عقد

12 ویژگی سالن عقد روباز / مهم ترین ویژگی ها برای سالن عقد روباز

جشن عقد، یکی از مراسم های پر اهمیت و خاطره انگیز قبل از مراسم عروسی است. معمولاً عروس و دامادهای زیادی برای برگزاری این جشن دچار چالش و دغدغه هایی می شوند. یکی از این چالش ها، پیدا کردن مکانی مناسب برای برگزاری جشن است. برخی از زوجین دوست دارند که مراسم خود را در باغ یا فضاهای باز برگزار کنند. باید به این عزیزان بگوییم که قبل از برگزاری جشن عقد، باید چند ویژگی سالن عقد روباز را بررسی کنید تا جشن شما همان طور که می خواهید، پیش برود.

مهم ترین ویژگی های سالن عقد روباز

مهم ترین ویژگی سالن عقد روباز چیست؟ چگونگی برگزاری مراسم عقد کاملاً سلیقه ای است. برخی از عروس و دامادها می خواهند مراسم خود را در فضایی بسته و زیبا برگزار کنند و برخی دیگر به دنبال اجرای مراسم در سالن های روباز هستند. ما در این مقاله می خواهیم به چند ویژگی سالن عقد روباز اشاره کنیم تا شما عزیزانی که علاقه به برگزاری مراسمتان در فضای باز دارید بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.

1. سنجیدن شرایط آب وهوایی

اگر می خواهید مراسمتان را در فضای بازی برگزار کنید، اولین مورد که حتماً باید به آن توجه نمایید، شرایط آب وهوایی است. در واقع این مورد جز مهم ترین نکاتی محسوب می شود که باید قبل از رزرو سالن آن را مورد بررسی قرار دهید؛ زیرا عدم توجه یا پشت گوش انداختن آن، اتفاقات بدی را به دنبال دارد. حتی ممکن است که نتوانید مراسمتان را برگزار کنید. پس لازم است قبل از رزرو سالن حتماً به اخبار هواشناسی گوش دهید یا در کانال های مختلف پیگیر شرایط جوی باشید.

مهم ترین ویژگی سالن عقد روباز

2. چک کردن کف پوش سالن

شاید شما ندانید که یک کف پوش زیبا می تواند چه تأثیر خوبی روی مراسمتان بگذارد. البته که نباید بگذارید این زیبایی به هر قیمتی تمام شود. درست است که کف پوش های چمن مصنوعی بسیار زیبا هستند؛ اما اگر فقط کمی خیس شوند، مهمانانتان را به دردسر می اندازند.

3. نورپردازی مناسب

 نورپردازی مناسب جز مهم ترین ویژگی سالن عقد روباز است و باید به آن توجه زیادی کنید. در این سالن ها باید نورپردازی درست و اصولی انجام شود؛ مخصوصاً اگر مراسمتان شب باشد. نورپردازی روی کیفیت فیلم و عکس های مراسم شما تأثیر مستقیمی دارد و اصلاً نباید آن را دست کم بگیرید. حتی از نورپردازی به عنوان نوعی تزیین هم استفاده می  کنند تا سالن زیباتر به نظر برسد؛ پس ازاین جهت حائز اهمیت است.

4. دیزاین سفر عقد

اصلاً پیش خودتان نگویید همین که مراسمتان در یک فضای باز برگزار می شود کافی است و دیگر نیازی نیست به چیزهای دیگر مثل سفره عقد توجه کنید. برعکس هرچقدر که دیزاین و طراحی سفره عقد شما زیباتر و خاص تر باشد، سالن روباز جلوه بهتری به خودش می گیرد. پس جایی را انتخاب کنید که سفر عقد زیبایی داشته باشد.

دیزاین سفر عقد

5. دکوراسیون عقد

دکوراسیون منحصربه فرد و شیک، یکی از دیگر از ویژگی سالن عقد روباز لوکس است. خیلی از عروس و دامادها تصمیم می گیرند مراسم خود را در چنین سالن هایی برگزار کنند تا کیفیت فیلم و عکسشان بالا رود. به همین دلیل از دکوراسیون شیک، به عنوان یکی از اصلی ترین معیارهای انتخاب سالن عروس روباز یاد کردیم.

6. خدمات باکیفیت

باید سالنی که انتخاب می کنید نیروهای خدماتی ماهری داشته باشد تا به خوبی از مهمانان پذیرایی شود. هر گونه رفتار غیرحرفه ای پرسنل و عدم رسیدگی مناسب به مهمان ها تا همیشه در ذهن آنها می ماند. پس سعی کنید سالنی را انتخاب کنید که نیروهای خدماتی خوبی داشته باشند و تا احترام مهمانانتان به خوبی حفظ شود.

7. جایگاه عروس

همیشه دیزاین جایگاه عروس و داماد در سالن عقد فضای باز بسیار جذاب تر از فضای بسته است. پس با کمی سخت گیری در انتخاب سالن عقد، می توانید یک صحنه دلنشین را با حضور دوستان و مهمانان در خاطرات خود ثبت کنید. یعنی هرچقدر که از تأثیر جایگاه عروس و داماد در زیبایی فیلم و عکس بگوییم کم است؛ پس از آن غافل نشوید.

8. پارکینگ اختصاصی

هیچ فرقی ندارد که شما می خواهید مراسم خود را در تالار یا سالن روباز انتخاب کنید، درهرصورت داشتن پارکینگ اختصاصی برای رفاه حال مهمانان الزامی است. پس نباید به هیچ عنوان این ویژگی سالن عقد روباز را از یاد ببرید. بدون شک شما می خواهید در بهترین شب زندگی تان مهمان هایی دعوت کنید تا شادی خود را با آنها شریک شوید؛ بنابراین اصلاً جلوه خوبی ندارد که به خاطر نبود پارکینگ، مهمانانتان فکر شان درگیر ماشین باشد و آن طور که باید از جشن لذت نبرند.

قطعاً شما هم تمایل ندارید که مهمانتان در شب مراسم سرگردان در خیابان ها به دنبال جای پارک باشند و نتوانند سر زمان مناسب در مراسم شما شرکت کنند. پس بهتر است برای پیشگیری از این اتفاق در هنگام انتخاب سالن عقد روباز به وجود پارکینگ اختصاصی اهمیت بدهید.

9. آتش بازی

یکی از مزیت های بسیار مهم سالن های عقدی که فضای باز دارند این است که در مواقع خاص می توان با استفاده از آتش بازی صحنه شگفت انگیزی ساخت. آتش بازی در بخش های مختلف مراسم مثلاً زمانی که عروس جواب بله را می دهد یا در زمان های که عروس و داماد با هم می رقصند و عروس می چرخد یا لحظات احساسی آهنگ یکی از قسمت های جذاب برگزاری مراسم عقد در سالن روباز است.

10. دسترسی مناسب به مکان

اگر بخواهیم یک ویژگی سالن عقد روباز خوب را بگوییم، باید به دسترسی آسان اشاره کنیم. مکانی که می خواهید جشن بگیرید نباید آن قدر دور و پرت باشد. همچنین باید هر کس بتواند آدرس آن را پیدا کند و از راه های مختلف خیلی ساده به آن برسد. پس سعی کنید جایی مراسم بگیرید که مهمانان برای رفت وبرگشت دچار مشکل نشوند و آدرس سر راستی داشته باشد.

11. کیفیت غذا

اگر می خواهید برای شام تدارک ببینید، باید بهداشت و کیفیت غذا را هم در نظر بگیرید. هرچقدر هم که مراسم شما خوب برگزار شود مکانتان مناسب باشد، این طعم و کیفیت غذا است که در ذهن مهمان می ماند. پس باید سالنی را رزرو کنید که آشپز خوبی دارد و نکات بهداشتی را رعایت می کند. اگر طعم غذا بد باشد یا بهداشت رعایت نشود، مطمئناً شما جلوی مهمان ها خجالت زده می شوید. منظور ما اصلاً این نیست که چندین نمونه غذا در منو بگذارید، شما می توانید از یک یا دو غذای باکیفیت سفارش بدهید. نیازی به سخت گیری درباره تنوع غذاها نیست.

12. عکاس و فیلم بردار اختصاصی

برخی از سالن های روباز خودشان عکاس و فیلم بردار اختصاصی دارند که در این صورت دیگر نیازی نیست که شما جداگانه برای عکاس و فیلم بردار هزینه کنید. این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه و وقت می شود و هم استرس شما را برای انتخاب فیلم بردار کم می کند. این گونه شما دیگر نگران نیستید که فیلم عروسی شما خوب نشود. البته خیلی از سالن ها این آپشن را ندارند و این طبیعی است. اما اگر سالن موردنظرتان این آپشن را نداشت، حتماً برای انتخاب فیلم بردار و عکاس دقت کافی به خرج دهید و وقت بگذارید و جستجو کنید.

برترین ویژگی های سالن عقد رو باز

خلاصه مطلب

اکنون که ویژگی سالن عقد روباز را یاد گرفتید، حتماً در انتخاب مکان برگزاری مراسمتان دقت بیشتری می کنید. توجه به این نکته ها ضروری است؛ زیرا اگر هر کدام از این ویژگی ها وجود نداشته باشند، مراسمتان به خوبی برگزار نمی شود. قطعاً شما هم دوست ندارید که مراسمتان کم وکاستی داشته باشد؛ پس حتماً از قبل وضعیت جوی، وجود پارکینگ و نورپردازی مناسب را مورد بررسی قرار دهید تا با مشکلی مواپپجه نشوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا