دانستنی های قبل از ازدواج

12 تا از نکات مهم مراقبت از پوست برای داماد ها

عروس و داماد هرچه به مراسم عروسی نزدیک تر می شوند، استرس بیشتری برای این مراسم دارند. یکی از مهمترین چالش های عروس خانم، مراقبت از پوستش است تا بتواند پوست شاداب و شفافی داشته باشد. با این حال، باید به شما بگوییم که داماد هم باید به اندازه عروس به پوست خود اهمیت بدهد. در این مقاله چند مورد از نکات مهم مراقبت از پوست برای داماد ها را به شما معرفی می کنیم تا با استفاده از آنها بدانید که برای روشن و درخشان شدن پوست خود باید از چه نکاتی استفاده کنید.

در مراسم عروسی هم عروس و هم داماد باید به بهترین شکل ممکن حاضر شوند. اما متاسفانه در حال حاضر خیلی از آقایان اهمیت چندانی به پوست خود نمی دهند و اصلاً به سلامت پوستشان فکر نمی کنند. این در حالی است که توجه به نکات مراقبتی پوست برای آقایان نیز اهمیت خیلی زیادی دارد و باید حتماً قبل از برگزاری مراسم عروسی به آنها توجه خیلی زیادی کنید. اگر مراسم عروسی شما نزدیک است، پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا بدانید که مهم ترین نکات مراقبتی پوست برای آقایان و دامادها شامل چه مواردی می شوند.

مهم ترین نکات مراقبت از پوست برای دامادها

با استفاده از نکاتی که در این قسمت به شما معرفی می کنیم، می توانید مطمئن باشید که آقایان داماد هم می توانند با پوستی شفاف و درخشان در مراسم عروسی خود حاضر شوند. پس با دقت به این موارد توجه کنید و تا حد امکان از آرایشگران مرد با تجربه و حرفه ای کمک بگیرید.

مهم ترین نکات مراقبت از پوست برای دامادها

1. نوشیدن آب کافی و تغذیه

اولین و مهم ترین موضوعی که تأثیر بسیار زیادی روی شادابی پوست می گذارد، نوع غذا و میزان نوشیدن آب است. شما باید حداقل از چندین ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی غذای سالم بخورید و تا حد امکان از خوردن غذاهای خیلی چرب و شیرین خودداری کنید.

در این صورت، سموم بدن شما دفع می شود و پوستتان در حالت شفافی قرار می گیرد. همچنین حتماً در طول روز بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب بخورید تا پوست شما هیدراته شود و آب کافی در بدنتان تأمین شود. با رعایت این دو موضوع، می توانید تا حد خیلی زیادی به شادابی پوست خود کمک کنید.

2. استفاده از ضد آفتاب

یکی دیگر از نکات مهم مراقبت از پوست برای داماد ها که تقریبا بخش زیادی از آقایان نسبت به آن بی اعتنا هستند، استفاده کردن از ضد آفتاب است. زمانی که درباره استفاده از ضد آفتاب صحبت می کنیم، منظور ما ضد آفتاب های رنگی نیست. آقایان می توانند حتی از ضد آفتاب های بی رنگ استفاده کنند که اصلاً مشخص نباشد کرمی روی پوست آنها وجود دارد.

با این حال، آنها باید به این نکته توجه داشته باشند که اشعه خورشید برای پوست بسیار مضر است و اگر در طولانی مدت بدون ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار بگیرند، صورت آنها دچار پیری خواهد شد و چین و چروک های زیادی در پوستشان به وجود می آید. در صورتی که این شرایط ادامه دار باشد، حتی احتمال ابتلا به سرطان پوست هم وجود دارد.

مراقبت از پوست برای داماد ها

3. آبرسانی پوست

هم خانم ها و هم آقایان باید اهمیت خیلی زیادی به آبرسانی پوست خود بدهند و به این منظور، سعی کنند تا حد امکان محصولات مراقبت پوستی با کیفیت را خریداری نمایند. اگر پوست فرد آبرسانی نشود، خیلی سریع خشک و پوسته پوسته می شود. به همین دلیل لازم است که آقایان نیز از آبرسان های با کیفیت استفاده کنند تا بتوانند پوستی شاداب و درخشان داشته باشند.

4. خواب کافی

همان طور که می دانید، خواب کافی تاثیر بسیار زیادی در شادابی و صاف شدن پوست دارد و این مسئله هم برای خانم ها و هم برای آقایان صدق می کند. از طرف دیگر، بسیاری از آقایان قبل از مراسم عروسی درگیری ها و چالش های زیادی دارند و شاید خواب آنها خیلی کم شود.

این در حالی است که آنها باید برای شادابی پوست خود و گرفتن آرامش، به اندازه کافی بخوابند و به خودشان استراحت بدهند. از این رو، حتماً باید در روز های قبل از مراسم به اندازه کافی بخوابند تا برای روز عروسی هم شاداب باشند و هم انرژی کافی داشته باشند.

5. عدم مصرف دخانیات

فراموش نکنید که مصرف زیاد دخانیات می تواند یکی از مهمترین دلایل تیره شدن پوست شود. از این رو، آقایانی که دخانیاتی مانند سیگار مصرف می کنند، بهتر است حداقل از یک هفته قبل از برگزاری مراسم عروسی تا بعد از این جشن، از مصرف سیگار بپرهیزند.

نکشیدن دخانیات  برای مردان

6. ورزش کردن

ورزش کردن فقط برای این نیست که هیکل ورزیده ای داشته باشید و زیبا به نظر برسید. شاید برای شما جالب باشد که بدانید با یک ورزش اصولی و روزانه، شما می توانید پوستی شاداب و سالم داشته باشید. ورزش کردن موجب می شود که تمام سموم از پوست شما خارج شده و با افزایش گردش خون، کلاژن بیشتری در بدن به وجود بیاید. در نتیجه، شما پوستی جوان و شاداب تر خواهید داشت.

7. پاکسازی صورت

از آنجا که بسیاری از آقایان به خاطر شرایط کار خود در معرض مقدار زیادی مواد آلوده و گرد و غبار هستند، باید به صورت مداوم و در برنامه ریزی های منظم برای پاکسازی صورت اقدام کنند. حتماً هر یک ماه برای پاکسازی تخصصی و هر شب برای پاکسازی های معمولی برای خود وقت بگذارید.

هر شب قبل از خواب آقایان هم مانند خانم ها باید صورت خود را با شوینده مناسب شسته و سپس با استفاده از یک پاک کننده، آلودگی ها را از روی پوست خود بزدایند و سپس مقداری آبرسان و مرطوب کننده به پوست خود بزنند تا پوستشان خیلی خشک و بی آب نشود.

البته توجه داشته باشید که برای استفاده از محصولات مراقبتی پوست باید محصولات متناسب با نوع پوست خود بخرید. مثلاً اگر روی صورت خود آکنه دارید، باید محصولات ضد آکنه خریداری کنید و اگر پوستتان خشک است، باید محصولات مخصوص پوست خشک بخرید.

پاکسازی کردن صورت برای داماد ها

8. رعایت نکات مراقبت های قبل و بعد از اصلاح

یکی دیگر از نکات مهم مراقبت از پوست برای داماد ها که باید به آن توجه خیلی زیادی کنند، رعایت مراقبت های قبل و بعد از اصلاح است. اگر آقایان قبل از اصلاح از هیچ ژل یا صابونی برای صورت خود استفاده نکنند و به صورت خشک صورتشان را اصلاح کنند، به مرور زمان صورت آنها فوق العاده آسیب پذیر می شود و احتمال پوسته پوسته شدن آن بعد از حمام بسیار زیاد است. به همین دلیل باید حتماً قبل از اصلاح صورت، پوست خود را نم دار کرده و مقداری ژل، صابون یا کف به آن بزنید.

از طرف دیگر، بعد از شیو کردن صورت هم باید از محصولات مراقبتی مخصوص مانند افتر شیو یا مرطوب کننده استفاده کنید. موقع اصلاح کردن صورت بهتر است موها را در جهت رویش شیو کنید و با دقت این کار را انجام دهید تا صورتتان زخم نشود. زمانی که کار شما به اتمام رسید، با آب ولرم یا سرد صورت خود را بشویید و به همان ناحیه به آرامی مرطوب کننده بزنید و ماساژ دهید.

9. لایه برداری لب ها

بسیاری از آقایان دچار خشکی لب می شوند که شاید ندانند باید چطور با آن مقابله کنند. اگر لب های شما هم ترک می خورد و می خواهید این مشکل را تا مراسم عروسی خود رفع کنید، بهتر است حتماً به صورت مداوم لب های خود را مرطوب کنید. برای انجام این کار هم باید حتماً از محصولات تایید شده مانند بالم لب های استاندارد استفاده کنید و از زدن وازلین روی لب بپرهیزید.

10. ماساژ دادن پوست

در نهایت، آخرین نکته ای که می تواند برای شاداب و زیباتر شدن پوست دامادها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، ماساژ دادن مناسب پوست است. شما باید با دست های کاملاً تمیز و بدون آلودگی، به آرامی پوست خود را ماساژ بدهید. این کار باعث می شود که کلاژن سازی در پوست تحریک شود و با افزایش این ماده، پوست شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسد.

رعایت نکات مراقبت های قبل و بعد از اصلاح

سخن پایانی

در این مقاله اطلاعات کاملی درباره نکات مهم مراقبت از پوست برای دامادها در اختیار شما قرار دادیم. با توجه به اطلاعات موجود در این مقاله، هم اکنون می دانید که برای شاداب شدن پوست دامادها باید چه کارهایی انجام دهید. دامادها نیز مانند عروس خانم ها باید اهمیت زیادی به شتابی و درخشنده پوست خود بدهند تا بتوانند در مراسم عروسی زیبا به نظر برسند. اگر شما هم ایده دیگری برای شادابی پوست و نکات مراقبت از پوست برای دامادها قبل از مراسم عروسی دارید، می توانید در قسمت نظرات برای ما توضیح دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا