عروسی

10 تا راه های حفظ میکاپ عروس در گرمای تابستان

یکی از محبوب ترین فصل ها برای برگزاری مراسم عروسی، فصل زیبای تابستان است. در این فصل، همه جا سرسبز است و مناظر طبیعی فوق العاده ای برای مکان مراسم وجود دارند. اما یکی از بزرگترین معایب فصل تابستان، گرمای بیش از حد آن است که هر سال به مرور زمان، شدت این گرما بیشتر می شود. همین موضوع موجب شده که بسیاری از عروس ها برای میکاپ خود خیلی نگران باشند. شما باید راه های حفظ میکاپ عروس را بلد باشید تا در این هوای گرم، مشکلی برایتان ایجاد نشود.

از آن جایی که امروزه همه عروس و داماد ها برای عروسی خود کلیپ می گیرند، ممکن است برای گرفتن کلیپ و عکس های عروسی، مدت زمان زیادی را در هوای گرم سپری کنند. به همین دلیل احتمال این که آرایش عروس کمی تغییر کند، وجود دارد. اگر شما هم می خواهید عروسی تان را در فصل زیبای تابستان برگزار کنید، اما نگران هستید که با آرایش جذاب و زیبا نزد مهمان هایتان حاضر نشوید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید. در این مقاله هر چیزی که باید برای حفظ میکاپ بدانید را برای شما توضیح می دهیم تا در روز عروسی خود، احساس بهتری نسبت به خود و میکاپ روی صورتتان داشته باشید.

چگونه از خراب شدن میکاپ عروس چلوگیری کنیم؟

همان طور که می دانید، عوامل مختلف و متعددی می توانند موجب تازه ماندن و یا خراب شدن میکاپ شما در روز عروسی شوند. برخی از این عوامل به خودتان بستگی دارند؛ یعنی خودتان باید آنها را انجام دهید و برخی دیگر، با توجه به مواد آرایشی که برایتان استفاده می شود، متفاوت است. در ادامه راه های حفظ میکاپ عروس را برایتان شرح می دهیم.

راه های حفظ میکاپ عروس

1. استفاده از لوازم آرایشی با کیفیت

یکی از مهم ترین نکاتی که در میکاپ عروسی به خصوص در فصل تابستان باید به آن توجه زیادی داشته باشید، انتخاب محصولات آرایشی با کیفیت است. معمولا لوازم آرایشی باکیفیت مدت زمان بیشتری زیبایی خود را روی پوست حفظ می کنند.

این در حالی است که لوازم آرایشی بی کیفیت نه تنها موجب زود خراب شدن میکاپ می شوند، بلکه باعث می شوند که در عکس هایی که در روز عروسی می گیرید، اصلا خوب به نظر نرسید. پس پیشنهاد می کنیم که آرایشگری را انتخاب کنید که از محصولات آرایشی با کیفیت و خوب برایتان استفاده می کند.

2. استفاده از پرایمر و تمیز کردن پوست

از دیگر کارهایی که برای حفظ میکاپ از اول تا آخر عروسی باید انجام دهید، استفاده از پرایمر و تمیز کردن پوست قبل از میکاپ است. قبل از این که میکاپ را شروع کنید، به خوبی صورتتان را با شوینده های مختلف، تمیز کنید تا هیچ آلودگی روی پوستتان نماند. سپس از یک پرایمر با کیفیت و مناسب استفاده کرده تا روزنه های پوستتان را به خوبی بپوشاند. پرایمر می تواند نقش مهمی در میکاپ ایفا کند و اگر از آن استفاده نکنید، ممکن است که آرایشتان آن طور که دوست دارید، نشود. پس حتما از پرایمرهای باکیفیت استفاده کنید.

3. قرار گرفتن در مکان های سر پوشیده

قرار گرفتن در مکان های سر پوشیده، بهترین کاری است که در می توانید در روز گرم و سوزان تابستانی انجام دهید. در این صورت، نور شدید آفتاب کمتر با پوستتان برخورد می کند و میکاپتان خراب نمی شود. همین طور اگر در مکانی زندگی می کنید که رطوبت زیادی دارد، بهتر است که در مکان های سر پوشیده باشید؛ زیرا رطوبت نه تنها موجب خراب شدن آرایش می شود، بلکه تأثیر بدی روی موها نیز می گذارد. پس تا جایی که می توانید، از آفتاب دوری کنید و در جاهایی که سایه و خنک است، به عکاسی و فیلمبرداری بپردازید.

روش های حفظ میکاپ عروس

4. شستن صورت با آب سرد قبل از میکاپ

یکی دیگر از کارهایی که تأثیر زیادی در حفظ میکاپ عروس دارد، شستن صورت با آب سرد قبل از شروع آرایش است. برای استفاده از این روش، باید بعد از این که صورتتان را با یک شوینده به خوبی شستید، آب نسبتا سرد را به صورتتان بزنید. با انجام این کار، منافذ باز پوست، بسته می شوند و این امر موجب جلوگیری از پس دادن چربی می شود.

بعد از این که صورتتان را با آب سرد شستید، ار یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید. اگر پوستتان خیلی خشک باشد، چربی زیادتری پس می دهد. بعد از گذشت 10 دقیقه، مرطوب کننده به خوبی جذب پوست می شود و می توانید سایر مراحل میکاپ را آغاز کنید.

5. استفاده کردن از محصولات ضد آب

در فصل تابستان، معمولا همه افراد عرق می کنند. مخصوصا عروس و دامادها که جنب و جوش خیلی زیادی دارند. به همین دلیل بهتر است که از محصولات ضد آب استفاده کنید تا اگر عرق کردید و یا اشک از چشمانتان جاری شد، میکاپ زیبای شما خراب نشود و تا آخر مراسم عروسی باقی بماند. مثلا اگر چسب مژه ای که میکاپ آرتیست برایتان استفاده کرده ضد آب نباشد، ممکن است که در طول عروسی قسمتی از آن از چشمانتان جدا شود.

حفظ میکاپ عروس در تابستان

6. نوشیدن آب

یکی از ساده ترین کارهایی که برای حفظ میکاپ عروس می توانید انجام دهید، نوشیدن آب است. آب موجب شادابی و لطافت پوست می شود و باعث شده که پوستی صاف و مرطوب داشته باشید. از چند هفته یا چند ماه قبل از عروسی، آب زیادی بنوشید. هیمن طور نوشیدن آب در روز عروسی را فراموش نکنید تا رطوبت پوستتان بالا بماند. کلا خوردن آب کافی برای هر کسی لازم است و انجام آن موجب زیباتر درخشان تر شدن پوست می شود.

7. ترمیم کردن آرایش

اگر می توانید، هر چند وقت یک بار آرایشتان را ترمیم کنید. این کار باعث می شود که نقص های به وجود آمده در میکاپ از بین برود و همین طور میکاپ، تازه باقی بماند. البته این کار را زمانی می توانید انجام دهید که خودتان مهارت لازم را داشته باشید. اگر چیزی از میکاپ نمی دانید، به هیچ عنوان به آن دست نزنید؛ زیرا ممکن است که خراب تر از چیزی که هست شود. اگر از لحاظ مالی مشکلی ندارید، می توانید یک میکاپ آرتیست را در روز عروسی خود، در کنارتان داشته باشید تا او این کارها را برایتان انجام دهد.

8. خودداری کردن از دست زدن به صورت

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید  که مدام به صورت خود دست می زنید، از همین الان سعی کنید که این عادت را کنار بگذارید؛ زیرا این کار می تواند موجب خراب شدن بیش از حد آرایش شما شود. در این صورت شما در بهترین شب زندگی خود، احساس بدی دارید و خوب به نظر نمی رسید. حتی در روزهای قبل از عروسی هم سعی کنید از دست زدن به صورتتان جلوگیری کنید؛ زیرا حجم زیادی از انواع آلودگی ها به پوست منتقل می شود و ممکن است که جوش بزنید و پوستتان از آن حالت صافی و زیبایی خودش خارج شود.

حفظ میکاپ عروس در بهترین حالت

9. استفاده کردن از لوازم متناسب با پوست

می توان گفت که مهم ترین نکته ای که در حفظ میکاپ عروس باید رعایت کنید، انتخاب لوازم آرایشی متناسب با پوست است. همان طور که می دانید، پوست ها انواع مختلفی دارند و برخی از پوست ها خشک، برخی چرب و بعضی دیگر هم مختلط هستند.

به همین دلیل انواع و اقسام وسیله های آرایشی هم برای پوست ساخته شده اند که هر کردام از آنها، برای یک نوع پوست مناسب هستند. مثلا اگر کسی پوست خشکی داشته باشد ولی از لوازم آرایشی پوست چرب استفاده کند، آن نتیجه دلخواه را برایش به دنبال نخواهد داشت و همین طور برعکس.

10. استفاده از اسپری

لازم است بدانید که امروزه اسپری هایی وجود دارند که استفاده از آنها، موجب می شود که میکاپ در طول مدت زمان زیادی سالم و تازه باقی بماند و خراب نشود. این اسپری ها در همه آرایشگاه ها وجود دارد؛ پس حتما به میکاپ آرتیست خود یادآوری کنید که از آن برایتان بزند.

همین طور قبل از آن، مطمئن شوید که آرایشگر از این اسپری های تثبیت کننده دارد. در غیر این صورت، خودتان تهیه کنید و در آخر میکاپ هم از آرایشگر بخواهید که برایتان بزند. در این صورت تا آخر مراسم، میکاپتان با لحظه اول فرقی نمی کند.

سخن نهایی

در این مقاله از ویکی عروس، دانستید که چگونه باید از میکاپ روز عروسی مراقبت کرد. اگر کارهایی که در بالا گقیتم را به خوبی انجام دهید، مطمئن باشید که تا آخر مراسم، مانند لحظه اولی که میکاپ کرده اید، به نظر می رسید. در انتخاب میکاپ آرتیست، دقت زیادی داشته باشید؛ زیرا یک میکاپ آرتیست حرفه ای، از لوازم با کیفیت به بهترین شکل ممکن استفاده می کند و همین طور نقوص مختلف چهره، مانند منافذ باز پوست را به خوبی می پوشاند. به نظر شما چه چیز های دیگر در حفظ میکاپ عروس تأثیر دارند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا