دانستنی های قبل از ازدواج

راهنمایی کامل ازدواج برونگرا و درونگرا / ویژگی ها + [ مزایا / معایب ]

افرادی با ویژگی های شخصیتی درونگرا و برونگرا از نظر روانشناسی با یکدیگر متفاوت هستند و به همین دلیل هم اگر این افراد با یکدیگر ازدواج کنند، ممکن است بعدا با چالش هایی مواجه شوند. از طرف دیگر، برخی از افراد فکر می کنند که ازدواج درونگرا با برونگرا کار درستی است و این امر می تواند باعث موفقیت ازدواج شود.

در این مطلب به صورت کاملاً دقیق، این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای شما توضیح می دهیم که ازدواج با فرد برونگرا چه مزایا و یا معایبی دارد. پس اگر شما هم می خواهید با فردی ازدواج کنید که از نظر شخصیتی با شما متفاوت است، پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا مطمئن شوید که آیا کار درستی انجام می دهید یا خیر.

ویژگی های افراد درونگرا

برای این که مطمئن شوید که آیا ازدواج درونگرا با برونگرا مناسب است یا خیر، در ابتدا ویژگی افراد درونگرا را به صورت مفصل مورد بررسی قرار می دهیم. شخصیت درونگرا به افرادی گفته می شود که تمایل دارند بیشتر اوقات خود را به تنهایی سپری کنند و علاقه خیلی زیادی به محیط خارجی و جمع شلوغ ندارند.

بیشتر مواقع افراد درونگرا با افکار شخصی و احساسات خود درگیر هستند و تفکرات بسیار عمیقی دارند. این افراد با احساسات گنگ و تفکرات تحلیلی که دارند، فعالیت های تنهایی را ترجیح می دهند. افراد درون گرا دوستان کمتری دارند و با همین دوستان کم خود، روابط عمیقی برقرار می کنند. علاوه بر این موارد، افراد درونگرا ویژگی های شخصیتی دیگری نیز دارند که در این قسمت، برخی از مهمترین آنها را نام می بریم.

ازدواج درونگرا با برونگرا
  • تنهایی را دوست دارند.
  • تعداد دوستان آنها کم است.
  • در محیط های شلوغ نمی توانند تمرکز کنند.
  • به مشاغلی علاقه دارند که مستقل هستند.
  • خلاقیت زیادی دارند.
  • زمانی که در محیط های شلوغ هستند، احساس می کنند انرژی آنها کم شده است.
  • خیلی سخت می تواند دنیای بیرون را تحمل کنند.
  • در محیط های شلوغ و جمع بودن برای آنها خسته کننده و عذاب آور است.
  • شنونده های خوبی هستند.
  • قبل از حرف زدن فکر می کنند.
  • با هر کسی درد دل نمی کنند.
  • از موضوعات معمولی و حرف های عادی لذت نمی برند.
  • به راحتی به بقیه اعتماد نمی کنند.
  • قدرت تصمیم گیری خوبی دارند.
  • نسبت به اتفاقات هوشیارانه عمل می کنند.
  • پیام نوشتاری را به تماس تلفنی ترجیح می دهند.

ویژگی های افراد برونگرا

در مقابل افراد درونگرا، اشخاص برونگرا قرار می گیرند که از نظر شخصیتی دقیقاً مخالف درونگرایان هستند. افراد برونگرا ترجیح می دهند که با اطرافیان خود معاشرت خیلی بیشتری داشته باشند و محیط های شلوغ را به محیط های خلوت ترجیح می دهند. این افراد علاقه بسیار زیادی به فعالیت های گروهی و تجربیات اجتماعی دارند و فوق العاده فعال هستند.

یکی دیگر از ویژگی های افراد برونگرا، این است که با سرعت خیلی بالایی با دیگران سازگار می شوند و می توانند خیلی سریع دوست پیدا کنند. بیشتر این افراد دوستان زیادی دارند و عاشق رفتن به محیط های اجتماعی و انجام دادن چالش های جدید هستند. علاوه بر این موارد، افراد برونگرا ویژگی های شخصیتی دیگری نیز دارند که در این قسمت به طور کامل آنها را نام می بریم.

  • علایق بسیار زیادی دارند.
  • تعاملات اجتماعی و ارتباطات متعددی دارند.
  • کارهای گروهی را نسبت به کارهای فردی ترجیح می دهند.
  • تنها ماندن را دوست ندارند.
  • می توانند خیلی راحت ابراز احساسات کنند.
  • صحبت کردن را دوست دارند.
  • این افراد می توانند با مباحثه، چالش ها را پشت سر بگذارند.
  • از در مرکز توجه بودن، لذت می برند.
  • بسیار پر انرژی هستند.
  • انگیزه بسیار زیادی دارند.
ویژگی های افراد برونگرا

مزایای ازدواج افراد برونگرا و درونگرا

در قسمت های قبل به طور کامل با ویژگی های شخصیتی افراد درونگرا و برونگرا آشنا شدید. اکنون نوبت به آن رسیده که بدانید آیا ازدواج درونگرا با بارونگرا خوب است؟ شاید برای شما جالب باشد که بدانید این نوع ازدواج مزایایی هم دارد و می تواند زندگی مشترک را خیلی بهتر کند. در ادامه، برخی از این مزایا را نام می بریم.

1. داشتن رابطه متقابل بین زوجین

زمانی که هر یک از زوجین دارای شخصیت های مخالف درونگرا و برون گرا هستند، می توانند رابطه متقابلی با یکدیگر داشته باشند. به عنوان مثال، زمانی که یکی از آنها مجبور می شوند در شرایطی صحبت کنند، شخص برونگرا این مسئولیت را به عهده می گیرد و کار شخص درونگرا را راحت تر می شود.

2. جذب کردن قطب مخالف

وقتی فردی مشاهده می کند که طرف مقابل او ویژگی های شخصیتی کاملاً مخالفی نسبت به خودش دارد، ممکن است تا حد خیلی زیادی جذب طرف مقابل شود. برای مثال، زمانی که فرد درونگرا مشاهده می کند که طرف مقابل او هیجان زیادی برای صحبت کردن دارد و از بودن در جمع خسته نمی شود، این رفتار برای او جذاب است به وجد می آید.

3. رسیدن به کمال شخصیتی

یکی دیگر از مزایای ازدواج درونگرا با برونگرا این است که هر دوی آنها می توانند به کمال شخصیتی برسند. برای مثال، شخص درونگرا می تواند با ازدواج کردن با یک فرد برونگرا، ویژگی های بودن در گروه های اجتماعی و نحوه برقراری تعامل را در خود تقویت کند و بهتر بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند. افراد برونگرا نیز می تواند با تعامل بیشتر با همسر درون گرای خود، نحوه تمرکز کردن و پیروی از نیروی ذهن را بهتر یاد بگیرد.

مزایای ازدواج افراد برونگرا و درونگرا

معایب ازدواج افراد درونگرا و برونگرا

از سوی دیگر، ازدواج با فرد درونگرا برای افرادی که برونگرا هستند، می تواند معایب زیادی هم داشته باشد. توجه داشته باشید که اگر شما هم با شخصی ازدواج کردید که ویژگی های شخصیتی متفاوتی نسبت به شما دارد، بهتر است حتماً به محض بروز هر یک از این مشکلات، با یک روانشناس مشورت کنید و هر دوی شما در جلسات مشاوره شرکت نمایید.

در ادامه، برخی از مهم ترین معایب ازدواج درونگرا با برونگرا را نام می بریم. لازم به ذکر است که این معایب بستگی به رابطه و طرفین دارند و اصلاً نمی توان گفت که همه این معایب در افرادی که با ویژگی شخصیتی مخالف خود ازدواج می کنند، به وجود می آید.

1. به وجود آمدن سوء تفاهم های زیاد

اگر زن و مرد ویژگی های شخصیتی متفاوتی داشته باشند، ممکن است نسبت به رفتارهای طرف مقابل سوء تفاهم های خیلی زیادی داشته باشند و رفتارهای یکدیگر را اشتباه برداشت کنند. به عنوان مثال، بیشتر مواقع افراد درونگرا نیاز دارند که ساعاتی را خودشان به تنهایی سپری کنند. در این شرایط، ممکن است همسر برون گرای او احساس کند که طرف مقابلش نسبت به او سرد بی عاطفه است.

از طرف دیگر، این احتمال وجود دارد که افراد برونگرا از همسر خود بخواهند که مدام احساسات خود را به او ابراز کنند. این در حالی است که خیلی مواقع افراد درونگرا ترجیح می دهند احساسات خود را مخفی نگه دارند و آنها را بیان نکنند.

این سماجت و زیاده روی همسر برون گرای او می تواند باعث شود که شخص درونگرا احساس کلافگی و سردرگمی داشته باشد. به همین دلیل هم احتمال به وجود آمدن مشکل و سوء تفاهم بین زوج های درونگرا و برونگرا بسیار زیاد است.

معایب ازدواج افراد درونگرا و برونگرا

2. تفاوت در تمایلات اجتماعی

مطمئناً تاکنون متوجه شده اید که افراد درونگرا و برونگرا تمایلات اجتماعی متفاوتی دارند. این امر می تواند یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن مشکل میان زوج هایی با ویژگی شخصیتی متفاوت باشد. برای مثال، افراد برونگرا ترجیح می دهند که ساعت زیادی از روز را با دوستان و آشنایان خود بگذرانند. آنها دوست دارند در جمع باشند و انرژی بسیار زیادی دارند.

در مقابل، همسر درونگرای آنها علاقه چندانی به جمع ندارد و ترجیح می دهد از جمع دوری کند. در این شرایط، ممکن است اختلاف نظرهایی بین زن و شوهر به وجود بیاید و این امر، زمینه ساز مشکلات بزرگ تر باشد. حتی این احتمال وجود دارد که شخص درونگرا، همسر برون گرای خود را محدود کند تا او نتواند روابط اجتماعی زیادی با دوستان و آشنایان خود داشته باشد.

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره درست یا غلط بودن ازدواج درونگرا با برونگرا در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، اگرچه ازدواج با شخصی که ویژگی های شخصیتی متفاوتی دارد می تواند مزایایی داشته باشد، اما معایب زیادی هم دارد. به همین دلیل احتمال به وجود آمدن مشکل و سوء تفاهم بین زوج هایی که از نظر شخصیتی با یکدیگر متفاوت هستند، خیلی بیشتر است.

از این رو، بهتر است با شخصی ازدواج کنید که از نظر شخصیتی، به شما شباهت دارد؛ اگر برونگرا هستید، تا حد امکان با فرد برونگرایی ازدواج کنید و اگر درونگرا هستید، با کسی ازدواج کنید که او هم برونگرا باشد. در صورت انجام این کار، زندگی مشترک فوق العاده شادتری خواهد داشت.

اما اگر با شخصی ازدواج کرده اید که از نظر شخصیتی با یکدیگر متفاوت هستید، بهتر است در ابتدا تفاوت ها را بشناسید و سپس به دنبال رفع مشکلات باشید. نظر شما درباره ازدواج درونگرا با برونگرا چیست؟ به نظر شما چه راهکارهایی می توانند برای برطرف کردن مشکلات بین این زوج ها کارساز باشند؟ شما می توانید نظرات خود را در قسمت پایین با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا