عروسی

20 مدل جدید دستکش عروس / نکات + عکس 1403

یکی از آیتم هایی که باعث زیبایی چندین برابری لباس عروس می شود، دستکش است. دستکش ها انواع و مدل های مختلفی دارند که هر کدام از این مدل ها برای یک لباس مناسب است. امروزه عروس های زیادی از دستکش در روز عروسی خود استفاده می کنند؛ زیرا این دستکش ها در حال حاضر استفاده زیادی دارند، یک حالت پرنسسی به لباس می دهند. ما در این مقاله درباره لباس عروس با دستکش بلند یا کوتاه توضیح می دهیم. اگر شما هم می خواهید با مدل دستکش عروس آشنا شوید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

دستکش عروس کوتاه یا بلند موجب می شود که یک فضای کلاسیک حالتی ایجاد شود. بیشتر کسانی که از دستکش برای عروسی های خود استفاده می کنند، اروپایی ها هستند. پس اگر به لباس و فرهنگ آنها علاقه دارید، می توانید درکنار لباس عروس، دستکش را نیز آماده کنید. افراد معروف اروپایی در عروسی های خود بیشتر از دستکش عروس ساتن یا جنس های دیگر استفاده کرده اند که درخشندگی و زیبایی فوق العاده ای به آنها می بخشد. علاوه بر عروس ها، ساقدوش ها هم می توانند از دستکش استفاده کنند و با عروس ست شوند.

نکات مهم برای انتخاب دستکش عروس

اولین نکته ای که برای انتخاب دستکش باید به آن دقت زیادی داشته باشید، این است که آیا واقعا به دستکش پوشیدن در روز عروسی خود علاقه دارید؟ چون همان طور که پیش از این گفتیم دستکش ها یک وسیله کلاسیک هستند و امروزه افراد بسیاری آن را زیبا می دانند و عده دیگری به آن علاقه ای نشان نمی دهند.

به صورت کلی، دستکش باعث خاص تر شدن عروس می شود؛ اگر دوست دارید که در روز عروسی خود خاص باشید، دستکش بپوشید و اگر می خواهید که یک عروس معمولی باشید، از پوشیدن دستکش خودداری کنید.

دستکش عروس کوتاه

جالب است بدانید که اکنون دیگر استفاده از دستکش کم شده است. در زمان های قدیم نه تنها عروس و ساقدوش هایش، بلکه تمامی مهمان ها نیز دستکش می پوشیده اند و آن را یکی از مهم ترین اکسسوری ها می شناخته اند. علاوه بر سلیقه خود، باید به مدل دستکش عروس هم توجه زیادی داشته باشید. برخی از لباس ها با دستکش کوتاه زیباتر می شوند و برخی دیگر با دستکش های بلند. اگر خودتان نمی توانید در این باره تصمیم بگیرید، از کسانی که مزون دارند و مدت هاست در این حیطه فعالیت می کنند کمک بخواهید.

حتی با برخی از لباس ها نباید دستکش پوشید. اگر می خواهید در روز عروسی خود دستکش بپوشید، باید لباسی را انتخاب کنید که برای دستکش پوشیدن مناسب باشد. برخی از افراد معتقدند که اندازه بلندی یا کوتاهی دستکش را باید با توجه به اندازه آستین لباس تعیین کرد. هر چقدر که آستین لباس کوتاه تر باشد، باید دستکش بلندترین انتخاب کرد و اگر آستین لباس بلند است، دستکش را باید کوتاه تر انتخاب کنید. به طور کلی شما دو مدل لباس برای انتخاب دارید و باید مدل دستکش عروس هم با توجه به همان دو مدل لباس انتخاب کنید.

1. برای لباس های آستین دار، باید دستکش چه اندازه ای انتخاب کرد؟

اگر لباستان آستین دار است و اندازه آستین آن متوسط است، باید دستکشی را انتخاب کنید که کمی از مچ دست بالاتر رود. دقت داشته باشید که آستین لباس و دستکش نباید خیلی به هم نزدیک باشند و یا روی یکدیگر قرار بگیرند. لازم به ذکر است که جنس دستکش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و باید جنس لباس و دستکش مشابه یکدیگر باشند. اگر نتوانستید دستکشی هم چنس با لباس پیدا کنید، سعی کنید که دستکش انتخابی بیشترین شباهت و هماهنگی را با لباس داشته باشد.

مدل دستکش عروس جدید

2. برای لباس های دکلته و بندی باید دستکش چه اندازه ای انتخاب کرد؟

اگر لباس عروستان بندی یا مدل دکلته دارد، دستتان برای انتخاب دستکش بازتر است و می توانید راحت تر دستکش مورد نظرتان را انتخاب کنید. کسانی که می خواهند لباس دکلته یا بندی بپوشند، بهتر است که از دستکش هایی با اندازه بلند استفاده کنید. اندازه این دستکش ها می تواند تا آرنج و یا حتی بالاتر از آن نیز برسد. برای این نوع لباس ها هم بهتر است که جنس لباس و دستکش یا یکی باشند یا بیشترین شباهت را با هم داشته باشند.

3. جنس دستکش برای عروس

پارچه هایی که با آن دستکش های عروس را می دوزند، متفاوت هستند و تنوع بالایی دارند. کسانی که به سبک کلاسیک علاقه زیادی دارند و می خواهند یک دستکش سنتی داشته باشند، باید دستکش هایی که از جنس ساتن براق هستند را تهیه کنند. پارچه هایی که توری هستند، بیبشتر حال و هوای امروزی دارند و موجب زیبایی چندین برابری عروس می شوند. این پارچه های توری طرح های مختلفی دارند که می توانید با توجه به سلیقه خود، بهترین آنها را برای روز عروسی خو.د انتخاب کنید.

4. رنگ دستکش عروس

علاوه بر مدل دستکش عروس باید به رنگ آن هم توجه زیادی شود. معمولا رنگ های سفید و کرمی بیشترین تعداد استفاده را دارند. کلا اگر لباس عرستان سفید است، باید دستکش هم سفید باشد. اما اگر می خواهید برای مراسم های دیگری مانند عقد از دستکش استفاده کنید و رنگ لباستان سفید نیست، می توانید رنگ های دیگر را جایگزین کنید. البته در بیشتر مواقع دستکش هایی هم رنگ با لباس را انتخاب می کنند. به همین دلیل ممکن است که انتخاب سایر رنگ ها برای دستکش کمی نا مناسب باشد.

لباس عروس دکلته با دستکش

5. قیمت دستکش برای عروس

مسئله قیمت برای هر یک از اکسسوری هایی که عروس و داماد استفاده می کنند، مطرح است. بهتر است که قبل از خرید دستکش، از چند نفری درباره قیمت آنها بپرسید تا بتوانید دستکش را با قیمت مناسبی خریداری نمایید. البته دستکش ها در مقایسه با سایر اکسسوری ها قیمت زیادی ندارند. قیمت دستکش با توجه به مدل آن، جنس پارچه، تزئینات به کار رفته روی آن و دیگر موارد این چنینی بستگی دارد. حتما قبل از خرید، از قیمت حدودی دستکش مطلع شوید تا نتوانند با قیمت بالایی دستکش ها را به شما بفروشند.

5 تا از بهترین مدل دستکش عروس که در حال حاضر استفاده می شود

در این قسمت 5 مدل دستکش عروس را به‌صورت خلاصه توضیح می دهیم تا با آنها آشنا شده و بتوانید با توجه به لباس خود، یکی را برای خود انتخاب کنید. 5 مدل دستکش عروس جدید عبارت اند از:

  • دستکش توری بلند: لباس عروس دکلته با دستکش بلند موجب جذابیت فوق العاده شما در شب عروسی تان می شود. همین طور دستکش عروس بلند توری کاملا خنک هستند و اصلا اذیت نمی کنند.
  • دستکش گیپور کوتاه: برای لباس هایی که آستین بلندی دارند، دستش گیپور کوتاه بهترین گزینه به شمار می رود. دستکش توری عروس کوتاه با لباس عروس هایی با آستین های نسبتا بلند، جذابیت زیادی دارند.
  • دستکش عروس بدون انگشت: برخی از دستکش ها هستند که انگشت ندارند. این دسته از دستکش ها امروزه ترند هستند طرفداران زیادی دارند.
  • دستکش توری بلند یا کوتاه با تزئینات مرواریدی: برخی از دستکش ها به وسیله مروارید تزئین شده اند و به خوبی سبک کلاسیک را نشان می دهند.
  • دستکش عروس ساده: این نوع از دستکش ها از جنس ساتن مات هستند. لباس عروس اروپایی با دستکش ساده ساتن مات، از پر طرفدارترین استایل های عروسی به شمار می رود.
لباس عروس اروپایی با دستکش

حرف آخر

در این مقاله از ویکی عروس با چند مدل دستکش عروس آشنا شدید. به صورت کلی می توان گفت که دستکش پوشیدن در عروسی توسط عروس، برای یک سبک خاص نیست و همه افراد می توانند از آن برای هر سبک عروسی استفاده کنند. به طور کلی در گذشته دستکش ها برای نشان دادن احترام استفاده می شدند و عروس ها برای اینکه یک فضای رسمی ایجاد کنند، دستکش ها را می پوشیدند. اما امروزه دستکش به عنوان یک اکسسوری به شمار می رود که پوشیدن یا نپوشیدن آن به سیلقه خود فرد بستگی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا