تالار عروسی

عروسی به سبک بوهو چیست؟ / چه تفاوتی با عروسی به سبک روستیک دارد؟

امروزه همه افراد به نبال این هستند که عروسی خود را به سبک های متقاوت و زیبایی برگزار کنند. یکی از سبک هایی که در حال حاضر در میان افراد رواج دارد، عروسی به سبک بوهو است. معمولا کسانی عروسی خود را به این سبک برگزار می کنند که می خواهند یک عروسی متفاوت و خاص در مقایسه با سایر عروسی های معمولی داشته باشند. این سبک برای عروسی، بیشتر جلوه ای غیر رسمی دارد و همین امر باعث می شود که افرادی که در عروسی هستند، احساس راحتی کنند و بیشتر خوش بگذرانند.

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که علاقه زیادی به طبیعت و سادگی دارید، پیشنهاد می کنیم که برگزاری عروسی به سبک بوهو را انتخاب کنید؛ زیرا این سبک، از ساده ترین سبک ها به شمار می رود و شما هیچ گونه تجملاتی را در آن مشاهده نخواهید کرد. برای این که بیشتر با سبک عروسی بوهو آشنا شوید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید. هر چیزی که در رابطه با سبک عروسی بوهو به آن نیاز دارید را در این مطلب ذکر می کنیم تا با یاد گرفتن از آنها، بتوانید یک عروسی خاص و متفاوت را برگزار کنید.

برگزاری عروسی به سبک بوهو

سبک بوهو که امروزه توجه افراد زیادی به آن جلب شده است و طرفدارن بسیار زیادی دارد، سرشار از زیبایی، سادگی و طبیعت است که هر کسی را جذب خود می کند و باعث می شود که افراد اوقات خوشی را سپری کنند.

برگزاری عروسی به سبک بوهو

لازم است بدانید که این سبک عروسی را در تالارها و مکان های سر پوشیده برگزار نمی کنند؛ بلکه باغ ها، مزرعه ها، کوهستان ها و دیگر مناطق طبیعی، مکان هایی هستند که عروسی به سبک بوهو در آنها برگزار می شود. می توان گفت که در عروسی هایی که به این سبک برگزاری می کنند، بیشتر تمرکز افراد روی عناصر ساده و بیش از آن، طبیعت است.

به عبارت دیگر، در این عروسی ها از وسیله های بسیار ساده ای برای تزئین عروسی استفاده می کنند و خبری از وسیله های گران قیمت و تجملاتی نیست. برای مثال از چوب، گل ها، چمن ها و دیگر عناصر طبیعی برای تزئین مکان عروسی برگزار می شود. علاوه بر این، از آنجا که این سبک از عروسی در مکان های باز و در طبیعت برگزار می شوند، عناصر طبیعی که در آن باغ وجود دارند هم موجب تزئین مراسم می شوند. به جای استفاده از کارت دعوت های آنچنانی، از کارت هایی که ساده هستند و به شیوه های هنری تزئین شده اند، استفاده می شود.

غذاهای عروسی به سبک بوهو

غذاهایی که در این نوع عروسی ها سرو می شوند، مانند سایر بخش های آنها، بسیار ساده و به اصطلاح خودمانی هستند. غذاهای محلی و سنتی که نشان دهنده فرهنگ آن منطقه است، پایه ثابت این عروسی ها هستند. البته علاوه بر غذاهای محلی، سایر غذاها نیز در عروسی به این سبک وجود دارند؛ اما بیشتر غذاها آنها در ظرف های چوبی سرو می شوند.

همین طور نوشیدنی های مختلف و در عین حال خوشمزه ای وجود دارند که تمامی این نوشیدنی ها و غذاها توسط افراد کاربلد، تهیه می شوند. برای این که با فرهنگ یک منطقه آشنا شوید، تنها نیاز است که به یک عروسی به سبک بوهو بروید.

غذاهای عروسی به سبک بوهو

موسیقی هایی که در عروسی به شبک بوهو پخش می شوند

موسیقی هایی که در عروسی های سبک بوهو پخش می شوند، موسیقی های شاد و سرزنده ای هستند که همه افراد حاضر در آنجا را به وجد می آورند. برخی از افرادی که توانایی آن را دارند، به جای استفاده از موسیقی های از قبل ضبط شده، برای عروسی خود موسیقی زنده می آورند و با ابزار آلات و سازهای مختلف که برخی از آنها مخصوص همان مناطق است، شور و اشتیاقی را در همه افراد به وجود می آورند. حتی برخی از کسانی که عروسی خود را به این سبک برگزار می کنند، رقص محلی مخصوص به خود را دارند.

سبک عروسی روستیک چیست؟

عده زیادی از افراد فکر می کنند که سبک عروسی بوهو، همان سبک روستیک است. اما لازم است بدانید که این دو سبک تفاوت هایی با هم دارند؛ اگر چه این تفاوت ها زیاد و چشمگیر نیستند، اما به هر حال باعث شده اند که این دو سبک جدا از هم ایجاد شوند. سبک عروسی روستیک هم مانند سبک عروسی بوهو، بر روی عناصر طبیعی تمرکز دارد که تم های این عروسی ها معمولا تم های چوبی، خاکی و دیگر موارد این چنینی هستند. فضای این عروسی ها مانند فضای عروسی های بوهو، آرام و دلنشین است.

تفاوت سبک عروسی بوهو با سبک عروسی روستیک

همان طور که پیش از این بیان کردیم، هر یک از این سبک ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اما چون تفاوت های آنها خیلی ریز است، موجب می شود که افراد توجهی به آنها نداشته باشند و عروسی به سبک بوهو را همان عروسی به سبک روستیک بدانند. اصلی ترین تفاوت های عروسی به سبک روتیک و بوهو را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

تفاوت سبک عروسی بوهو با سبک عروسی روستیک

در عروسی هایی که سبک بوهو برگزار می شوند، از وسیله های تزئیناتی مانند فرش های رنگارنگ، چادرها و وسیله های چوبی در کنار عناصر طبیعی استفاده می شود. چادرهای و فرش های رنگارنگی که در این عروسی ها استفاده می شوند، نقش و نگارهای بسیار زیاد و مفهومی دارند.

در عروسی هایی که سبک روستیک برگزار می شوند، بیشتر از گلابی و گل هایی که خشک شده اند، استفاده می شود. همین طور مانند عروسی بوهو، از تزئینات چوبی نیز استفاده می شود. همچنین وسیله های بافتنی و جعبه هایی که با دست ساخته شنده اند هم نقش مهمی را در عروسی هایی که به سبک روستیک برگزار می شوند، ایفا می کنند.

از دیگر تفاوت های سبک روستیک و بوهو، می توان به استفاده از جواهرات استفاده کرد. در سبک بوهو از جواهرات طبیعی، گل در موها و وسیله های چرمی استفاده می شود. این در حالی است که کسانی که عروسی خود را به سبک روستیک برگزار می کنند، در عروسی های خود جواهرات سنتی و ساده، گل ها و کفش های چرمی را به کار می گیرند. شاید فکر کنید که این سبک ها شباهت های زیادی به هم دارند. به صورت کلی می توان گفت که شباهت ها آنها زیاد است اما تفاوت های کوچکی با هم دارند.

جزئیات عروسی به سبک روستیک

با جزئیات عروسی به سبک بوهو آشنا شدید. اکنون می خواهیم درباره غذاها و موسیقی هایی که در عروسی هایی که به سبک روستیک استفاده و پخش می شوند را به شما توضیح دهیم. در عروسی به سبک روستیک، از انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی های محلی استفاده می شود. همین طور دسرهایی که در این نوع از عروسی ها سرو می شوند هم خانگی و محلی هستند و طرفداران بسیار زیادی دارند. عرق گیاه های مختلف در کنار بسیاری از نوشیدنی های محلی در این عروسی ها وجود دارند.

جزئیات عروسی به سبک روستیک

موسیقی هایی که در این سبک از عروسی معمولا پخش می شوند، موسیقی های محلی شاد و زیبایی هستند که موجب می شوند مهمان ها در زیر آسمان و فضایی کاملا باز و رویایی، رقص و پایکوبی داشته باشند. همین طور مانند عروسی هایی که به سبک بوهو برگزار می شوند، در سبک روستیک نیز از موسیقی زنده استفاده می شود و شور و اشتیاق بیشتری را در مهمان های حاضر در عروسی به وجود می آورد. به طور کلی، شما می توانید از سادگی و زیبایی هایی که در این جشن ها می بینید، نهایت لذت را ببرید.

سخن نهایی

بیشتر کسانی که به طبیعت علاقه مند هستند و عروسی های تجملاتی را دوست ندارند، به دنبال برگزاری عروسی به سبک بوهو و روستیک هستند. لازم است بدانید که عروسی هایی که به این سبک برگزار می شوند در مقایسه با سایر عروسی ها، هزینه کمتری دارند. اگر شما هم یکی از کسانی هستید که می خواهید یک عروسی خاص و متفاوت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما سبک عروسی بوهو و روستیک است. به نظر شما جذابیت عروسی های مدرن بیشتر است یا عروسی هایی که به سبک بوهو و روستیک برگزار می شوند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا