عروسی

راهنمای خرید تور عروس؛ چه مدل توری انتخاب کنیم؟

زمانی که درباره عروس و عروسی صحبت می کنیم، اولین چیزی که به ذهن شما خطور می کند چیست؟ مطمئناً هر کسی با شنیدن این مسئله، به یاد لباس و تور عروس می افتد. یکی از مهمترین چالش های بسیاری از خانم های جوان این است که بتوانند تور عروسی مناسبی برای مراسم خود انتخاب کنند. ممکن است برخی از افراد فاکتورهای مختلفی برای انتخاب تور عروس داشته باشند. در این مقاله، به طور کامل راهنمای خرید تور عروس را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید راحت تر تور مناسبی برای مراسم عروسی خود انتخاب نمایید.

 تورهای عروس مدل های مختلفی دارند و شما باید بر اساس فاکتورهای متفاوتی مانند مدل مو، مدل آرایش، فرم صورت و موارد دیگر تور خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که انتخاب تور عروس می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی شما در این مراسم داشته باشد. پس تمام تلاش خود را کنید که با انتخاب یک تور مناسب، فوق العاده زیبا شوید و بتوانید در مراسم عروسی خود بدرخشید. با انجام این کار، حتی بعد از چندین سال با تماشای عکس و فیلم های مراسم عروسیتان هیجان زده خواهید شد و از انتخاب خود راضی خواهید بود.

راهنمای خرید تور عروس

شما با استفاده از راهنمای خرید تور عروس خیلی راحت تر می توانید توری متناسب با شرایط و فاکتورهای مورد نظر خود انتخاب کنید. در این قسمت یک راهنمای کلی برای انتخاب انواع تور عروس در اختیار شما قرار داده ایم که توسط بسیاری از عروس ها مورد تایید قرار گرفته است.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، جنس تور عروس است. حتی اگر طراحی تور موردنظر شما خیلی زیبا باشد، اما تور و پارچه استفاده شده در آن کیفیت بالایی نداشته باشد، اصلاً جذاب به نظر نمی رسد. به همین دلیل به نوع تور و جنس پارچه آن توجه خیلی زیادی داشته باشید.

راهنمای خرید تور عروس

سپس شما می توانید بر اساس سلیقه و فرم صورت خود، بهترین تور متناسب با لباس عروس خود را برای مراسم انتخاب کنید. همان طور که می دانید، تورها طرح های متنوعی دارند و شما می توانید بر اساس فرهنگ خانوادگی خود و خانواده همسر یا فرم صورت خود، یکی از این طرح ها را انتخاب کنید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی اکسسوری هایی که شما برای مراسم عروسی استفاده می کنید مانند گردنبند و گوشواره نیز می توانند روی نوع تور لباس عروستان تاثیرگذار باشند.

چه مدل توری انتخاب کنیم؟

تنوع بسیار زیاد لباس عروس ها باعث شده که بسیاری از خانم های جوان تردید خیلی زیادی برای انتخاب لباس عروس داشته باشند. به همین دلیل هم ما در راهنمای خرید تور عروس به شما کمک می کنیم تا بتوانید بر اساس فاکتورهای مختلف مانند مدل مو و فرم صورت، بهترین تور را انتخاب نمایید.

چه مدل توری انتخاب کنیم؟

فراموش نکنید که نوع لباس عروس شما باید با استایل مورد نظرتان برای عروسی هماهنگی داشته باشد. برای مثال، این امکان وجود دارد که برخی از تورهای عروس به تنهایی فوق العاده زیبا به نظر برسند، اما وقتی آنها را روی سر خود می اندازید، چندان زیبا نباشند. به همین دلیل حتماً از چندین وقت قبل از برگزاری مراسم عروسی به طور کامل درباره این مسئله تحقیق کنید تا بدانید که کدام تور عروس برای شما مناسب تر است.

انواع تور عروس

همان طور که تاکنون متوجه شدید، شما می توانید تور عروس را در نمونه های مختلف خریداری کنید. این مسئله تا حد خیلی زیادی به سلیقه عروس خانم و آقای داماد بستگی دارد. به علاوه، شما باید بر اساس فرهنگ خانواده ها، نوع صورت، مدل لباس عروس و سایر موارد این چنینی یک تور مناسب انتخاب کنید.

پیشنهاد می کنیم موقع انتخاب تور عروس حتماً تاج مناسبی با آن روی سر خود قرار دهید تا استایل شما تکمیل شود و بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید. در ادامه، انواع تور عروس را به شما معرفی می کنیم و توضیح می دهیم که هر یک از آنها برای چه خانم هایی مناسب هستند.

1. تور برد کیج (Bird Cage)

یکی از بهترین و زیباترین تورهای عروس که می تواند آن در مراسم های نسبتاً کوتاه تر استفاده کرد، تور برد کیج است. اگر فیلم های فرانسوی قدیمی را دیده باشید، به احتمال خیلی زیاد دیده اید که خانم ها تور کوچکی را روی موها و صورت خود تا بالاتر از چانه می اندازند. این تور تا نیمه های صورت را می پوشاند و با استفاده از تاج یا گل های زیبا به مو وصل می شود. بیشتر مواقع خانم ها از این مدل تور در مراسم های کوتاه مانند نامزدی یا عقد استفاده می کنند.

تور برد کیج

بسیاری از افراد تور برد کیج را با نام تور لانه زنبوری نیز می شناسند. در این تصویر، می توانید مثالی از این نوع تور مشاهده کنید و جذابیت آن را ببینید. حتی می توان به همراه این تور، کلاه کوچکی روی سر عروس خانم قرار داد تا استایل او تکمیل شود. اگر می خواهید برای مراسم عقد یا نامزدی خود از این مدل تور استفاده کنید، بهتر است تا حد امکان آرایش شما ساده و اروپایی باشد.

2. تور عروس مدل سرشانه

یکی دیگر از نمونه هایی که در راهنمای خرید تور عروس به شما پیشنهاد می کنیم، تور سرشانه است. این تورها قد خیلی کوتاهی دارند و نهایتاً به ۵۰ سانتی متر می رسند. همان طور که از نام آن هم مشخص است، مدل سرشانه از روی موها تا نهایتاً شانه های شما می رسد و بیشتر برای خانم هایی مناسب است که قد آنها کمی کوتاه تر به نظر می رسد.

مزیت این نوع تور این است که روی سینه لباس را نمی پوشاند و اگر لباس عروس شما سنگ کاری شده یا طرح زیبایی دارد، این تور می تواند گزینه مناسبی باشد تا تمام این طرح های زیبای لباس را به نمایش بگذارید.

3. تور مدل آرنجی

کاربرد این تور را هم می توان با توجه به نام آن متوجه شد. تور مدل آرنجی نهایتاً تا روی آرنج شما امتداد پیدا می کند و می توانید با انواع لباس های عروس از آن استفاده کنید. بیشتر مواقع تور آرنجی وزن خیلی کمی دارد و به همین دلیل هم برای انواع مراسم ها و به خصوص مراسم عروسی فوق العاده مناسب است. زیرا عروس خانم می تواند به راحتی با استفاده از این تور، در مراسم عروسی حاضر شود و اصلاً احساس سنگینی نکند.

4. تور عروس مدل روسری (Mantilla)

در سال های اخیر این مدل تور عروس جذابیت بسیار زیادی پیدا کرده است و بسیاری از عروس خانم ها ترجیح می دهند با استفاده از این مدل تور به مراسم عروسی خود بروند. تورهای مدل روسری دارای قسمت انتهایی گلدوزی شده ای هستند که باعث از بین بردن سادگی و افزایش جذابیت چهره عروس خانم می شوند.

تور عروس مدل روسری

البته توجه داشته باشید که این مدل تور تنها برای برخی مدل های موی عروس مناسب است و برای استفاده از این مدل تور باید حتماً با آرایشگر خود مشورت کنید تا ببینید که آیا با مدل موی شما هماهنگی دارد یا خیر. در صورتی که مدل موی شما با این تور هماهنگ نیست، یا باید تور دیگری انتخاب کنید یا مدل موی خود را عوض نمایید.

5. تور مدل سرانگشتی (Fingertip)

یکی از جذاب ترین و محبوب ترین تورهایی که بین اغلب عروس خانم ها طرفداران خیلی زیادی دارد، تور مدل سرانگشتی است. این تور تا سر انگشتان عروس خانم می رسد و قد آن تقریباً ۹۰ سانتی متر است. همین امر موجب شده که بتوان از تور مدل سرانگشتی برای انواع لباس های عروس و فرم های بدن استفاده کرد. شما می توانید تور سرانگشتی را در طرح ها و شکل های مختلفی پیدا کنید و بسته به نوع لباس خود، یکی از آنها را انتخاب نمایید.

6. تور سلطنتی (Chapel)

در راهنمای خرید تور عروس متوجه می شویم که بر اساس نوع لباس، شما می توانید از تور سلطنتی نیز استفاده کنید. این تور مزایای زیادی دارد و باعث می شود عکس و فیلم های شما فوق العاده جذاب به نظر برسند. تور سلطنتی به خاطر داشتن قد نسبتاً بلند، جذابیت بسیار زیادی به اندام شما می بخشد و موقع حرکت در تالار یا رقصیدن، روی زمین کشیده می شود و حرکات شما را زیباتر می کند. در عین حال، بلندی این تور اصلاً به اندازه ای نیست که برای حرکت کردن دچار مشکل شوید یا بخواهید از افراد دیگر برای جابجایی کمک بگیرید.

 تور سلطنتی

7. تور مدل کاتدرال (Cathedral)

اگر به تورهای بلند و سلطنتی علاقه دارید، مطمئن باشید که تور مدل کاتدرال می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این تور فوق العاده رویایی و زیباست و با استفاده از آن می توانید عکس هایی رمانتیک و خارق العاده ثبت کنید.

به خصوص زمانی که در حال بالا رفتن از پله های تالار هستید، قسمت پایینی تور فوق العاده جذاب به نظر می رسد. لازم به ذکر است که شما نمی توانید در تمام طول مراسم این تور را روی سر خود نگه دارید و اگر هم بخواهید در تمام زمان برگزاری عروسی روی سر شما باشد، شاید مجبور شوید مدام از ساقدوش ها و دوستان خود کمک بگیرید تا بتوانید جابجا شوید.

8. تور مدل والتز (Waltz)

خانم هایی که به تورهای بلند علاقه دارند و در عین حال، می خواهند در تمام طول مراسم جنب و جوش داشته باشند یا برقصند، می توانند از تور والتز استفاده کنند. این تور که با نام تور باله نیز شهرت دارد، تا پایین تر از زانوی فرد می رسد و غالباً با نمونه های مختلف لباس عروس ها هماهنگ است.

انتخاب تور متناسب با لباس عروس

بعد از این که با انواع مختلف تورهای عروس آشنا شدید، نوبت به آن می رسد که بدانید شما باید حتماً برای انتخاب تور، آن را با لباس عروس خود هماهنگ کنید. گاهی مواقع ممکن است تور به تنهایی خیلی زیبا به نظر برسد و وقتی از آن به همراه لباس عروس مد نظر خود استفاده می کنید، متوجه می شوید که اصلاً با یکدیگر تناسب ندارند.

برای مثال، در لباس های عروس پفی اصلاً نباید از تورهای خیلی بلند استفاده کنید و قد تور شما باید متوسط باشد. این در حالی است که با لباس عروس هایی با مدل ماهی یا راسته، می توان از تورهای سلطنتی و خیلی بلند استفاده کرد. زیرا این لباس عروس ها حجم کمتری دارند و کاملاً با تورهای بلند هماهنگ هستند.

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل راهنمای خرید تور عروس را در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که متوجه شدید، انتخاب تور عروس می تواند تاثیر بسیار زیادی در استایل شما داشته باشد. به همین دلیل تمام تلاش خود را کنید که با توجه به فاکتورهایی که گفتیم، توری متناسب با فرم چهره و مدل آرایش خود انتخاب نمایید. شما می توانید برای اطمینان از انتخاب درست تور عروس، با آرایشگر خود درباره فرم صورت، نوع آرایش و مدل مو مشورت کنید. نظر شما درباره انتخاب انواع تور عروس چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا