بله برون

نحوه انتخاب لباس مناسب بله برون

انتخاب لباس مناسب بله برون یکی از مهم ترین چالش های بسیاری از دختر خانم های جوان به شمار می آید. کاملا طبیعی است که عروس خانم ها دوست دارند در مراسم بله برون که قبل از عروسی برگزار می شود، از نظر خانواده داماد زیباتر به نظر برسند. در این شرایط، انتخاب لباس می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در این مقاله چندین فاکتور مختلف برای انتخاب لباس بله برون در اختیار شما قرار خواهیم داد تا بتوانید راحت تر لباس مورد نظر خود برای این مراسم را آماده کنید.

در مراسم بله برون، بزرگ ترهای فامیل دور یکدیگر جمع شده و درباره ازدواج و آخرین موضوعات عروسی صحبت می کنند. از این رو، بله برون را می توان یکی از مهمترین مراسم های رسمی قبل از ازدواج به شمار آورد. اگرچه مدل های مختلفی برای لباس بله برون وجود دارند، اما شاید خیلی از عروس خانم ها ندانند که چه لباسی برای این مراسم مناسب است.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله از ویکی عروس، نحوه انتخاب انواع لباس بله برون را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم یک مراسم بله برون پیش روی خود دارید و به دنبال یک لباس مناسب برای این مراسم هستید، پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله را از دست ندهید.

رنگ لباس مناسب بله برون

رنگ لباس بله برون

اولین و مهم ترین فاکتوری که باید برای انتخاب لباس مناسب بله برون مد نظر قرار دهید، رنگ لباس است. عروس خانم ها باید حتما در این مراسم رنگ های شادتری بپوشند و از پوشیدن لباس هایی به رنگ تیره خودداری کنند. البته منظور ما این نیست که تمام اجزای لباس باید به رنگ روشن و شاد باشند. اما آنها می توانند برای هماهنگی بهتر بین لباس های خود، بخشی از اجزای استایل خود مانند شلوار، کفش و یا حتی روسری را به رنگی های تیره انتخاب کنند.

علاوه بر این موارد، پوشیدن رنگ روشن در مراسم بله برون، اعتماد به نفس عروس خانم را افزایش می کند. به طور کلی، رنگ هایی مانند صورتی کمرنگ، آبی، بنفش، قرمز، زرشکی و سایر موارد این چنینی، گزینه های مناسبی برای رنگ لباس مناسب بله برون هستند. در میان همه رنگ های پرطرفدار، رنگ های طلایی، گلبهی و آبی محبوبیت خیلی بیشتری دارند.

البته باید گفت که عروس ها باید به این نکته هم توجه خیلی زیادی داشته باشند که آیا رنگ انتخابی آنها با پوستشان هماهنگی دارد یا خیر. برای مثال، ممکن است رنگ هایی مانند بنفش و آبی با تناژ پوستی برخی از افراد هماهنگ نباشد. می توانید درباره این موضوع با آرایشگر خود نیز مشورت کنید.

انواع لباس بله برون

لباس مناسب بله برون شامل نمونه های مختلفی می شوند که خانم ها می توانند بر اساس سلیقه خود، یکی از آنها را انتخاب کنند. البته بیشتر خانم ها علاوه بر سلیقه، برای انتخاب لباس به فرهنگ و سلیقه آقا داماد هم دقت زیادی دارند. در ادامه، انواع لباس بله برون را معرفی می کنیم که شما می توانید از آنها برای این مراسم مهم استفاده کنید

1- ماکسی و لباس مجلسی بلند

ماکسی ها جزء پرطرفدارترین لباس های مجلسی به شمار می آیند که به خاطر داشتن قد بلند، نسبتا پوشیده هستند. به طور کلی، بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند که در مراسم های قبل از ازدواج بهتر است پیش از اندازه لباس های باز نپوشیم. به همین دلیل اگر شما نیز به هر دلیلی می خواهید در مراسم بله برون خود از لباس پوشیده ای استفاده کنید، ماکسی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته ممکن است خیلی از عروس خانم ها، لباس های ماکسی دکلته و یا بندی را انتخاب کنند که آنها هم جذابیت بسیار زیادی دارند و اندام آنها را بدون عیب و نقص نشان می دهند.

بهترین پارچه های مورد استفاده برای لباس مجلسی ماکسی و بلند، پارچه هایی مانند ساتن، تور، ابریشم، مخمل، حریر و لمه هستند. در میان همه این پارچه های پرطرفدار، پارچه حریر گزینه خیلی بهتری برای ماکسی و لباس مجلسی بلند در نظر گرفته می شود. همچنین شما می توانید لباس های مجلسی بلند با پارچه های کاملا ساده ای را برای روز بله برون خود انتخاب کنید. فراموش نکنید که سادگی، همیشه طرفداران بسیار زیادی دارد.

2- لباس مجلسی کوتاه

شما می توانید با استفاده از یک لباس مجلسی کوتاه و شیک در مراسم بله برون، تعادل جذابی در استایل خود به وجود بیاورید. لباس های مجلسی با قد کوتاه بیشتر برای مراسم های بله برونی مناسب هستند که در داخل خانه برگزار می شوند.

شما می توانید بر اساس سلیقه خود، تصمیم بگیرید که قسمت بالاتنه لباس مجلسی کوتاه شما چه مدلی داشته باشد. به عنوان مثال، بسیاری از عروس خانم ها لباس های آستین بلند را می پسندند و برخی دیگر لباس های دکلته. به علاوه، شما می توانید از لباس عروسکی فانتزی به صورت گل دار یا پارچه های کار شده استفاده کنید.

3- کت و دامن

کت و دامن مناسب برای بله برون

یکی دیگر از انواع لباس بله برون که می توانید انتخاب کنید، کت و دامن است که فوق العاده شیک و زیبا به نظر می رسد. کت های موجود در بازار دارای مدل های مختلفی از نظر نوع یقه هستند. به عنوان مثال، شما می توانید کت هایی با یقه انگلیسی، یقه آمریکایی، یقه هفت، یقه دیپلمات، یقه گرد، یقه کراواتی، یقه ساده و سایر موارد این چنینی انتخاب کنید.

یقه کت تاثیر بسیار زیادی در تیپ و استایل شما دارد. همچنین می توانید با توجه به استایل خود، دامن را به صورت کوتاه و یا بلند انتخاب کنید. علاوه بر کت و دامن، شومیز و دامن هم گزینه مناسبی برای مراسم بله برون است که ظاهر عروس خانم ها عروسکی نشان می دهد.

4- کت و شلوار

بدون شک کت و شلوار می تواند یکی از جذاب ترین مدل ها برای لباس بله برون در نظر گرفته شود. بیشتر افراد ترجیح می دهند که کت و شلوار را برای مراسم های نسبتا رسمی تر انتخاب کنند. البته توجه داشته باشید که کت و شلوار در صورتی برای شما مناسب است که وزن متعادل و قد نسبتا کشیده ای داشته باشید. شما می توانید برای جذاب تر شدن استایل خود، از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید. با انجام این کار، جذابیت استایل شما چندین برابر افزایش پیدا می کند.

5- لباس پوشیده و محجبه برای بله برون

لباس پوشیده و محجبه برای بله برون

بسیاری از خانم ها به خاطر فرهنگ خود به دنبال لباس های پوشیده تر برای مراسم بله برون می گردند. کسانی که می خواهند در مراسم بله برون هم حجاب خود را حفظ کنند، می توانند از لباس های محجبه کمک بگیرند. بسیاری از لباس های مجلسی آستین دار در بازار وجود دارند که بسیاری از آنها با طرح های فوق العاده جذابی به فروش می رسند.

خیلی از لباس های پوشیده برای مراسم بله برون به شکل عروسکی و بسیاری دیگر به شکل رسمی طراحی می شوند. لباس مجلسی پوشیده مورد نظر شما برای مراسم بله برون می تواند یکی از جنس های ساتن، لمه و یا مخمل باشد. عروس خانم ها می توانند از روسری های مجلسی جذابی برای کامل شدن استایل خود در مراسم استفاده کنند. علاوه بر این، استفاده از کلاه مجلسی متناسب با تیپ استایل هم می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد.

انتخاب لباس بله برون بر اساس اندام

در قسمت های قبل با برخی از مهم ترین نمونه های لباس مناسب بله برون آشنا شدید. اکنون باید بدانید که شما می توانید حتی بر اساس اندام خودتان هم یک لباس مناسب انتخاب کنید. دقت داشته باشید که اندام شما تاثیر بسیار زیادی در زیبا به نظر رسیدن لباس مناسب بله برون دارد؛ زیرا اگر لباسی بپوشید که با اندام شما تناسب نداشته باشد، ممکن است شما را خیلی چاق و یا خیلی لاغر نشان دهد.

در مقابل، وقتی لباسی می پوشید که دقیقا متناسب استایل شماست، می توانید اندام خود را خیلی زیباتر و بدون نقص تر نشان دهید. برای مثال، خانم هایی با اندام خیلی لاغر می توانند از لباس های چین دار و پف دار استفاده کنند تا هیکل آنها کمی تو پرتر به نظر برسد.

در مقابل، خانم هایی که هیکل آنها نسبتا چاق تر است، بهتر است به هیچ عنوان لباس های خیلی چسبان نپوشند. همچنین برای این خانم ها، لباس های چین دار و پف دار هم مناسب به نظر نمی رسد. آنها می توانند لباس های سرهمی بپوشند تا به خاطر شبیه بودن رنگ لباس در قسمت بالاتنه و پایین تنه، لاغرتر و قد بلندتر به نظر برسند. اگر بالاتنه خانم ها نسبتا درشت تر است، می توانند از لباسی استفاده کنند که بالاتنه آن تیره تر به نظر می رسد.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با انواع مدل های لباس مناسب بله برون آشنا کردیم. همان طور که گفتیم، بله برون اهمیت بسیار زیادی در میان مراسم های قبل ازدواج دارد و به صورت کاملا رسمی برگزار می شود. به همین دلیل خیلی مهم است که عروس خانم ها بتوانند در این مراسم زیبا و جذاب به نظر برسند.

با استفاده از انواع لباس بله برون که در این مقاله معرفی کردیم و با توجه به تناژ پوستی و اندام خود، عروس خانم ها می توانند یک لباس مناسب و درخور برای این مراسم انتخاب کنند. اگر نکته دیگری درباره انتخاب لباس بله برون به ذهن شما می رسد، می توانید نظرات خود را در قسمت پایین با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا