خواستگاری

برای خواستگاری چی بپوشیم؟ 50 مدل ایده لباس خواستگاری

همان طور که می دانید، یکی از قدیمی ترین مراسم هایی که در ایران برگزار می شود، خواستگاری است. خواستگاری یکی از مهمترین و سرنوشت ساز ترین مراسم هایی است که هر دختر و پسری آن را تجربه می کند. به همین دلیل هم شما باید هر کاری را انجام دهید تا این جشن به بهترین شکل ممکن انجام شود. یکی از کارهایی که باید برای آن دقت زیادی به خرج دهیم، لباس است. از آن جایی که خواستگاری اهمیت زیادی دارد، بباید بدانیم که برای خواستگاری چی بپوشیم تا بهتر ظاهر شویم.

لباس مناسب برای خواستگاری
لباس محجبه برای خواستگاری
پیراهن مناسب برای خواستگاری

عوامل بسیاری وجود دارند که می توانید بر اساس آنها لباس خواستگاری خود را انتخاب کنید. اما چه چیزی باعث می شود که شما خیلی زیباتر، خاص تر و شیک تر در برابر خانواده همسر خود ظاهر شوید؟ آیا هر لباسی مناسب خواستگاری است؟ لباس خواستگاری دخترانه را انتخاب کنیم یا لباس های زنانه؟ تمام این سوالات، جواب های خاص خودشان را دارند. برای این که بهترین لباس خواستگاری دخترانه و پسرانه را انتخاب کنید، تا آخر این مقاله را بخوانید.

لباس مناسب خواستگاری دخترانه

لباس دخترانه برای خواستگاری

یکی از سوال هایی که پیش از این مطرح کردیم، این بود که لباس خواستگاری دخترانه مناسب تر است یا زنانه؟ در پاسخ به این سؤال، می توان گفت که لباس های ظریف دخترانه گزینه بهتری به شمار می روند؛ زیرا سن شما را کمتر نشان می دهند. اما لباس های به اصطلاح زنانه، موجب می شوند که سن شما از آن چیزی که هست، بیشتر به نظر برسد. به همین دلیل، بسیاری از بانوان لباس دخترانه را به سایر لباس ها ترجیح می دهند. لباسی که شما برای خواستگاری انتخاب می کنید، باید از هر جهتی خوب و مناسب باشد.

لباس پوشیده برای خواستگاری
بهترین لباس پوشیده مناسب برای خواستگاری

از آن جایی که بسیاری از بانوان با سؤال این که برای خواستگاری چی بپوشیم تا بهتر به نظر برسیم، درگیر هستند، می توان گفت که مناسب ترین لباس، لباسی است که شأن شما را حفظ کند و شخصیتتان را زیر سوال نبرد. همچنین آشنایی قبلی داشتن با داماد و خانواده اش، از دیگر چیزهایی به شمار می رود که باید متناسب با آن لباس تهیه کنید. همین طور لباسی را انتخاب کنید که در آن احساس راحتی می کنید؛ زیرا در مراسم خواستگاری استرس دارید و لباسی که در آن راحت نیستید، می تواند استرس شما را افزایش دهد.

لباس مناسب برای خواستگاری

1-  رنگ و طرح

از طرف دیگر، خیلی از افراد باتجربه می گویند لباس هایی که طرح ساده تری دارند را به جای لباس های گل گلی و شلوغ استفاده کنید. از دیگر عواملی که در انتخاب لباس باید به آن دقت کنید، رنگ لباس است. رنگ لباس خواستگاری باید متناسب با پوستتان باشد. اغلب افراد رنگ های صورتی و گلبهی برای خواستگاری استفاده می کنند؛ اما حتما رنگ پوستتان را در نظر گرفته و سپس اقدام به تهیه لباس کنید.

2- کت دامن یا مانتو شلوار

یکی دیگر از دغدغه های بانوان برای انتخاب لباس خواستگاری، این است که نمی دانند چه مدلی را برای خود انتخاب کنند؛ یعنی شومیز به همراه شلوار یا مانتو بپوشند یا از کت دامن یا کت شلوار استفاده کنند. در رابطه این موضوع، می توان گفت که با توجه به سلیقه و علاقه خود، یکی از آنها را انتخاب کنید و بپوشید.

3- لباس باز یا بسته؟

از دیگر نکته های قابل توجعه درباره لباس خواستگاری، میزان باز یا بسته بودن آن از نظر پوشش و حجاب است. در خواستگاری خود، بهتر است که لباس های پوشیده تر را جایگزین لباس های باز کنید. شاید شما علاقه زیادی به لباس باز داشته باشید و زیاد آنها در سایر مراسمات بپوشید؛ اما در روز خواستگاری خود، لباس های پوشیده بهتر هستند؛ زیرا همان طور که پیش از این بیان کردیم، شما نه تنها باید لباسی را انتخاب کنید که در آن راحت باشید، بلکه باید لباس انتخابی شما شأن شما را نیز حفظ کند.

البته در بسیاری از موارد، فرهنگ و اعتقادات دو خانواده را نیز باید در نظر گرفت و سپس اقدام به خرید لباس کرد. به این ترتیب، شما باید بدانید که با توجه به مطالب بالا، بهترین لباس ها برای مراسم خواستگاری، لباس هایی هستند که نسبتا پوشیده و متناسب با عقاید هر دو خانوده باشند.

4- لباس متناسب با فرم بدن

تا اینجای مقاله تا حدودی می دانیم برای خواستگاری چی بپوشیم تا بهتر به نظر برسیم؛ اکنون به بیان یکی دیگر از عواملی می پردازیم که در زیبا و بهتر دیده شدن ما در این جشن کمک می کند. در لباس مناسب خواستگاری، باید به فرم بدن نیز توجه بسیاری داشته باشید. بدن شما ممکن است که به شکل مثلث وارونه، ساعت شنی، مستطیل شکل و سیب شکل باشد. اگر لباس متناسب با بدن خود را پیدا کنید، بدنتان درخشش خاص خود را خواهد داشت؛ همچنین اگر ایرادی در بدنتان باشد، با انتخاب لباس متناسب دیده نمی شود.

لباس مناسب با فرم بدن برای خواستگاری
کت و شلوار دخترانه مناسب برای خواستگاری

5- مدل مو

مدل مو می تواند در جلوه لباس شما تأثیر بسیار زیادی داشته باشد. سعی کنید تا حد ممکن، از یک مدل موی ساده اما زیبا استفاده کنید یا اگر قصد پوشیدن شال و روسری را دارید، آن را طوری که فکر می کنید بیشتر به شما می آید، ببندید؛ زیرا مدل مو نقش بسیار زیاد و تعیین کننده ای در چهره می گذارد.

6- کفش و صندل

یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با لباس خواستگاری باید دقت کنید، انتخاب کفش و صندل مناسب است. علاوه بر این که لباس شما در روز خواستگاری باید فوق العاده زیبا باشد، باید کفش مناسی را نیز انتخاب کنید. صندل های شیک و مجلسی می توانند گزینه خوبی به شمار روند.

بهترین مدل لباس خواستگاری مردانه

همان طور که روز خواستگاری یکی از مهمترین روزهای زندگی بانوان است، برای آقایان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل آنها هم تمامی تلاش خود را می کنند که در این روز به یاد ماندنی، زیبا و همه چیز تمام به نظر برسند. شاید این سوال برای خواستگاری چی بپوشیم برای آقایان هم پیش آید. به همین دلیل ما در این مقاله، مهمترین نکات درباره لباس مناسب خواستگاری را بیان می کنیم.

لباس خواستگاری مردانه

اگر جلسه اول خواستگاری است و آشنایی قبلی با خانواده عروس ندارید، حتما از کت و شلوار استفاده کنید. بسیاری از آقایان معمولا در روز خواستگاری خود، کت و شلوار مشکی، طوسی و آبی کاربنی یا همان آبی پر رنگ می پوشند؛ اما بهتر است که شما مشکی و طوسی را در اولویت خود قرار دهید. همچنین لباس شما حتما باید اتو کشیده و تمیز و مرتب باشد؛ قطعا دوست ندارید در اولین دیدار و برخورد با خانواده عروس، شلخته و نامنظم به نظر برسید. لباس هایی که اندازه بدنتان است را بپوشید.

لباس های خیلی گشاد و یا خیلی تنگ، احساس ناخوشایندی را در فرد ایجاد می کنند و باعث می شوند که خودتان نیز در آنها راحت نباشید. برخی از افراد استایل های رسمی را نمی پسندند؛ به همین دلیل به جای کت و شلوار، از پیرهن و شلوار استفاده می کنند.

رنگ، طرح و مدل

شما نیز باید از لباسی استفاده کنید که رنگ آن، متناسب با پوستتان باشد. این موضوع یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. همچنین آقایان بهتر است که در شب خواستگاری، از لباس های شلوغ استفاده نکنند. بهترین گزینه برای شما، می تواند پیراهن ساده و شلوار پارچه ای باشد. اگر در فصل زمستان می خواهید به خواستگاری بروید، می توانید از پالتوهای کوتاه و بلند یا پیرهن های یقه اسکی استفاده کنید. به صورت کلی در فصل زمستان می توانید استایل های بهتری داشته باشید.

رنگ لباس خواستگاری باید چگونه باشد؟

همان طور که پیش از این گفتیم، رنگ لباس خواستگاری مردانه و دخترانه، باید متناسب با پوستتان باشد. اما به صورت کلی، بهتر است که با توجه به رنگ پوست خود، یک رنگ شاد برای این روز مهم انتخاب کنید. اما اگر رنگ شاد با رنگ پوست شما خیلی هماهنگ نیست، می توانید لباس های تیره هم بپوشید. در ادامه با موضوع برای خواستگاری چی بپوشم تا زیباتر شویم ما را همراهی کنید.

چه لباس هایی را نباید پوشید نسبت به اندامتان

پیش از این نیز بیان کردیم که بانوان باید لباس هایی بپوشند که متناسب با اندام آنها است. همین طور بهتر است لباس های کوتاه را جایگزین لباس های خیلی بلند کنید؛ زیرا بسیاری از افراد این دسته از لباس ها را دوست ندارند، چون ممکن است به دلیل استرس، زیر پاهای آنها برود.

بسیاری از آقایان، در زندگی رو.زمره خود از استایل های لش استفاده می کنند؛ به هیچ عنوان با لباس های گشاد و به صورت کلی با استایل لش، به خواستگاری بروید؛ زیرا خانواده عروس ممکن است به خاطر طرز لباس پوشیدن شما، از شما احساس منفی دریافت کنند.

نکات مهم برای لباس خواستگاری

نکات ریز اما مهم دیگری وجود دارند که شاید شما از آن اطلاعی نداشته باشید. در ادامه به بیان آنها می پردازیم. اولین این است که به هیچ عنوان نباید در استفاده از اکسسوری زیاده روی کنید. این کار اصلا جلوه خوبی ندارد و ممکن است دیگران درباره شما فکر های بدی کنند.

نکات مهم برای لباس خواستگاری

اگر خواستگاری چند جلسه طول کشید، تنها از یک لباس یا یک مدل استفاده نکنید. کت شلوار، کت دامن، اورال، شومیز و دامن و پیراهن های رنگی، از جمله مدل های زیبا و به روزی هستند که می توانید از آنها در جلسه های خواستگاری خود استفاده کنید. یکی دیگر از نکته های حائز اهمیت، نپوشیدن کفشی است که بیشتر از 5 سانتی متر پاشنه دارد. در روز خواستگاری شما به اندازه کافی استرس دارید و این کفش ها می توانند شرایط را برای شما بدتر کنند.

سخن نهایی

با خواندن این مقاله، دانستیم که چی بپوشیم تا بهتر به نظر برسیم و روز خواستگاری بهتری داشته باشیم. بیشتر مواقع خواستگاری فقط یک بار در تمامی عمر اتفاق می افتد؛ پس باید تلاش کنید که همه چیز به بهترین نحو ممکن باشد تا بعدا خاطره خوبی از این روز مبارک داشته باشید. استفاه از نکاتی که در این مقاله برایتان بیان کردیم، می تواند روز خواستگاری بهتری از نظر استایل برای شما بسازد. اگر شما هم انتقادی درباره این که در خواستگاری چی بپوشیم دارید، می توانید ایده خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا