خواستگاری

تزیین سینی چایی خواستگاری با ساده ترین وسیله ها + عکس

یکی از مهم ترین مراسم هایی که برای ازدواج برگزار می شود، خواستگاری است. در خواستگاری خانواده عروس وظیفه دارند که به خوبی از خانواده داماد پذیرایی کنند. در فرهنگ ایرانی ها، عروس باید به تمامی کسانی که در جلسه خواستگاری حضور دارند، چای تعارف کند. به همین دلیل تزیین سینی چایی خواستگاری اهمیت زیادی دارد و باید به بهترین نحو ممکن انجام شود. بیشتر عروس ها برای تزیین سینی چای دچار استرس می شوند و ممکن است که نتوانند به خوبی این کار را انجام دهند.

معرفی ترفندهایی برای تزیین سینی چایی خواستگاری

به نظر شما چرا باید سینی خواستگاری چای به خوبی تزیین شود؟ در پاسخ به این سوال، باید گفت که در این جلسه، خانواده ها برای اولین بار است که همدیگر را ملاقات می کنند و همه چیز بسیار رسمی است. به همین دلیل شما باید تلاش کنید که در مقابل خانواده همسر آینده خود، به بهترین نحو ممکن حاضر شده و همه چیز را خیلی خوب ارائه دهید. برای این که با تزیین سینی چای برای خواستگاری آشنا شوید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید تا بتوانید تزیین سینی خواستگاری را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

1. برای تزیین سینی، از گل استفاده کنید

گل، یکی از زیباترین عناصر طبیعت به شمار می رود که شما می توانید ار آن برای تزیین کردن سینی خواستگاری کمک بگیرید. تزیین سینی چای خواستگاری با گل طبیعی یکی از ایده هایی است که بیشتر عروس ها از آن استفاده می کنند. دیزاین سینی چای خواستگاری با گل طبیعی یا مصنوعی به عنوان یکی از بهترین و زیباترین سینی های چای شناخته می شود. البته برای تزیین سینی خواستگاری با گل، بهتر است که سینی مورد نظرتان بزرگ باشد تا بتوانید تمامی فنجان ها را در کنار گل ها قرار دهید.

تزیین سینی خواستگاری با استفاده از گل

برای انجام این کار، به گل و چسب نیاز دارید. اگر از گل های مصنوعی اسنفاده کنید، کارتان راحت تر می شود. چسب های دو طرفه نیز می توانند به خوبی گل ها را به سینی بچسبانند. البته برخی از عروس ها از اسفنج هم استفاده می کنند تا نیازی نباشد چسب را روی سینی بریزند. شکل دادن به گل ها در سینی خواستگاری کاملا سلیقه ای است و باید با توجه به توانایی ها و وسیله های در دسترس خودتان، این کار را انجام دهید.

2. استفاده از شمع برای تزیین سینی چای خواستگاری

شمع ها موجب درخشش بیشتر سینی چایی می شود و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که در کنار گل ها، از شع نیز استفاده کنید. شمع چون موجب رفع استرس و ایجاد آرامش می شود، می تواند برای از بین بردن استرس شما نیز کاربردی باشد. البته باید درست شمع را به سینی بچسبانید تا در حین تعارف کردن چای به بقیه، شمع تکان نخورد و روی زمین نیوفتد. بهتر است که برای تزیین سینی چای بله برون یا خواستگاری به وسیله شمع، شمع های انتخابیتان ظریف و کوچک باشند.

3. استفاده از مروارید، تور و روبان برای تزیین سینی چایی خواستگاری

مروارید، تور و روبان از دیگر وسیله هایی هستند که می توان از آنها برای تزیین سینی چایی خواستگاری استفاده کرد. اگر می خواهید از تور و روبان استفاده کنید، باید بتوانید به خوبی آنها را شکل بدهید و سپس به گوشه ای از سینی بچسبانید.

مثلا درست کردن گل با روبان، می تواند یک ایده خلاقانه و زیبا برای تزیین سینی چای باشد. البته اگر در این کار مهارت دارید، همان را انجام دهید و اگر نمی توانید گل یا وسیله دیگری با روبان و تور درست کنید، به دنبال ایده های دیگر باشید.

تزیین سینی خواستگاری با استفاده از مروارید

4. سینی چایی ساده

تمام ایده های بالا کاربردی و زیبا هستند؛ اما امروزه همه چیز به سمت سادگی رفته است و همین امر موجب شده که عروس ها در حال حاضر برای مراسم خواستگاری از وسیله خاصی برای تزیین سینی استفاده نکنند. در خواستگاری های امروزی از گل محمدی، لیمو خشک شده و نبات بیشتر استفاده می شود.

به گونه ای که یک گل محمدی خشک شده کوچک را با یک برش لیمو خشک درون هر فنجان چایی می اندازند و نبات را در کنار آن قرار می دهند. این ایده برای کسانی که سینی های شلوغ دوست ندارند و طرفدار سادگی هستند، مناسب است.

5. استفاده از خوشه گندم برای تزیین سینی خواستگاری

خوشه گندم نیز از آن دسته وسیله هایی است که برای تزیین سینی خواستگاری از آن استفاده می کنند. گندم، نوعی گیاه ساده و کلاسیک است که موجب زیبایی بیشتر سینی چایی می شود. برای تزیین سینی خواستگاری با گندم، باید گندم ها را در یک گوشه از سینی بریزید و سپس فنجان ها را در قسمت دیگر سینی قرار دهید. اگر طرفدار روش های ساده و کلاسیک هستید، گندم نیز گزینه خوبی برای تزیین سینی خواستگاری به شمار می رود.

6. استفاده از طعم های مختلف مانند دارچین برای سینی خواستگاری

عده ای از افراد هستند که فقط با یک طعم خاص چایی می خورند؛ مثلا تنها چایی دارچینی می خورند یا چایی با گل محمدی را دوست دارند. شما می توانید از علایق افراد برای تزیین سینی چایی خواستگاری استفاده کنید. برای این کار باید علاوه بر فنجان، به نعلبکی هم نیاز دارید.

نکات مهم درباره سینی چایی خواستگاری

باید وسیله هایی که در چای می اندازند مانند نبات، گل محمدی، دارچین، زنجبیل، لیمو و دیگر موارد این چنینی را در هر یک از نعلبکی ها قرار دهید تا افراد حاضر در خواستگاری با توجه به علایق خود، چایی را طوری که دوست دارند، بنوشند.

نکات مهم درباره سینی چایی خواستگاری

برخی نکات مهم وجود دارند که باید به آن توجه زیادی داشته باشید تا بتوانید به خوبی در مقابل خانواده همسر آینده خود حاضر شوید. یکی از این نکات، خوش رنگ بودن چای است. شما باید با توجه به تعداد افراد، همان مقدار چای دم کنید و به اندازه همان مقدار آب جوش چایی بزنید. چایی های خیلی کم رنگ یا خیلی غلیظ را هیچ کسی دوست ندارد. علاوه بر خوش رنگ بودن چای، باید سینی مناسبی را برای فنجان ها انتخاب کنید.

سینی باید بزرگ باشد که در کنار تزییناتی که انجام می دهید، بتوان حداقل 8 تا 9 فنجان را در آن قرار داد. البته اگر فکر می کنید که سینی شکستنی است و شاید از دست هایتان رها شود، فنجان ها را در دو سینی بگذارید.

مطمئن باشید که هیچ مشکلی ندارد که در دو سینی چایی را به مهمان ها تعارف کنید. آخرین نکته مهمی که درباره این امر باید به آن دقت داشته باشید، تعداد است. حتی برای کوچک ترین افرادی که در خواستگاری حضور دارند هم باید فنجان بیاورید.

تزیین سینی چایی خواستگاری ساده

سخن نهایی

در این مقاله از ویکی عروس با انوع تزیین سینی چایی خواستگاری آشنا شدید. سعی کنید که علاوه بر ظاهر، به طعم چای هم اهمیت دهید و از چای های خوش عطر و طعم برای مراسم خواستگاری استفاده کنید. تزیین سینی خواستگاری با گل عروس هم می تواند یک ایده کاربردی و جالب باشد.

بهتر است که برای مراسم خواستگاری، از حداقل یک ساعت قبل از آمدن مهمان ها فنجان ها را بشویید و خشک کنید تا بعدا استرسی بابت این موضوع نداشته باشید. به نظر شما از چه وسیله های دیگری می توان برای تزیین سینی خواستگاری استفاده کرد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا