عروسی

10 نکته مهم برای انتخاب کارت عروسی زیبا و جذاب

ازدواج و مراسم عروسی، یکی از مهمترین مراسم هایی است که نه تنها در کشور ما، بلکه در سراسر جهان برگزار می شود و اهمیت زیادی دارد. میزبان و صاحب عروسی برای این که مهمان ها را با احترام کامل دعوت کند، برای آنها کارتی نوشته و به دستشان می رساند. انتخاب کارت، یکی از کارهای مهمی است که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است که نتوانید کارت خوبی انتخاب کنید یا کارت ها در زمان مناسب به دست مهمانانتان نرسد. برای این که بتوانید یک کارت عروسی خوب داشته باشید، باید نکات مهم برای انتخاب کارت عروسی را به طور کامل بشناسد.

اولین تصور مهمان های شما از مراسم عروسی، زمانی شکل می گیرد که کارت عروسی شما را می بینند. به همین دلیل بیشتر عروس و داماد ها دقت زیادی در انتخاب کارت به خرج می دهند و سعی می کنند که بهترین کارت را انتخاب کنند. امروزه کارت های عروسی، تنوع زیادی دارند؛ به همین دلیل باید به خوبی برای یافتن کارت عروسی مورد علاقه تان جستجو کنید.

شاید زیاد بودن تنوع باعث شود که گیج شوید؛ اما در نهایت کارتی را انتخاب می کنید که زیباست و خودتان هم آن را دوست دارید. اگر شما هم در انتخاب کارت عروسی مشکل دارید و نمی دانید باید به چه نکاتی توجه کنید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم برای انتخاب کارت عروسی

برای این که بتوانید یک کارت عروسی خوب انتخاب کنید، باید ویژگی های بهترین کارت عروسی را بدانید. بهترین کارت هم ار نظر هر کس متناسب با نوع علاقه و سلیقه آن فرد تعیین می شود؛ یعنی ممکن است در حالی که شما عاشق کارت عروسی خود شده اید، فرد دیگری آن را چندان دوست نداشته باشد. بنابراین، در اولین مرحله، ببنید که خودتان چه چیزی را دوست دارید و سپس از دو یا سه نفر دیگر هم نظر بپرسید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، تم عروسی است؛ اگر عروسی شما تم خاصی دارد، باید کارت عروسی را هم متناسب با همان تم انتخاب کنید.

نکات مهم برای انتخاب کارت عروسی

بیشتر افراد کارت های ساده را به کارت های شلوغ و رنگارنگ ترجیح می دهند؛ زیرا آنها اوج زیبایی را در سادگی می بینند. به همین دلیل می توان گفت که کارت های ساده، طرفداران بیشتری دارند. جنس کاغذ کارت عروسی، از دیگر نکات مهمی است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید. اگر جنس کاغذ خوب نباشد، ممکن است پاره شود و سالم به دست مهمانتان نرسد. در ادامه 10 تا از مهم ترین نکاتی که در انتخاب کارت عروسی و نحوه نوشتن متن در آن رعایت کنید می پردازیم.

1. سن عروس و داماد

پیشنهاد می کنیم که سن عروس و داماد، با کارتی که انتخاب می کنید تناسب و هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر سن عروس و داماد بین 18 تا 22 سال است، انتخاب کارت های فانتزی و رنگی می تواند گزینه خوبی باشد. اگر هم سنشان زیاد است، بهتر است که از کارت های ساده و سنگین تر استفاده کنند.

2. مدت زمان آماده شدن کارت ها

با توجه به نوع و مدل کارت ها، باید از چند روز قبل سفارش خود را ثبت کنید تا برایتان آنها را آماده کنند. هر چقدر که کارت ها پر جزئیات تر و شلوغ تر باشند، مدت زمان بیشتری برای آماده شدن نیاز دارند. برای این کار به کسانی مراجعه کنید که خوش قول هستند و در زمانی که گفته اند، کارت ها را آماده می کنند.

3. هزینه کارت ها

هزینه هر یک از کارت ها، از دیگر نکات مهم برای انتخاب کارت عروسی است. هزینه این کارت ها با هم فرق دارد. اگر نمی خواهید هزینه زیادی برای این ایتم های زیبا پرداخت کنید، از کارت های ساده تر استفاده کنید. هر چه کارت ساده تر باشد، هزینه آن نیز کمتر است. معمولا کارت های شلوغ و خاص، قیمت بالایی دارند و چون باید از کارت ها در تعداد زیاد تهیه کنید، خرجتان زیاد می شود.

هزینه ی کارت عروسی

4. تعداد کارت

بعضی از عروس و دامادها به اشتباه، به جای این که به اندازه تعداد اندازه ها کارت سفارش دهند، به اندازه مهمان ها کارت سفارش می دهند. شما برای هر خانواده تنها یک کارت می فرستید، نه برای هر نفر یک کارت. پس قبل از این که کارت ها را سفارش دهید، تعداد خانوداه ها را مشخص کنید.

5. پخش کارت ها

بهترین زمان برای پخش کردن کارت ها بین مهمان هایتان، دو هفته قبل از عروسی است؛ زیرا شاید مهمان هایی داشته باشید که باید از شهرهای دیگر به عروسی شما بیایند و باید از چند روز قبل برنامه ریزی کنند. به همین دلیل به جای این که چند روز قبل از عروسی با عجله کارت ها را پخش کنید، از دو هفته قبل از عروسی با آرامش تمام کارت ها را به دست مهمان های خود برسانید.

6. نوشتن صحیح اطلاعات مهمان ها

در برخی از شهرها و بعضی از خانواده ها، تعداد کسانی که با کارت می توانند وارد عروسی شود ذکر می شود. یعنی در کارت می نویسند که اعضای این خانواده چند نفر است و مهمان هم باید برای ورود، کارت را به همراه خود داشته باشد. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، در نوشتن اطلاعات مهمان ها دقت زیادی داشته باشید.

7. نوشتن آدرس تالار یا محل عروسی

در کارت عروسی، باید محلی که عروسی در آن برگزار می شود را هم ذکر کنید تا مهمان ها بتوانند به راحتی آنجا را پیدا کنند. اگر آدرس آن منطقه پیچیده است، حتما نقشه آن منطقه را هم در نقشه چاپ کنید تا مهمان ها دور به مراسم نرسند یا اذیت نشوند.

8. نوشتن زمان شروع مراسم

نوشتن زمان درست شروع مراسم، از دیگر نکات است که از اهمیت بالایی برخوردار است. باید دقت کنید که این اطلاعات را بدون هیچ اشتباهی به کارت عروسی انتقال دهید. حتما چک کنید که زمان شروع عروسی به خوبی در کارت درج شده باشد.

نوشتن زمان شروع مراسم

نکات مهم درمورد نوشتن متن کارت عروسی

یکی دیگر از درگیری های عروس و دامادها برای انتخاب کارت، متنی است که در کارت عروسی نوشته می شود. در مکان هایی که کارت ها را آماده می کنند، شعرهای زیادی وجود دارد. اما بیشتر این شعرها تکراری هستند و جذابیت سابق را ندارند. در این حال، خود شما باید از قبل شعر و یا متن مورد علاقه تان را پیدا کنید و آن را به فردی بدهید که مسئول چاپ کارت هاست تا آن را برایتان در کارت عروسی چاپ کند.

بسیاری از عروس و داماد، شاعر و یا نویسنده هستند و خودشان متن کارت عروسیشان را انتخاب می کنند. این کارت ها نسبت به بقیه، از جذابیت بیشتری برخوردار هستند و آن شعر تا ابد در ذهن عروس و داماد و مهمان ها ثبت خواهد شد. پیشنهاد می کنیم که اگر روحیه شاعرانه ای دارید، خودتان شعر بگویید.

بهتر است از متن و شعرهایی که به زبان آمیانه نوشته شده اند، استفاده نکنید. شعرهای شاعرهای بزرگ مانند حافظ، سعدی، مولانا و دیگر شاعران بزرگ می توانند گزینه های خوبی به شمار بیایند. همین طور به زبان اصلی و رسمی کشور بنویسید؛ استفاده از شعرهای انگلیسی و عربی در کارت عروسی اصلا جالب نیستند. توجه داشته باشید که متن، کاملا خوانا و واضح باشد تا همه بتوانند آن را بخوانند.

نکات مهم درمورد نوشتن متن کارت عروسی

نکات نوشتن متن پشت کارت عروسی

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب کارت عروسی که از اهمیت بالایی برخوردار است، نحوه نوشتن متن پشت کارت عروسی است. در این قسمت باید هر کس را با توجه به مجرد، متأهل و یا نامزد بودن یا نبودن آنها بنویسید. نحوه نوشتن متن پشت کارت عروسی می تواند به شیوه زیر باشد:

  • برای دعوت کردن یک زوج، در ابتدا بنویسید جناب آقای (نام و نام خواندگی فرد) به همراه همسر محترم.
  • برای دعوت کردن افراد نامزد، ابتدا نام کسی را بنویسید که بیشتر به عروس و داماد نزدیک است. سپس نام نامزد را هم ذکر کنید.
  • برای دعوت کردن مجردها، فقط نام و نام خواندگی فرد را بنویسید. البته باید از پیشوندهایی مانند سرکار خانم و جناب آقای هم استفاده کنید.
  • برای دعوت کردن یک خانواده، نام سرپرست را بنویسد؛ مثلا جناب آقای (نام و نام خوانوادگی فرد) به همراه خانواده محترم
  • برای دعوت کردن افراد با استفاده از عناوین شغلی آنها، حرفه آنها را هم بیان کنید؛ مثلا سرکار خانم دکتر (نام و نام خواندگی).

سخن نهایی

با دانستن نکات مهم درمورد نوشتن متن کارت عروسی که بسیار واجب و مهم است، شما می توانید با احترام کامل مهمان های خود دعوت کنید و بهترین کارت عروسی ها را بر گزینید. اگر در جایی زندگی می کنید که کارت هایشان را دوست ندارید، می توانید این کارت ها را به صورت اینترنتی سفارش دهید. شرکت های بسیاری هستند که به صورت اینترنتی سفارش کارت عروسی را قبول می کنند. اگر شما هم نکته مهم دیگری درباره انتخاب کارت عروسی زیبا می دانید، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا