درباره موضوعات متفاوتی با یکدیگر شباهت دارند، اما به موضوعات اساسی در ازدواج مانند عقیده، خانواده و فرهنگ یکدیگر توجه نکنند. در این شرایط است که ازدواج مجازی می تواند به طلاق بینجامد.

نداشتن تفاهم در ازدواج مجازی موفق

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره نکات مهم ازدواج مجازی موفق در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، فاکتورهای متعددی می توانند موجب افزایش احتمال موفقیت ازدواج در فضای مجازی شوند. یکی از مهمترین کارها برای اطمینان از درست یا غلط بودن ازدواج مجازی، این است که به همراه طرف مقابل خود به یک مشاور مراجعه کنید. 

مشاوره پیش از ازدواج به همه افراد کمک می کند تا به بهترین شکل ممکن شناخت کاملی از طرف مقابل خود داشته باشند و مطمئن شوند که آیا این فرد برای زندگی آینده آنها مناسب است یا خیر. نظر شما درباره رابطه از راه دور و به صورت اینترنتی چیست؟ شما فکر می کنید که این نوع روابط می توانند منجر به ازدواج موفق شوند؟ نظرات خود را در قسمت پایین با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا