تالار عروسیعروسی

انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی

با ورود به فصل بهار و تابستان، خیلی از افراد دوست دارند عروسی خود را در فضای باز برگزار کنند تا مهمانان از هوای طبیعی نهایت لذت را ببرند. با این حال، باید موقع انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی به فاکتورهای خیلی زیادی توجه داشته باشید تا بتوانید بر اساس نیازهای خود، بهترین مکان را انتخاب نمایید. ما در این مقاله برای شما توضیح می دهیم که کدام فضای باز برای مراسم عروسی مناسب تر است و چطور باید یک فضای باز مناسب برای مراسم عروسی خود انتخاب کنید.

فراموش نکنید که حتماً باید از یک تا دو ماه قبل از مراسم عروسی، به دنبال مکان مناسبی برای برگزاری آن باشید. در این صورت، می توانید بر اساس بودجه خود، بهترین مکان را انتخاب کنید. پس اگر شما هم می خواهید یک فضای باز مناسب برای مراسم عروسی خود پیدا کنید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید و نکات این مطلب را مطالعه فرمایید.

نحوه انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی

عروسی یکی از مهمترین مراسم های زندگی هر فردی است و هر کسی باید تمام تلاش خود را کند تا این مراسم به بهترین شکل ممکن برگزار شود. زیرا بیشتر افراد تنها یک بار عروسی می کنند و این خاطره برای همیشه در ذهن آنها باقی می ماند. به همین دلیل شما باید تمام تلاش خود را کنید تا یک عروسی بی عیب و نقص برگزار نمایید.

انتخاب مکان مناسب برای برگزاری مراسم عروسی، مهم ترین عاملی است که باعث جذابیت مراسم شما می شود. با توجه به نکاتی که در ادامه نام می بریم، می توانید متوجه شوید که برای انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی توجه به چه نکاتی ضروری است.

بهترین انتخاب برای انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی

1. تعیین بودجه برای برگزاری مراسم عروسی

اولین و مهم ترین کاری که باید موقع انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی انجام دهید، تعیین بودجه است. شما باید تعیین کنید که می خواهید تقریباً چقدر هزینه برای کرایه مکان مورد نظر خود برای مراسم عروسی پرداخت کنید. سپس باید بر اساس میزان بودجه خود، یک فضای زیبا برای برگزاری مراسم عروسی خود در فضای باز انتخاب کنید. هر چه بتوانید هزینه بیشتری بپردازید، مطمئناً مکان انتخابی شما لاکچری تر خواهد بود.

 2. تیم تشریفات مکان مورد نظر

موقع انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی شما باید علاوه بر خود مکان، به تیم تشریفات آنجا نیز دقت زیادی کنید. افرادی که در آنجا مشغول به فعالیت هستند، باید با رعایت تمام نکات بهداشتی و با روی خوش با مهمانان شما رفتار کنند. این امر می تواند تاثیر بسیار زیادی در رضایت مهمانان از مراسم عروسی شما داشته باشد.

3. دکوراسیون عروسی

بسیاری از باغ تالارها فضای جذابی برای برگزاری دکوراسیون و تزیینات اضافی، دکوراسیون جذابی دارند. این در حالی است که گاهی مواقع خود شما باید تزییناتی را در نظر بگیرید. این امر موقع انتخاب فضای باز مراسم عروسی تاثیر زیادی دارد و شما می توانید با مشورت کردن با افراد متخصص، مکانی را انتخاب کنید که دکوراسیون زیبایی دارد و شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تزیین آنجا ندارید.

4. تعداد دقیق مهمان ها

مهمترین مسئله موقع انتخاب کردن یک فضای باز برای مراسم عروسی که می تواند تاثیر بسیار زیادی در روند برگزاری مراسم داشته باشد، تعداد مهمان های شماست. خانواده های عروس و داماد باید حداقل یک ماه قبل از برگزاری مراسم عروسی، لیست دقیقی از تعداد مهمان های خود به دست بیاورند و بر اساس تعداد مهمان ها، باغ تالار مناسبی را انتخاب کنند.

مکان مناسب برای انتخاب فضای باز عروسی

اگر تالار نسبت به تعداد مهمان ها خیلی کوچک باشد، اصلاً فضای کافی برای رقصیدن و جنب و جوش مهمان ها وجود ندارد. این در حالی است که بزرگ بودن خیلی زیاد تالار در مقایسه با تعداد مهمان ها، موجب می شود که باغ تالار خیلی خالی به نظر برسد و عروسی خلوت دیده شود. به همین دلیل بر اساس تعداد مهمان های خود، یک مکان مناسب برای برگزاری مراسم عروسی انتخاب کنید.

5. راحتی مهمان ها در مراسم

بیشتر مواقع مراسم عروسی چند ساعت به طول می انجامد. در این شرایط، شما باید کاری کنید که مهمانانتان در این بازه زمانی کاملا راحت باشند. منظور از راحتی فقط راحت بودن میز و صندلی نیست. شما باید فضایی را برای مراسم عروسی خود انتخاب کنید که فاصله خیلی زیادی تا محل زندگی مهمانانتان نداشته باشد و آنها بتوانند به راحتی به آنجا بیایند. همچنین داشتن پارکینگ برای محافظت از خودروی مهمانان و پذیرایی مناسب از آنها نیز می تواند در این امر تاثیرگذار باشد.

6. شناخت انواع باغ تالارهای روباز برای عروسی

پیشنهاد ما به شما این است که حداقل چند باغ تالار ببینید و بر اساس فاکتورهای خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید. تصمیم گیری درباره مکان برگزاری مراسم عروسی اصلاً موضوع ساده ای نیست و شما باید حتماً از مدت ها قبل به چندین باغ تالار سر بزنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

7. دفع حشرات و موجودات زنده

یکی از مهم ترین مشکلاتی که برگزاری مراسم عروسی در فضای باز دارد، این است که حشرات و موجودات زیادی وجود دارند و می توانند مشکلاتی برای مهمانان به وجود بیاورند. شما باید حتماً از ۲ تا ۳ روز قبل از برگزاری مراسم، مکان مورد نظر خود را سمپاشی کنید تا حشرات ریز و مزاحم دور شوند. برای این کار می توانید از افراد متخصص در این زمینه نیز کمک بگیرید.

بهترین مکان برای  مراسم عروسی فضای باز

8. چیدمان مناسب میز و صندلی ها

نحوه چیدمان میز و صندلی ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی مراسم شما دارد. برای چیدمان میز و صندلی ها، باید اول از همه به پیست رقص توجه کنید و مکان مناسبی را برای رقصیدن و پاکوبی مد نظر قرار دهید. سپس میز و صندلی ها را به گونه ای بچینید که مهمانان بتوانند به راحتی رفت و آمد کنند و نسبت به عروس و داماد دید نسبتاً خوبی داشته باشند و بتوانند به راحتی آنها را ببینند.

9. انتخاب مکان دوم برای جایگزین

ممکن است خیلی از افراد بعد از پیدا کردن یک مکان مناسب برای برگزاری مراسم عروسی خود در فضای باز، خیالشان راحت شود. این در حالی است که گاهی مواقع این امکان وجود دارد که حتی بعد از رزرو کردن باغ تالار هم مشکلاتی به وجود بیاید و به هر دلیلی لغو شود. به همین دلیل حتماً بعد از پیدا کردن یک مکان مناسب، به دنبال مکان دیگری باشید تا در صورت لغو مکان اول، بتوانید به باغ تالار دوم بروید.

 10. استفاده از سایه بان

بیشتر مواقع افرادی که مراسم عروسی خود را در فضای باز برگزار می کنند، ترجیح می دهند که مراسم آنها در شب برگزار شود. با این حال، ممکن است به هر دلیلی بخواهید مراسم عروسی خود را در طول روز برگزار کنید. در این شرایط، پیشنهاد می کنیم که حتماً از سایه بان استفاده کنید تا نور آفتاب مهمانان و خود شما را اذیت نکند. این مسئله موقع انتخاب فضای باز برای عروسی اهمیت زیادی دارد و باعث می شود که مهمانان در مراسم شما خیلی راحت تر باشند.

11. کمک گرفتن از تجربه دیگران

اگر یکی از دوستان یا آشنایان شما در فضای باز مراسم عروسی خود را برگزار کرده است، پیشنهاد می کنیم که حتماً با او تماس بگیرید یا به صورت حضوری به دیدن او بروید. شما می توانید از این فرد تمام سوالات خود درباره فضای باز برای مراسم عروسی را بپرسید و مطمئن شوید که آیا به تمام موارد ذکر شده توجه کرده اید یا خیر. تجربه افراد دیگری که دقیقاً همین مسیر را طی کرده اند، می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند تا بهترین باغ تالار را برای مراسم عروسی خود انتخاب کنید.

انتخاب تالاعروسی فضای باز

سخن پایانی

 در این مطلب مهمترین نکاتی که باید موقع انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی به آنها توجه کنید را نام بردیم. با توجه به اطلاعات ذکر شده، اکنون می دانید که باید چه مکانی را برای برگزاری مراسم عروسی خود در فضای باز انتخاب کنید.

همان طور که گفتیم، شما اول از همه باید زیبایی مراسم عروسی و سپس راحتی مهمانان خود را مد نظر قرار دهید. به نظر شما باید به چه نکات دیگری موقع انتخاب فضای باز برای مراسم عروسی توجه کنیم؟ شما می توانید نظرات خود را در قسمت پایین برای ما به اشتراک بگذارید تا از تجربیاتتان برای انتخاب فضای باز مراسم عروسی استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا