عروسی

10 نکته برای برگزاری عروسی در فصل بهار

فصل بهار، یکی از بهترین فصل هایی است که می توانید در آن عروسی خود را برگزار کنید. افراد زیادی به این فصل علاقه دارند و به نظرشان، بهترین فصل سال، فصل بهار است. به همین دلیل همه ساله عروسی های زیادی در فصل بهار برگزار می شوند. برای این که بتوانید یک عروسی خوب در این فصل زیبا داشته باشید، باید نکات برگزاری عروسی در فصل بهار را بدانید. ما در این مقاله بسیاری از نکاتی که باید برای عروسی گرفتن در این فصل رعایت کنید را نام می بریم. اگر شما هم می خواهید در فصل بهار عروسی بگیرید، ادامه این مطلب را بخوانید.

در فصل بهار مانند زمستان هوا سرد نیست و همین می تواند دلیل خوبی برای برگزاری عروسی در این فصل دوست داشتنی باشد. همین طور کسانی که می خواهند عروسی خود را در فضای باز بگیرند، می توانند فصل بهار را انتخاب کنند؛ زیرا در این فصل هوا کاملا معتدل است و خبری از گرما و سرمای خیلی شدید نیست. علاوه بر این چون در فصل بهار تمام درخت ها و گل و گیاهان تازه می شوند، حس و حال بهتری هم برای خودتان و هم مهمان هایتان به وجود می آورند. پس اگر دوست دارید که عروسی تان را در بهار بگیرید، به هیچ عنوان شک نکنید.

نکات برگزاری عروسی در فصل بهار

عده ای از افراد فکر می کنند که برای عروسی گرفتن در فصل بهار، نیازی نیست نگرانی زیادی داشته باشند؛ زیرا نه احتمال بارش باران خیلی است و نه گرما آنقدر شدید است که مهمان ها اذیت شوند. باید بدانید که در فصل بهار، آب و هوا را به هیچ عنوان نمی توان پیش بینی کرد.

نکات برگزاری عروسی در فصل بهار

به همین دلیل باید آمادگی همه چیز را داشته باشید تا عروسیتان خراب نشود و یک روز خوب و به یاد ماندنی در حافظه ها ثبت شود. اگر نکاتی که در ادامه می گوییم را رعایت نکنید، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

1. سایت های هواشناسی را چک کنید

همان طور که پیش از این بیان کردیم، در فصل بهار نمی شود آب و هوا را پیش بینی کرد. پس باید بدانید که احتمال بارش باران وجود دارد. مخصوصا اگر عروسی تان در روزهای اول بهار باشد، باید این آمادگی را داشته باشید.

حتما از قبل سایت های مختلف هواشناسی را چک کنید و اگر در یکی از آنها هم احتمال بارش باران در روز عروسی را داده بودند، باید عروسی را در مکان سر پوشیده بگیرید. اگر در فضای باز عروسی را بگیرید و در روز عروسی باران ببارد، عروسی تان خراب می شود و قطعا بیشتر از همه، خودتان ناراحت می شوید.

2. از تزئینات بهاری استفاده کنید

در هر فصلی که عروسی خود را برگزار می کنید، باید متناسب با همان فصل تزئینات تالار یا مکان مورد نظر عروسی را انتخاب کنید. در فصل بهار، بهتر است که از گل های رنگارنگ و طبیعی استفاده کنید تا فضای عروسی به زیباترین حد خود برسد و گل های طبیعی علاوه بر این که ظاهر خیلی خوبی دارند، بوی فوق العاده را هم در فضای تالار پخش کرده و حس و حال خوشی را به مردم منتقل می کنند. اگر خودتان نمی توانید تزئینات تالار را آماده کنید، افراد زیادی هستند که این کار را به صورت حرفه ای انجام می دهند.

مهم ترین نکات برای برگزاری مراسم عروسی درفصل بهار

3. پالت رنگی متناسب با فصل بهار را انتخاب کنید

انتخاب رنگ پالت متناسب با فصل بهار، یکی از دیگر از مهم ترین نکات برگزاری عروسی در فصل بهار است. در عروسی های بهاری، اگر از رنگ های روشن استفاده شود، زیبایی چندین برابر می شود. بیشتر افراد هم رنگ های روشن را برای عروسی خود در فصل بهار انتخاب می کنند. برای مثال رنگ های صورتی کم رنگ، گلبهی، خاکستری کم رنگ، سفید و آبی روشن می توانند انتخاب های خیلی خوبی باشند. این رنگ ها مورد پسند همه هستند و موجب زیباتر شدن عکس و فیلم های شما نیز می شوند.

4. غذا و دسر عروسی ار متناسب با بهار انتخاب کنید

از دیگر نکات مهمی که باید برای برگزاری عروسی در فصل بهار به آن توجه کرد، انتخاب غذا و دسر مناسب است. به صورت کلی، انتخاب دسر و غذا برای هر عروسی مهم است و باید به آن اهمیت زیادی داده شود. در فصل بهار شما می توانید از غذاهایی مانند مرغ و میوه برای پذیرایی کردن از مهمان های خود استفاده کنید. همین طور در کنار آنها سبزی تازه هم بگذارید تا ظاهر زیباتری به خود بگیرد و عطر سبزی تازه هم در فضای تالار بپیچد. برای دسر هم انواع میوه های بهاری و مرکبات، می توانند گزینه های خوبی به شمار روند.

5. گل های مناسب برای تزئینات انتخاب کنید

برای این که یک عروسی منحصر به فرد داشته باشید، باید از گل های خاصی استفاده کنید که در ادامه بهترین گل هایی که می توانید در عروسی بهاری به کار ببرید را معرفی می کنیم. همان طور که پیش از این گفتیم، بهار فصل گل و گیاه است. به همین دلیل می توانید هر گلی را که دوست دارید در این فصل انتخاب کنید. بهترین گل هایی که در عروسی خود می توانید به کار ببرید عبارت اند از:

  • اکالیپتوس
  • گل صد تومانی
  • گل ساکولنت
  • گل آمارانتوس یا تاج خروس
  • گل آلاله
  • گل نفس کودک
برگزاری مراسم عروسی در فصل بهار

6. کیک های زیبا و ترند سفارش دهید

یکی دیگر از کارهایی که در حین انجام دادن، باید به آن توجه فراوانی داشته باشید، طعم و دیزان کیک است. این مسئله برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی ندارد؛ به همین دلیل به آن توجه نمی کنند. اما برای این که عروسی بهاری شما بهتر شود، باید بهترین کیک را برای عروسی خود سفارش دهید. طعم کیک را می توانید با سلیقه شخصی خود انتخاب کنید؛ اما سعی کنید در طرح کیک خود از میان طرح هایی انتخاب کنید، با رنگ ملیح با گل دارند را انتخاب کنید.

همین طور انتخاب یک کیک با روکش مخمل قرمز و گاناش شکلات تیره، می تواند انتخابی زیبا و در عین حال خوشمزه ای باشد. علاوه بر این گذاشتن گل های طبیعی روی کیک، می تواند گزینه خوبی به شمار رود. فقط به این نکته توجه کنید که رنگ گل ها با رنگ کیک هماهنگ باشد.

مزایای برگزاری عروسی در فصل بهار

همان طور که می دانید عروسی گرفتن در فصل بهار، مزایای زیادی دارد و همین مزایا باعث شده اند که افراد زیادی این فصل را برای عروسی خود انتخاب کنند. از مهم ترین مزایای عروسی گرفتن در فصل بهار می توان به طبیعت زیبا و خوش رنگ و لعاب بودن گل و گیاهان اشاره کرد. قطعا به همین دلیل در فصل بهار می توانید عکس های بهتری بگیرید و فیلم عروسیتان همه چیز تمام شود. وجود شکوفه های خوش رنگ و خوشبو، حس و حال خوبی را در فضا ایجاد می کند و باعث می شود که در عروسی خود پر انرژی تر باشید.

علاوه بر زیبایی طبیعت، فصل بهار بهترین زمان برای برگزاری عروسی در فضای باز است؛ زیرا در این فصل خبری از گرمای شدید و سرما نیست. اما احتمال داد که هوا خیلی زود تغییر کند؛ یعنی صبح معتدل باشد و عصر سرد و شاید همین متغیر بودن هوا کمی شما را اذیت کند.

فصل بهار بهترین فصل برای برگزاری مراسم عروسی

معایب برگزاری عروسی در فصل بهار

برگزاری عروسی در فصل بهار، علاوه بر این که مزایای فراوانی دارد، معایبی هم دارد که در ادامه آنها را بیان می کنیم. همان طور که در بالا گفتیم، هوای بهار به سرعت تغییر می کند و نمی توان به طور مطمئن آن را پیش بینی کرد. علاوه بر این در فصل بهار، هزینه هایی که برای تالار، باغ، گروه موسیقی و دیگر موارد این چنینی دریافت می کنند چندین برابر پاییز و زمستان است؛ زیرا بیشتر عروسی ها در این فصل برگزار می شوند. مخصوصا در عید نوروز که سر تمامی کسب و کارهای مربوط به عروسی شلوغ می شود.

آنها برای این که کار شما را انجام دهند، هزینه های خیلی بیشتر از حد عادی می گیرند. پس هزینه ها در فصل بهار افزایش می یابد. همین طور اگر عروسی خود را در فضای باز برگزار می کنید، احتمال دارد که حشره هایی باشند که موجب آزار شما شوند؛ زیرا در فصل بهار این حشره ها چندین برابر بیشتر می شوند. پس حتما قبل از عروسی، میزان هزینه ای که باید پرداخت کنید را بدانید تا بعدا مشکلی برایتان به وجود نیاید.

اگر می خواهید عروسی را در عید نوروز بگیرید، حتما از چند ماه قبل با تالار یا باغ، گل فروشی، گروه موسیقی، آرایشگاه عروس و آرایشگاه داماد هماهنگ کنید؛ زیرا هان طور که گفتیم، در این فصل تعداد عروسی ها زیاد است و به همین دلیل شاید نتوانید آن طور که می خواهید عروسی خود را برگزار کنید.

سخن نهایی

با فرا رسیدن عید نوروز و فصل بهار، احساس شادابی و خوشحالی در میان تمامی افراد به وجود می آید. اگر مطمئن باشید که مهم ترین نکات برگزاری عروسی در فصل بهار را رعایت کنید، هیچ مشکلی در روز عروسی برایتان ایجاد نمی شود. در صورتی که شما هم فصل زیبای بهار را برای عروسی خود انتخاب کرده اید، هیچ شکی نداشته باشید که عروسیتان به یکی از بهترین عروسی ها تبدیل می شود. اگر شما هم تجربه ای از عروسی در فصل فوق العاده بهار دارید، تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا