عروسی

10 تا از اولویت های لیست برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی

قطعا همه ما می دانیم که عروسی، کار بزرگی است و مسئولیت های بسیار زیادی هم دارد. به همین دلیل اگر یک برنامه ریزی مناسب نداشته باشیم، ممکن است جشن عروسی مان به خوبی پیش نرود. باید اول از هر کاری، برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی را انجام دهید و سپس به انجام کارهای مربوط بپردازید.

از آن جایی که برنامه ریزی و انجام کارهای عروسی ممکن است چندین ماه طول بکشد، شما باید از قبل با آنها آشنایی داشته باشید. اگر شما هم در آینده نه چندان دور، قصد برگزار کردن یک عروسی فوق العاده را دارید، تا آخر این مقاله ما را همراهی نمایید؛ زیرا تمامی نکاتی که برای برنامه ریزی و انجام کارهای مهم عروسی نیاز دارید را در این مقاله بیان خواهیم کرد.

برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی

اگر می خواهید که در عروسیتان، همه چیز بهترین باشد و هیچ کم و کسری نداشته باشید، باید برای همه چیز برنامه ریزی کنید و همه احتمالات را هم در نظر بگیرید. همچنین باید با توجه به مقدار بودجه ای که در اختیار دارید، برنامه ریزی را انجام دهید؛ نه بیشتر و نه کمتر. در ادامه، مهم ترین مواردی که باید در اولویتتان باشند را توضیح می دهیم.

1. تاریخ عروسی را مشخص کنید

یکی از مهم ترین کارهایی که باید برای جشن عروسی خود انجام دهید، انتخاب یک تاریخ مناسب است. در انتخاب تاریخ عروسی، باید برخی از نکات را مورد توجه خود قرار دهید. مثلا در روزهای تعطیل یا در عید نوروز، تالارها هزینه بیشتری دریافت می کنند و هزینه بقیه تدارکات هم بالاتر می رود. همچنین شاید فامیل هایی داشته باشید که در شهرستان زندگی می کنند و برای آمدن به شهر شما، به روز تعطیل نیاز دارند. اگر در شهرهای بزرگی مانند تهران زندگی می کنید، میزان ترافیک را هم باید در نظر بگیرید.

تاریخ عروسی را مشخص کنید

2. لیست مهمان ها را آماده کنید

آماده کردن لیست مهمان ها هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برخی از خانواده ها نمی دانند که مهمانانشان چقدر است؛ در نتیجه یک عدد اشتباه به تالار می دهند که این کار کاملا غلط است؛ زیرا تالار با توجه به تعداد مهمان های شما، برای آنها تدارک می بینید. اگر تعداد مهمان هایی که در تالار حضور می یابند بیشتر از تعدادی باشد که شما به تالار گفته اید، ممکن است غذا کم باشد و شما جلوی مهمانانتان خجالت زده شوید. پس قبل از هر چیز، از تعداد مهمان های خود آگاه شوید.

3. محل برگزاری جشن را مشخص کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید در همان اول، آن را مشخص کنید، محلی است که می خواهید جشن عروسی را در آن بگیرید. حداقل باید از یک ماه قبل از تاریخی که مشخص کرده اید، بروید در هتل، تالار، باغ، ویلا یاغ دیگر موارد این چنینی رزرو کنید؛ زیرا ممکن است که آن تاریخ را رزرو کرده باشند و شما مجبور شوید که تاریخ عروسی خود را جا به جا کنید. در انتخاب محل برگزاری عروسی، به نکاتی مانند تعداد مهمان ها، فصل برگزاری، نوع آب و هوا، مسافت و نوع عقاید خانواده ها توجه زیادی داشته باشید.

4. بودجه خود را تعیین کنید

قبل از این که هر کاری برای عروسی انجام دهید، باید از میزان هزینه ای که برای عروسی می توانید پرداخت کنید، اطلاع داشته باشید. سپس با توجه به این امر، به سایر کارهای خود بپردازید. مثلا اگر بودجه زیادی ندارید، تعداد مهمان های خود را کمتر کنید یا در یک تالار ارزان تر عروسی خود را برگزار کنید. برای این که بتوانید تمام کارهایی که می خواهید را انجام دهید، باید بودجه بندی مناسبی برای عروسی داشته باشید. می توانید از کسی که به تازگی عروسی کرده، مشورت بگیرید و از او بخواهید که حدودا هزینه عروسی را برایتان بگوید.

بودجه خود را تعیین کنید

5. وقت آتلیه بگیرید

یکی دیگر از کارهایی که در لیست برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی خود باید انجام دهید، انتخاب آتلیه و نوبت زدن در آن است. امروزه افراد و آتلیه های بسیاری هستند که کار عکاسی و فیلمبرداری انجام می دهند؛ شما باید با توجه به بودجه خود، بهترین آنها را انتخاب کنید و هر چه سریع تر در آنجا نوبت بزنید.

سعی کنید که تا قبل از عروسی این کار را انجام دهید؛ زیرا به دلیل تنوع زیاد، ممکن است که گیج شوید. بهتر است که درباره این موضوع، وسواس و دقت زیادی به خرج دهید؛ زیرا بعد از گذشت سال های زیاد، تنها چیزهایی که از بهترین روز عروسی برای شما باقی می ماند، فیلم و عکس هایتان است.

6. لباس عروس و داماد را انتخاب کنید

از دیگر مواردی که ممکن است وقت زیادی از شما بگیرد، انتخاب لباس است؛ زیرا شاید آن مدلی را که می خواهید، نتوانید به سادگی پیدا کنید. توجه داشته باشید که انتخاب لباس و تهیه آن، به هیچ عنوان نباید برای روزهای آخر باشد.

زیرا ممکن است که لباس مشکلی داشته باشد و در این صورت شما دیگر وقتی برای درست و یا تعویض کردن آن نخواهید داشت. حداقل از یک ماه قبل، به فکر انتخاب لباس باشید تا به روزهای آخر موکول نشود. هم عروس و هم داماد، باید بهترین انتخاب ها را داشته باشند؛ زیرا روز عروسی، بهترین روز زندگی هر فردی است.

7. آرایشگاه عروس و داماد را انتخاب کنید و نوبت بگیرید

اگر بخواهید آرایش روز عروسی خود را در سالن های زیبایی مشهور و خوب انجام دهید، باید حداقل از چند ماه قبل در آنجا نوبت بزنید. معمولا وقت آرایشگاه ها، محدود است و زود پر می شوند. قبل از این که آن را به روزهای پایایانی موکول کنید و بخواهید با عجله این کار را انجام دهید، از چند ماه قبل سالن مد نظر خود را پیدا کنید و با خیالی آسوده، در آنجا نوبت بزنید. پیشنهاد می کنیم که آتلیه و آرایشگاهی را انتخاب کنید که در محدوده محل برگزاری جشنتان باشد؛ زیرا در این صورت، با وجود ترافیک، احتمال این که به عروسی دیر برسید، بسیار کم است.

آرایشگاه عروس و داماد را انتخاب کنید

8. کارت های عروسی را پخش کنید

از دیگر کارهای برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی که از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب کارت های عروسی و پخش کردن آنها است. معمولا افراد زیاد به این کار، یعنی پخش کردن کارت ها اهمیتی نمی دهند و آخر سر هم مجبور می شوند که با عجله آنها را پخش کنند. بهتر است که از یک تا دو هفته قبل از عروسی، کارت ها را بین مهمانان خود پخش کنید تا بتوانند سر موقع در جشن عروسیتان حاضر شوند. اگر تعدادی از مهمانانتان خارج از کشور هستند، حداقل از چند ماه قبل باید به آنها تاریخ عروسی را اعلام کنید.

معمولا انتخاب کارت های عروسی زمان زیادی از شما نمی گیرد و افراد روی آن سخت گیری نمی کنند؛ اما اگر شما یک کارت عروسی خاص را در نظر دارید، باید حداقل از یک ماه قبل آن را چه به صورت حضوری و چه به صورت اینترنتی سفارش دهید تا در زمان مناسب آماده شود. مثلا یکی از روش هایی که امروزه از آن استفاده می کنند، زدن عکس عروس و داماد روی کارت عروسی است که بسیار خاص و زیبا است. با استفاده از این روش، یک کارت فوق العاده جذاب دارید و کسانی که شما را دوست دارند آن کارت عروسی را بیرون نمی اندازند.

9. گل عروس و ماشین را انتخاب کنید

از دیگر کارهای مهمی که باید از حداقل یک ماه قبل از عروسی انجام دهید، انتخاب دسته گل عروس است. شاید فکر کنید که انتخاب دسته گل، وقت زیادی از شما نمی گیرد؛ اما وقتی که برای انتخاب می روید، ممکن است در میان آن همه تنوع گیج شوید و نتوانید به خوبی چیزی را که دوست دارید، تهیه کنید.پس دسته گل را انتخاب کنید؛ مثلا بگویید که دوست دارید از چه رنگ و گل هایی در ساخت آن استفاده شود. سپس از یک ماه قبل از عروسی، سفارش دهید تا دیگر نگرانی در این باره نداشته باشید.

 گل عروس و ماشین را انتخاب کنید

از دیگر کارهای ضروری دیگری که باید انجام دهید، تهیه ماشین و گل زدن آن است. اگر خودتان ماشین ندارید، می توانید از اطرافیان خود بگیرید. همچنین کسانی هستند که ماشین اجاره می دهند. از یک ماه قبل از عروسی حتما این کار را هم انجام دهید. گل زدن به ماشین، در همان روز عروسی انجام می شود. گل عروس را هم باید در همان روز عروسی بگیرید. استفاده از گل های رز قرمز، می تواند زیبایی فوق العاده ای به ماشین و دسته گل عروس ببخشد.

10. گیفت ها را آماده کنید

اگر قصد دارید که در عروسی خود به مهمانانتان گیفت بدهید، حتما برای درست کردن و یا تهیه آنها به فکر باشید. البته تهیه گیفت به میزان بودجه شما بستگی دارد. اگر کارهای مهم تری دارید، آن را انجام دهید و آن را به صورت آماده بخرید. گیفت یک چیز ضروری در عروسی نیست و نبود آن اصلا احساس نمی شود.

حرف آخر

اگر بتوانید برنامه ریزی برای برگزاری جشن عروسی را به خوبی انجام دهید، بدون عجله و هیچ نگرانی به تمامی کارهایتان می رسید. در غیر این صورت، ممکن است که نتوانید برخی از چیزها را در زمان خود آماده کنید. همچنین ممکن است که برخی از چیزها را فراموش کنید. پس داشتن برنامه ریزی برای عروسی، از واجبات آن است. با گروه موسیقی هم از حدود یک ماه قبل از عروسی هماهنگ کنید. اگر شما هم تجربه ای از برنامه ریزی برای عروسی خود داشته اید، می توانید تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا