خواستگاری

گل مناسب برای خواستگاری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

داماد در مراسم خواستگاری باید موقع ورود به منزل عروس، حتما سبد یا دسته گلی با خود به همراه ببرد تا میزان عشق و علاقه خود را به عروس خانم نشان دهد. در اینجاست که انتخاب گل برای این مراسم می تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. پس اگر شما هم یک مراسم عروسی پیش رو دارید، بهتر است حتما نحوه انتخاب گل مناسب برای خواستگاری را بشناسید تا بتوانید بهترین و جذاب ترین گل برای این مراسم مهم را خریداری کنید. در این مقاله، ما چندین ایده مختلف برای انتخاب گل برای خواستگاری در اختیار شما قرار می دهیم تا کار شما کمی راحت تر شود.

انتخاب گل برای خواستگاری

به طور کلی، گل یکی از مهمترین ارکان برای مراسم خواستگاری در نظر گرفته می شود که باید در انتخاب آن دقت خیلی زیادی داشته باشید. خیلی از افراد اعتقاد دارند که گل نشانه عشق طرفین نسبت به یکدیگر است و برخی دیگر هم فکر می کنند که گل ها نشانه شادابی و زندگی افراد در آینده خواهد بود. همه این موارد نشان می دهند که گل در مراسم خواستگاری چه نقش بسیار مهمی دارد و باید حتما توسط خانواده داماد به خانه عروس برده شود.

برای انتخاب گل در مراسم خواستگاری باید حتما به فاکتورهای متعددی توجه داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن این گل را خریداری نمایید. یکی از مهمترین فاکتورها در این زمینه، سلیقه عروس خانم است. ممکن است خیلی از افراد فکر کنند که برای خرید گل مناسب برای خواستگاری فقط باید به سلیقه خود توجه کنند و عروس خانم در این زمینه نباید نظری بدهد. در مقابل، شما باید در خرید هر چیزی نظر یکدیگر را بپرسید و این مسئله حتی درباره گل مراسم خواستگاری نیز صدق می کند.

بنابراین، اگر از قبل با همسر آینده خود آشنایی دارید، می توانید قبل از مراسم خواستگاری درباره انتخاب گل برای این مراسم با یکدیگر مشورت کنید. حتی اگر هم مشورت نکرده باشید، بهتر است کمی شناخت مبنی بر رنگ و نوع گل به طرف مقابل خود داشته باشید تا انتخاب برای شما کمی راحت تر شود.

از طرف دیگر، ممکن است خیلی از افراد آشنایی چندانی با یکدیگر نداشته باشند و بخواهند در مراسم خواستگاری با یکدیگر آشنا شوند. در این شرایط، شاید انتخاب گل برای مراسم خواستگاری برای خیلی از آنها دشوار باشد. در اینجاست که خواندن این مقاله به آنها کمک می کند.

بهترین گل برای خواستگاری

اگر شما هم به دنبال گل مناسب برای خواستگاری هستید، باید بدانید که برخی از گل ها طرفداران خیلی بیشتری در میان خانم ها دارند. در این قسمت، برخی از بهترین گل ها که می توانید در مراسم خواستگاری به منزل عروس ببرید را معرفی می کنیم.

البته توجه داشته باشید که علاوه بر خود گل، نحوه تزیین آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند موجب زیبا به نظر رسیدن آن شود. به همین دلیل هم بهتر است حتما گل مناسب برای خواستگاری خود را از گل فروشی های معتبر خریداری کنید. بهترین گل ها برای مراسم خواستگاری عبارت اند از:

1. گل رز

از مدت ها زمان پیش تاکنون، گل رز طرفداران بسیار زیادی در میان زوج های عاشق داشته است. به طوری که بیشتر افراد گل رز را به عنوان پادشاه همه گل ها می شناسند. به همین دلیل هم خیلی از کسانی که می خواهند به یکدیگر ابراز علاقه کنند، به دیگر گل رز می دهند. از طرف دیگر، خیلی از عروس خانم ها دوست دارند گل مراسم خواستگاری خود را خشک کرده و برای یادگاری نگه دارند. در این شرایط، باید بگوییم که گل رز به بهترین شکل ممکن خشک می شود و جذابیت بسیار زیادی برای مراسم خواستگاری دارد.

2. گل ارکیده

یکی دیگر از گل های فوق العاده جذاب برای مراسم خواستگاری، گل ارکیده است که فوق العاده لاکچری به نظر می رسد. از مدت ها زمان پیش تاکنون، گل ارکیده به عنوان یکی از گل های اصیل برای خاندان سلطنتی انگلیس شناخته می شده است. از این رو، در حال حاضر هم یکی از گل های لوکس و خاص به شمار می رود و طرفداران زیادی در میان خانم ها دارد. گل ارکیده در رنگ های متنوعی وجود دارد که شما می توانید بر اساس سلیقه خود و عروس خانم آنها را خریداری کنید.

3. لیلیوم؛ گل مناسب برای خواستگاری

گل لیلیوم نیز می تواند یک گل مناسب برای خواستگاری در نظر گرفته شود که فوق العاده جذاب و زیباست و در کنار سایر لوازم تزیینی مانند برگ و پوشال های سبز و سفید رنگ، جذابیت آن چندین برابر افزایش پیدا می کند. شما می توانید گل لیلیوم را به صورت تک رنگ و یا ترکیبی در کنار یکدیگر قرار دهید و مطمئن باشید که علاوه بر ظاهر فوق العاده زیبا، بوی دلپذیری هم دارد و می تواند احساس خیلی خوبی به عروس خانم و خانواده ایشان بدهد.

4. گل آنتوریوم

گل آنتوریوم برای خواستگاری

شما می توانید برای مراسم خواستگاری خود از گل آنتوریوم استفاده کنید که ظاهر بسیار خاصی دارد. این گل نیز مانند نمونه های قبلی یکی از گل های فوق العاده لاکچری در نظر گرفته می شود و خیلی از خانم ها آن را می پسندند. اگر هم به دنبال بهترین گل برای خواستگاری خود می گردید، می توانید همه گل هایی که پیش از این گفتیم و یا چند مورد از آنها را با یکدیگر ترکیب کنید و دسته گل یا سبد بزرگی را به منزل عروس خانم ببرید.

گل آنتوریوم مناسب خواستگاری

گل مناسب برای دسته گل خواستگاری

بر اساس مواردی که پیش از این گفتیم، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که می توان از گل های زیادی برای مراسم خواستگاری استفاده کرد. با این حال، توجه داشته باشید که گل خواستگاری شما تا حد خیلی زیادی میزان سخاوت و دست و دلبازی شما را نشان می دهد و به همین دلیل هم بهتر است به هیچ عنوان در خرید آن فقط به مسائل مالی توجه نکنید.

گل مناسب برای دسته گل خواستگاری

بهترین رنگ گل برای خواستگاری

یکی دیگر از چالش های بسیار مهم برای انتخاب گل مناسب برای خواستگاری که ذهن خیلی از آقایان را درگیر کرده، رنگ گل است. شما علاوه بر این که باید به نوع و طراحی گل اهمیت بدهید، به همان اندازه باید رنگ گل را مد نظر قرار دهید. زیرا هر یک از رنگ های گل، می توانند احساس متفاوتی به شما بدهند.

بهترین رنگ گل برای خواستگاری

شاید برای شما جالب باشد که بدانید هر یک از رنگ ها برای گل ها نماد موضوع خاصی هستند. به عنوان مثال، اگر گل قرمز برای مراسم خواستگاری انتخاب کنید، در واقع عشق و علاقه خود را به عروس خانم نشان داده اید. این در حالی است که رنگ سفید نشان دهنده صداقت و پاکی و رنگ صورتی هم نشان دهنده ارادت به علاقه افراد به یکدیگر است.

رنگ مناسب گل برای خواستگاری

با توجه به این موارد، می توان گفت که بهترین گزینه برای انتخاب رنگ گل برای خواستگاری این است که به سراغ رنگ های سفید و صورتی بروید و رنگ قرمز را برای روز عقد یا عروسی بگذارید. حالا شما می توانید بسته به سلیقه خود، در کنار این رنگ گل برای خواستگاری از رنگ های دیگری مانند بنفش و یاسی و یا حتی آبی نیز استفاده کنید.

برای خواستگاری گل چه رنگی بخریم؟

برای خواستگاری دسته گل بخریم، باکس یا سبد گل؟

اگر سری به گل فروشی بزنید، متوجه خواهید شد که گل ها شکل های مختلفی دارند و شما می توانید به نمونه های متنوعی آنها را تزیین کنید. به عنوان مثال، برخی از افراد دسته گل را ترجیح می دهند و برخی دیگر سبد گل. حتی باکس های گل نیز در گل فروشی ها وجود دارند که از سبدهای گل هم خیلی جذاب تر و شیک تر به نظر می رسند. با این حال، اگرچه انتخاب هر یک از این نمونه ها به سلیقه خود داماد و عروس خانم بستگی دارد، اما باید بدانید که سبد و باکس گل نسبت به دست گل، رسمی تر است.

برای خواستگاری دسته گل بخریم، باکس یا سبد گل؟

از طرف دیگر، در مراسم خواستگاری هنوز خانواده ها چندان با یکدیگر آشنا نشده و شاید احساس راحتی خیلی زیادی نداشته باشند. به همین دلیل هم پیشنهاد ما، سبد گل است که حالت رسمی تری دارد و برای مراسم خواستگاری کاملا مناسب است. لازم به ذکر است که برای انتخاب گل مناسب برای خواستگاری به هیچ عنوان نباید به سراغ سبدهای خیلی کوچک بروید.

برای خواستگاری چه گلی بخریم؟

نکات مهم در مورد گل برای خواستگاری

علاوه بر اطلاعاتی که پیش از این در اختیار شما قرار دادیم، فاکتورهای دیگری نیز هستند که تاثیر زیادی در انتخاب گل برای مراسم خواستگاری دارند. در این قسمت برخی از این نکات را به اختصار نام می بریم و پیشنهاد می کنیم که حتما برای خرید گل برای خواستگاری همه این موارد را مد نظر قرار دهید.

نکات مهم در مورد گل برای خواستگاری

◉ انتخاب گل های فصلی

اصلی ترین و اولین نکته ای که باید برای خرید گل برای مراسم خواستگاری مد نظر قرار دهید، این است که به سراغ گل های فصلی بروید. به عنوان مثال، اگر اکنون که در فصل پاییز به سر می بریم قصد رفتن به خواستگاری را دارید، گل زنبق می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. این در حالی است که در فصل زمستان، گل نیلوفر و در فصل بهار هم گل لاله می رویند. اگر بر اساس فصل گل خواستگاری خود را انتخاب کنید، سلیقه خود را به میزبان نشان می دهید.

انتخاب گل های فصلی

◉ انتخاب گل های شاداب

هر زمانی که وارد گل فروشی شدید و قصد خرید گل برای مراسم خواستگاری را داشتید، حتما به میزان شادابی گل ها توجه خیلی زیادی کنید. در صورتی که می خواهید برای مراسم خواستگاری خود گل طبیعی بخرید، بهتر است نزدیک ترین زمان رفتن به مراسم، گل ها را خریداری نمایید تا از شادابی آنها کاسته نشود.

چه گل هایی برای خواستگاری نباید برد؟

بیشتر گل ها برای مراسم خواستگاری مناسب هستند و شما می توانید بدون هیچ گونه نگرانی آنها را خریداری کرده و به منزل همسر آینده خود ببرید. با این حال، تنها نکته ای که باید درباره انتخاب گل برای خواستگاری به شما بگوییم، این است که گل هایی به رنگ نارنجی و زرد، گزینه چندان مناسبی برای این مراسم نیستند. به همین دلیل هم موقع خرید باید حتما به رنگ گل برای خواستگاری توجه داشته باشید. رنگ های نارنجی و زرد ممکن است احساس بدی به طرف مقابل بدهند.

چه گل هایی برای خواستگاری نباید برد؟

نحوه تقدیم کردن گل چگونه است؟

بعد از این که شما گل را خریداری کرده و به منزل عروس خانم رفتید، باید آن را به بهترین شکل ممکن به ایشان تقدیم کنید. برای مثال، اگر دسته گل خریداری کرده اید، باید یکی از دست های خود را به ساقه گل گرفته و دست دیگر را پشت آن قرار دهید و با احترام آن را به عروس آینده خود بدهید. این در حالی است که اگر سبد گل خریداری کرده باشید، باید هر دو دست خود را به سبد گرفته و سپس آن را به عروس خانم تقدیم کنید.

نحوه تقدیم کردن گل چگونه است؟

سخن پایانی

به هیچ عنوان نباید از اهمیت گل برای خواستگاری غافل شد. زیرا انتخاب گل مناسب برای خواستگاری موجب می شود که عروس خانم و خانواده ایشان دید بهتری نسبت به شما داشته باشند و در همان ملاقات اول، بیشتر به شما علاقمند شوند. حتی اگر از قبل نسبت به خانواده همسر آینده خود آشنایی دارید، باز هم باید موقع خرید و انتخاب گل برای خواستگاری نهایت دقت خود را به خرج دهید. اگر شما هم ایده دیگری برای انتخاب گل برای این مراسم مهم دارید، می توانید نظرات خود را در قسمت پایین با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا