عروسی

کامل ترین لیست کارهای داماد قبل از عروسی

عروسی، یکی از چالشی ترین چیزهایی است که همه انسان ها آن را در زندگی خود تجربه می کنند. مسئولیت بیشتر کارهای عروسی معمولا بیشتر بر عهده دامادها است. پس با توجه به این موضوع، آقایان باید قبل از عروسی، یک لیست برای خود تهیه کنند تا بتوانند به خوبی به تمام کارها برسند. این طور کارها کیفیت بیشتری هم دارند؛ زیرا عجله ای انجام نمی شوند و در نتیجه، کارها در کمال آرامش صورت می گیرد. اگر شما همی می خواهید لیست کارهای داماد قبل از عروسی و فواید آن را بدانید، تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

فواید نوشتن لیست کارهای داماد قبل از عروسی

همان طور که پیش از این بیان کردیم، نوشتن لیست کارهای داماد قبل از مراسم عروسی، موجب می شود که تمامی کارها به آرامی انجام شود. اگر یک لیست نداشته باشید، ممکن است که در زمان مناسب به همه کارهای خود نرسید. علاوه بر این ممکن است که برخی از کارها فراموشتان شود و زمانی آنها را به یاد آورید که کاری از دستتان بر نیاید. همین طور با نوشتن یک لیست، میزان هزینه ای که برای عروسی باید داشته باشید را می فهمید و با توجه به آن هزینه، کارهای خود را انجام می دهید.

با توجه به نکات گفته شده، نوشتن یک لیست از تمام کارها برای هر دامادی واجب است. نوشتن این لیست زمان خیلی کمی از شما می گیرد؛ اما به شما این امکان را می دهد که همه کارهایی که دوست دارید را برای روز عروسی خود انجام دهید.

همین طور می توان از آن به عنوان یک برنامه ریزی هم استفاده کرد و تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کارهایی که می خواهید در عروسی انجام دهید را در یک برگه، بر اساس اولویت ها بنویسید. سپس بعد از انجام هر کار، کنار آن تیک بزنید و با خیال راحت، به سراغ کارهای دیگرتان بروید.

فواید نوشتن لیست کارهای داماد قبل از عروسی

لیست کارهای داماد قبل از عروسی

در این بخش، را برای شما توضیح می دهیم. این را بدانید که نوشتن چک لیست، الزامی نیست و می توانید از انجام این کار خودداری کنید. اما وقتی که قصد برگزاری چینین مراسم هایی را دارید، قطعا ذهنتان مشغول است و نمی تواند به همه امور بپردازد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حتما برای خود لیستی از کارهایی که می خواهید قبل از عروسی انجام دهید را بنویسید. این کارها می توانند در کیفیت عروسی شما نقش بسیار بزرگی داشته باشند.

1. صحبت با عروس و خانواده برای برنامه ریزی

اگر خودتان به تنهایی نمی توانید یک لیست آماده کنید، با عروس و خانواده ها صحبت کنید. آنها شاید کارهایی به ذهنشان برسد که از نظر شما اصلا مهم نباشند. مخصوصا بانوان که به مسائل ریز، دقت و توجه بیشتری دارند. پس با خانواده های خود صحبت کنید و یک لیست از کارها داشته باشید.

2. تدارکات مراسم عروسی

یکی از کارهایی که باید قبل از عروسی انجام شود، تدارکات لازم برای عروسی است. شما باید از همان روز اولی که به دنبال کارهای عروسی می روید، سبک و نوع عروسیتان را بدانید. برای مثال باید در مکانی که می خواهید عروسی را برگزار کنید، کسانی را داشته باشید که کارهای لازم را انجام دهید و قرار است که تزئینات به چه صورت باشد.

تدارکات مراسم عروسی

3. مکان و تاریخ عروسی

یکی دیگر از کارهایی که در لیست کارهای داماد قبل از عروسی باید گذاشته شود، تعیین مکان عروسی است. شما باید قبل از هر کاری، مکانی که می خواهید در آن عروسی را بگیرید را انتخاب نمایید. اگر می خواهید در باغ و تالار عروسی را برگزار کنید، باید حداقل از دو تا یک ماه قبل آنجا را روزو کنید؛ زیرا باغ و تالارهای عروسی، خیلی سریع پر می شوند و شما نمی توانید در مکان مورد علاقه تان عروسی بگیرید.

4. لباس عروس

مدت زمان زیادی طول می کشد تا لباس عروس ها آماده شوند. اگر می خواهید لباس عروس بخرید، باید از چند ماه قبل از عروسی مدل انتخابی خودتان را پیدا کنید و آن را به یک فرد حرفه ای و مطمئن بدهید تا برایتان آماده کند. اگر می خواهید لباس عروس را کرایه کنید، حداقل از دو تا یک ماه قبل از عروسی بروید و لباس مورد نظرتان را پیدا کنید.

5. لباس داماد

خرید لباس داماد معمولا مدت زیادی طول نمی کشد. اما برای داشتن اطمینان خاطر، از یک ماه قبل لباس را آماده کنید. سعی کنید که لباس کاملا اندازه بدنتان باشد. لباس های گشاد باعث می شوند که خیلی شلخته به نظر برسید و لباس های تنگ هم جلوه خوبی ندارند. بنابراین، باید لباس انتخابیتان، کاملا هم سایزتان باشد؛ زیرا بعد از گذشت سال های طولانی که به عکس و فیلم های روز عروسی نگاه می کنید، احساس خوبی ندارید.

چک لیست خفن برای لیست کارهای داماد برای عروسی

6. نوبت زدن در آرایشگاه

اگر قصد دارید که در روز عروسی خود، به بهترین آرایشگاه های شهر خود بروید، باید بدانید که این آرایشگاه به سرعت وقتشان پر می شود. حتما از 3 تا 2 ماه قبل از عروسی، در آرایشگاه مورد نظرتان نوبت بزنید. البته این امر برای تمامی آرایشگاه ها صدق می کند؛ یعنی وقتشان به سرعت پر می شود و نمی توانند کس دیگری را هم به موقع آماده کنند. حتما به آرایشگر بگویید که می خواهید چه ساعتی از آراشگاه خارج شوید تا با توجه به آن زمان، ساعت ورودتان به آرایشگاه را تعیین کند.

7. هماهنگی با گروه موسیقی

هماهنگی با گروه موسیقی هم از دیگر کارهای است که اهمیت زیادی دارد. گروه های موسیقی هم مانند آرایشگاه ها و تالارها، وقتشان خیلی زود پر می شود. پس بعد از این که به خوبی تحقیق کردید و توانستید یک گروه موسیقی خوب را پیدا کنید، به سرعت تاریخ مورد نظر خود را نزد آنها رزرو کنید.

8. دسته گل عروس

عروس و داماد هر دو باید از یک ماه قبل از عروسی، مدل دسته گل و نوع گل های آن را مشخص کنند و به یک گل فروش حرفه ای و کاربلد سفارش دهند. گل هم اهمیت زیادی دارد؛ زیرا در تمامی مدت زمان عروسی در دستان عروس است و همه عروس را به همراه گل می بینند.

9. آماده کردن ماشین عروس و داماد

آماده کردن ماشین عروس و داماد، باید در روز عروسی و یا حداقل روز قبل از آن انجام شود؛ زیرا گل هایی که به ماشین عروس چسبانده می شوند، اگر طبیعی باشند پژمرده شده و یا در صورت مصنوعی بودن، خراب می شوند و تغییراتی در ظاهر آن به وجود می آید.

پیشنهاد می کنیم که این کار را به کس دیگری بسپارید تا برایتان انجام دهد؛ زیرا خود داماد هم باید به آرایشگاه برود. پس به کسی که مسئولیت این کار را قبول می کند، بگویید که ماشین را به کارواش برده و سپس به گل فروشی ببرد. می توانید گل کاری ماشین را در همان گل فروشی انجام دهید که گل عروس را به آن سفارش داده اید.

 آماده کردن ماشین عروس و داماد

10. بردن عروس به آرایشگاه

در روز عروسی، عروس و داماد باید صبح خیلی زود راهی آرایشگاه شوند تا کارشان زود تمام شود و به کارهای دیگر خود هم برسند. پس به هیچ عنوان دور به آرایشگاه نروید؛ زیرا آماده شدنتان چند ساعت طول می کشد و در این صورت، نمی توانید به خوبی کارهای دیگر مانند عکاسی و فیلم برداری خود را انجام دهید. همین طور ممکن است که نتوانید به موقع در تالار حاضر شوید.

11. رزور آتلیه

آتلیه هم از آن دسته کارهایی است که باید حداقل از یک تا دو ماه قبل از عروسی انجام شود. برخی از آتلیه ها فقط کار عکس برداری شما را انجام می دهند؛ در این موقعیت یا به آتلیه ای مراجعه کنید که فیلم هم بگیرد، یا یک گروه فیلم برداری دیگری را در کنار خود داشته باشید. این کار به سلیقه شما و مقدار هزینه ای که می خواهید برای فیلم و عکس های خود پرداخت کنید، دارد.

12. انتخاب ساقدوش ها

اگر قصد دارید که در عروسی خود ساقدوش داشته باشید، باید از قبل از عروسی آنها را انتخاب کرده و از آنها بخواهید که روز عروسی به عنوان ساقدوش در کنار شما باشند. اگر قبول کردند باید برای خرید لباس ها آنها اقدام کنید. می توانید رنگ و طرح لباسشان را خودتان انتخاب کنید و یا این کار را به خود ساقدوش ها بسپارید.

13. انتخاب کارت عروسی و پخش کردن آنها

ممکن است که انتخاب کارت عروسی وقت زیادی از شما بگیرد. پس در زمان درست آنها را سفارش دهید تا به موقع به دستتان برسد. سپس از دو تا یک هفته قبل از عروسی، آنها را میان مهمان هایتان پخش کنید. حتی اگر زودتر هم این کار را انجام دهید، اشمالی ندارد؛ زیرا آنها به خوبی برای حضور در عروسی شما آماده می شوند.

 انتخاب کارت عروسی و پخش کردن آنها

سخن نهایی

در این مقاله، لیست کارهای داماد قبل از عروسی را شناختید. با انجام این کارها، مطمئن باشید که یک عروسی فوق العاده خواهید داشت؛ زیرا شما یک برنامه ریزی و چک لیست بی نقص دارید که طبق آن پیش می روید. البته تمامی کارهایی که پیش از این ذکر کردیم را داماد به تنهایی انجام نمی دهد؛ عروس در تمامی کارها در کنار داماد خواهد بود و با همدیگر کارهای عروسی را انجام می دهد. چند کار کوچک دیگر هم که باید از قبل از عروسی برای آن برنامه ریزی کنید، تهیه گیفت در صورت دلخواه، کیک عروس و انتخاب شام عروسی هستند.

همچنین بهتر است که خرید اکسسوری های عروس و داماد مانند، ساعت، حلقه، سرویس طلا، و کیف و دیگر موارد این چنینی هم از قبل از عروسی انجام دهید. حتما شب قبل از عروسی به خوبی بخوابید تا در روز عروسی، انرژی لازم را داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا