خواستگاری

کامل ترین لیست خرید خواستگاری

خواستگاری یکی از پراسترس ترین و شیرین تزین مراسماتی است که اغلب افراد می خواهند که به بهترین نحو ممکن انجام شود. برای این که مراسم خواستگاری خیلی خوبی داشته باشید، باید وسیله های خوبی را نیز برای آن انتخاب کنید. همچنین لازم است که یک لیست خرید خواستگاری داشته باشید تا هنگام خرید آنها، چیزی را فراموش نکنید. همچنین در فرهنگ ایرانی، تمامی وسیله ها را خانواده دختر یا فقط خانواد پسر تهیه نمی کنند.

بلکه خرید تعدادی از وسیله ها به عهده خانواده دختر و مقداری از آنها هم به عهده خانواده پسر است. همان طور که پیش از این گفتیم، یکی از شیرین ترین و سرنوشت ساز ترین مراسمات هر فردی، خواستگاری آن فرد است. پس اگر می خواهید در آینده نزدیک مراسم خواستگاری بگیرید، اما نمی دانید که چه وسیله هایی را تهیه کنید و کدام وسیله ها بر عهده خانواده شما است، تا آخر این مقاله ما را همراهعی کنید.

لیست لوازم خواستگاری که خانواده دختر باید بخرد

همان طور که می دانید، برای مراسم خواستگاری داماد به همراه خانواده خود به خانه عروس می آید. معمولا بزرگ ترهایشان هم مانند پدر بزرگ و مادر بزرگ ها در مراسم خواستگاری شرکت می کنند. همچنین گاهی اوقات، مراسم خواستگاری چند جلسه طول می کشد. خانواده عروس، باید هر چند جلسه که شد، از تمامی افراد خانواده داماد پذیرایی کند و هزینه تمامی این پذیرایی، بر عهده خانواده عروس است. لیست خرید خواستگاری که خانواده عروس باید تهیه کند تا مجلس بهتری داشته باشد را در ادامه می خوانید.

1. خوراکی های مورد نیاز برای مراسم خواستگاری

شیرینی، انواع میوه ها، شکلات، آجیل و دیگر موارد این چنینی، برخی از وسیله هایی هستند که برای اجرای یک مراسم خوب، بهتر است وجود داشته باشند. همچنین اگر خواستگاری در فصل گرم انجام می شود، به لیست پذیرایی خود بستنی و شربت را نیز اضافه کنید. بهتر است مقداری تنقلات در کنار چای خود قرار دهید تا سینی شما جلوه زیباتری پیدا کند. اگر جلسات خواستگاری بیشتر از یک جلسه شد، می توانید دسرهای متناسب با فصل را برای پذیرایی بهتر نیز درست کنید؛ این کار می تواند موجب که پذیرایی شما مجلل و بهتر شود.

2. تهیه لباس مناسب برای عروس

یکی دیگر از مهمترین خرید هایی که خانواده عروس باید انجام دهد، تهیه لباس مناسب برای عروس است؛ زیرا اولین باری که خانواده داماد عروس را می بیند، عروس باید لباس خوب و مناسبی به تن داشته باشد تا در اولین برخورد، خاطره خوبی در ذهن خانواده داماد ایجاد کند. همچنین اگر لباس خوب و مناسبی را تهیه کنید، با گذشت سال های زیاد وقتی عکس های روز خواستگاری خود را می بینید، از این که لباس خوبی را انتخاب کرده اید خوشحال خواهید بود.

3. انتخاب ظروف مناسب برای مراسم خواستگاری

از دیگر خریدهایی که باید آن را در لیست خرید خواستگاری خود لحاظ کنید، ظرف مناسب است. ظرف انتخابی شما بهتر است به روز و زیبا باشد. ظرف ها شامل فنجان، لیوان، کاسه، بشقاب و دیگر موراد این چنینی می شوند. اگر ظروف موجود در خانه خوب هستند، می توانید از آنها استنفاده کنید؛ اما اگر آنها نمی پسندید، حتما باید ظرف های بهتری تهیه کنید. ظروف از دیگر عوامل مهمی هستند که می توانند موجب بهتر شدن مراسم خواستگاری شوند.

خوراکی هایی که در بالا معرفی کردیم، می توانند تغییر کنند و یا از برخی از آنها برای پذیرایی استفاده نکنید. برای مثال در جلسه اول می توانید با چای، شیرینی و میوه از خانواده داماد پذیرایی کنید؛ در جلسه دوم، به جای شیرینی مثلا از کیک استفاده کنید. همین طور بهتر است که در جلسات دوم به بعد، از مقداری گل طبیعی برای تزئین کردن میز و سینی استفاده کنید؛ زیرا از جلسات دوم به بعد، می توان گفت که تا حدودی جواب خانواده عروس مشخص است.

لیست لوازم خواستگاری که خانواده پسر باید بخرد

پیش از این، لیست لوازم خواستگاری که خانواده دختر باید تهیه می کرد را دانستیم. اکنون می خواهیم بفهمیم که در مراسم خواستگاری، پسر برای بهتر پیش رفتن مراسم باید چه خریدهایی انجام دهد. همان طور که دانستید، خانواده عروس باید از هر چند نفر از خانوداه داماد که برای خواستگاری می آیند، پذیرایی کند؛ اما این اصلا جالب نیست که داماد و خانوده اش هر دفعه دست خالی به خانه عروس بروند. به همین دلیل شما در این بخش باید لیست خرید خواستگاری آقایان را بدانید.

1. گل و شیرینی

طبق آیین ایرانی ها، هر خانواده که قصد می خواهد به خواستگاری برود، باید گل و شیرین به همراه خود داشته باشد. اگر تا به حال عروس را ندیده اید و فقط قصد دیدن ایشان را دارید، یعنی خواستگاریتان به شیوه سنتی است، بهتر است که فقط یک جعبه شیرینی بزرگ را به همراه خود، به خواستگاری ببرید. اگر به جلسه بعدی رفتید، یعنی شما و عروس یکدیگر را پسندیده اید. در این شرایط علاوه بر شیرینی، باید یک دسته گل زیبا را هم به خواستگاری ببرید.

هر چند جلسه که خواستگاری طول کشید، می توانید به جای گل و شیرینی ساده، در آنها تنوع و تغییر ایجاد کنید. برای مثال به جای دسته گل، سبد گل بخرید یا به جای جعبه شیرین، کیک زیبایی را انتخاب کنید. باکس گلی که در طبقه پایین شیرین های زیبا چیده شده است هم گزینه خوبی به شمار می رود. به صورت کلی، باید سعی کنید که گل و شیرینی های زیبا و به روزی را انتخاب کنید. حتی می توانید به جای شیرینی، از دیگر خوراکی ها مانند بستنی استفاده کنید.

یک پذیرایی خوب چگونه انجام می شود؟

شما به عنوان یک دختر یا پسر جوان، می توانید بگویید که یک پذیرایی شیک و بی نقص چگونه انجام می شود؟ قطعا همه دوست دارند که مراسم خواستگاری فوق العاده ای داشته باشند. اکنون که لیست خرید خواستگاری را می دانید، می توانید بهترین مراسم را برای خود برگزار کنید تا بعدها افسوس کارهای نکرده را نخورید. برای این که بتوانید یک مراسم معمولی خواستگاری را به یک مراسم خاص تبدیل کنید، باید به نکاتی توجه داشته باشید که شاید به ظاهر، اهمیتی نداشته باشند.

مهمترین نکاتی که باید در مراسم خواستگاری رعایت کنید عبارت اند از:

  • بهتر است که میوه های انتخابی شما، نه خیلی ریز و نه خیلی درشت باشند.
  • در مراسم خواستگاری بهتر است که از میوه های مخصوص همان فصل استفاده کنید؛ زیرا طعم بهتری دارند.
  • از دیگر نکاتی که در رابطه با میوه باید به آن دقت کنید، نحوه سرو آن است. مثلا سرو میوه ای مانند هندوانه در مراسم خواستگاری اصلا جالب نیست.
  • همین طور بهتر است که شیرینی های انتخابی شما، نه خیلی ریز و نه خیلی درشت باشند. اگر شیرینی های درشت را انتخاب کردید، بهتر است به گونه ای باشند که مهمان ها بتوانند آن را با چاقو ببرند و سپس میل کنند.
  • از بهترین شیرینی های مناسب مراسم خاستگاری، می توان به شیرینی های مغزدار اشاره کرد. این شیرینی ها برای این مراسم خاص، بهترین هستند.
  • اگر خواستگاری به شیوه سنتی است، بهتر است که از جلسه دوم به بعد ظرف چای و شربت ها را تزئین کنید؛ اما در خواستگاری های مدرن که دختر و پسر از قبل با هم آشنایی دارند، از همان جلسه اول می توانید این کار را انجام دهید.
  • در تزئین سینی چای و شربت، به هیچ عنوان زیاده روی نکنید؛ مثلا به جای استفاده از مروارید های رنگی، می توانید از یک شاخه گل طبیعی استفاده کنید.
  • انتخاب ظرف های مناسب، یکی از مهم ترین نکاتی است که باید تمامی سلیقه خود را برای انتخاب آن به خرج دهید. همین طور بهتر است که در طول تمامی جلسات، از یک ظرف استفاده نکنید.

سخن نهایی

شاید فکر کنید که تهیه لیست خرید خواستگاری آن هم به نحو احسنت، کار زیاد سختی نیست. اما وقتی در آن موقعیت قرار می گیرید، به سختی آن پی می برید. خواستگاری به دلیل این که اولین برخورد مستقیم با خانواده همسر است، اهمیت زیادی دارد؛ به همین دلیل بهتر است که خیلی خوب در جلوی آنها ظاهر شوید و خاطره خوشی را از روز خواستگاری خود به جا بگذارید. اگر شما تا به حال چیز جالبی درباره لیست لوازم خواستگاری می دانید، می توانید آن را از قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا