عروسی

11 ترفند + نکات برای سلامت و زیبایی پوست عروس در زمستان

فصل زمستان به خاطر خشکی هوا، پوست افراد تا حد زیادی بی آب می شود و این امر می تواند روی زیبایی تاثیر بگذارد. از طرف دیگر، خانم هایی که مراسم عروسی آنها در فصل زمستان است، باید تمام نکات مراقبتی از پوست را در این فصل به طور کامل انجام دهند تا پوست آنها در مراسم عروسیشان کاملاً شاداب و زیبا به نظر برسد. در این مقاله ما ترفندهایی برای سلامت و زیبایی پوست عروس در زمستان به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید طراوت و زیبایی را در این فصل برای پوست خود به ارمغان بیاورید.

ترفند هایی برای سلامت و زیبایی پوست عروس

شادابی و درخشندگی پوست اهمیت خیلی زیادی دارد و زمانی که پوست شما کاملاً با طراوت باشد، مواد آرایشی خیلی بهتر روی آن قرار می گیرد. همان طور که می دانید، عروس خانم در روز عروسی به طور کامل خود را آرایش می کند و به همین دلیل هم باید با استفاده از ترفندهای خاصی پوست خود را شاداب نگه دارد تمام مواد آرایشی به زیبایی روی پوست او قرار بگیرد و در مراسم عروسی، آرایش جذابی داشته باشد.

در این مقاله، ما قصد داریم ترفندهایی برای سلامت و زیبایی پوست عروس به شما معرفی کنیم که برای فصل زمستان اهمیت بسیار زیادی دارند. پس اگر در آینده ای نه چندان دور مراسم عروسی شما نزدیک است، پیشنهاد می کنیم که حتماً تا پایان همراه ما باشید تا ترفندهایی برای سلامت و زیبایی پوست عروسی در زمستان را یاد بگیرید.

1. مرطوب نگه داشتن پوست

گفتیم که یکی از مهمترین مشکلات فصل زمستان، این است که پوست افراد خشک و دهیدراته می شود. در این شرایط، شما باید پوست خود را به طور مداوم مرطوب کنید تا این خشکی از بین برود. پس به طور مداوم از کرم های مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا پوستی شاداب و یکدست داشته باشید.

مرطوب نگه داشتن پوست

2. نوشیدن آب کافی

یکی دیگر از روش هایی که از طریق آن می توانید به شادابی پوست خود در فصل زمستان کمک خیلی زیادی کنید، نوشیدن آب کافی است. به طور کلی، نوشیدن بین ۱.۵ تا ۲ لیتر آب در طول روز، برای هر کسی ضروری است. به خصوص عروس خانم هایی که قرار است در فصل زمستان عروسی کنند، باید به اندازه کافی آب بنوشند تا پوست آنها کم آب نشود. همچنین خوردن انواع سبزیجات و میوه های تازه نیز می تواند کمک خیلی زیادی به شاداب شدن پوست کند.

3. استفاده از مرطوب کننده های رنگی

استفاده از مرطوب کننده های رنگی یکی از ترفندهایی برای سلامتی و زیبایی پوست عروس در زمستان شناخته می شود که می تواند زیبایی پوست شما را چندین برابر افزایش دهد. حتماً از مرطوب کننده های رنگی با کیفیت بالا استفاده کنید و مطمئن شوید که ماندگاری خوبی روی پوست شما دارند.

4. عدم استفاده از نرم کننده به محض اتمام حمام

بیشتر افراد عادت دارند به محض این که حمام آنها به اتمام می رسد، از نرم کننده استفاده می کنند. این در حالی است که تحقیقات انجام شده نشان می دهند که شما نباید بلافاصله بعد از تمام شدن حمام خود، از مرطوب کننده یا نرم کننده استفاده کنید. در مقابل، به صورت مداوم پوست خود را مرطوب نگه دارید تا مشکل کم آبی نداشته باشد.

عدم استفاده از نرم کننده به محض اتمام حمام

5. کمتر ماندن در وان حمام

برخی از افراد همیشه برای حمام کردن، برای بازه زمانی نسبتاً طولانی در وان می مانند. این افراد باید بدانند که هرچه برای مدت طولانی تری در وان حمام بمانند، چربی بیشتری از پوست آنها خارج می شود. در نتیجه، چربی پوست آنها تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کند و این امر می تواند باعث خشک شدن پوست در فصل زمستان شود.

به همین دلیل هم پیشنهاد می کنیم که تا حد امکان مدت زمان قرار گرفتن در وان را تا حد امکان کاهش دهید و دوش های کوتاه تری بگیرید. به عنوان مثال، گرفتن دوش ۱۵ دقیقه ای می تواند گزینه مناسبی برای شادابی پوست شما در فصل زمستان باشد.

6. لایه برداری پوست

زمانی که شما پوست خود رایان لایه برداری می کنید، تمام سلول های مرده پوست از بین می روند و جایگزین آنها، سلول های سالم و جدید می شوند. از طرف دیگر، آرایش خیلی بهتر روی پوست شما قرار خواهد گرفت. به همین دلیل اگر به دنبال ترفندهایی برای سلامت و زیبایی پوست عروس می گردید که در فصل زمستان از آن استفاده کنید، حتماً  با مشورت با آرایشگر خود و چند روز قبل از برگزاری مراسم عروسی، پوست خود را با استفاده از محصولات با کیفیت لایه برداری کنید.

7. استفاده از پرایمر

عروس خانم هایی که می خواهند در فصل زمستان پوست شادابی داشته باشند، بهتر است حتماً بعد از مرطوب کننده از پرایمر استفاده نمایند. پرایمر که به عنوان پایه آرایش در نظر گرفته می شود، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر شاداب شدن پوست و یکدست شدن آن قبل از آرایش داشته باشد. علاوه بر این، پرایمر باعث می شود که مواد آرایشی و کرم ها خیلی بهتر روی پوست شما قرار بگیرند. پس اگر می خواهید ماندگاری آرایش شما در فصل زمستان بیشتر باشد، حتماً قبل از آن همه چیز از پرایمر استفاده کنید.

استفاده از پرایمر

8. لایه برداری لب ها

علاوه بر پوست، شما باید به لب های خود نیز اهمیت زیادی بدهید و از مدت ها قبل از برگزاری مراسم عروسی، آن را لایه برداری کنید. به احتمال خیلی زیاد برای شما هم پیش آمده که لب هایتان در فصل زمستان در مقایسه با سایر فصل ها، خیلی بیشتر پوسته پوسته و خشک می شود.

برای این که در مراسم عروسی رژ لب به زیباترین حالت ممکن روی لب های شما قرار بگیرد، حتما از مدت ها قبل از برگزاری مراسم عروسی از بالم لب های حاوی موم زنبور عسل استفاده کنید. اگر این کار را به صورت مداوم ادامه دهید، لب های شفاف، صاف و یکدستی خواهید داشت.

9. استفاده از کانسیلر

زمانی که برای شروع آرایش عروسی خود در فصل زمستان به آرایشگاه مورد نظر می روید، به این نکته توجه داشته باشید که حتماً کانسیلر در آرایش شما استفاده شود. بیشتر مواقع از کانسیلر در قسمت هایی از پوست استفاده می شود که نازک تر هستند و حساسیت بیشتری دارند. به عنوان مثال، بهترین مکان برای استفاده از این ماده آرایشی، زیر چشم است. بیشتر مواقع آرایشگرها با استفاده از انگشت خود کانسیلر را محو می کنند.

10. استفاده از فونداسیون

اگر می خواهید ترفندهایی برای سلامت و زیبایی پوست عروس در زمستان را یاد بگیرید، پیشنهاد می کنیم که حتماً از فونداسیون استفاده کنید. فونداسیون باعث می شود که آرایش شما فوق العاده یکدست به نظر برسد. به علاوه، به کمک این ماده آرایشی می توانید پوست خود را برای مراحل بعدی آرایش آماده کنید. از این رو، حتماً از آرایشگر خود بخواهید که با استفاده از فونداسیون، آمادگی بیشتری در فصل زمستان در پوست شما به وجود بیاورد.

استفاده از فونداسیون

11. زدن مسواک روی لب

در قسمت های قبلی به صورت مختصر گفتیم که شما باید لب های خود را لایه برداری کنید و یا حداقل از بالم لب های با کیفیت استفاده نمایید. یکی دیگر از بهترین روش ها برای از بین بردن سلول ها و پوست مرده روی لب، این است که روی لب های خود مسواک بکشید. مسواک خیلی نرمی را به خمیر دندان آغشته کرده و به آرامی روی لب های خود بزتید.

سخن پایانی

در این مطلب متوجه شدید که چه ترفندهایی برای سلامت و زیبایی پوست عروس در زمستان اهمیت دارند و شما می توانید چه کارهایی برای شادابی پوست خود انجام دهید. همان طور که گفتیم، فصل زمستان باعث می شود که پوست فرد خشک و کم آب شود و این امر می تواند تاثیر زیادی در شادابی پوست داشته باشد.

به علاوه، زمانی که پوست شما کم آب است، مواد آرایشی هم به درستی روی آن قرار نمی گیرند. از این رو، شما می توانید به کمک روش هایی که پیش از این گفتیم، پوست خود را هیدراته نگه دارید تا مواد آرایشی نیز به خوبی روی آن قرار گرفته و در مراسم عروسی خود به زیباترین حالت ممکن ظاهر شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا