تالار عروسی

مزایا و معایب هر فصل برای برگزاری عروسی

برگزاری مراسم عروسی در هر فصل امکان پذیر است و شما می توانید در هر زمانی که خواستید، عروسی خود را برگزار کنید. با این حال، برخی فصل ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند که شما باید آنها را بشناسید. با شناختن مزایا و معایب هر فصل برای برگزاری عروسی و مراسم های دیگر، می توانید عروسی فوق العاده لذت بخش و برنامه ریزی شده ای داشته باشید.

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل بهار

بهار یکی از بهترین و پرطرفدارترین فصل ها برای برگزاری مراسم عروسی به شمار می آید که به خاطر سرسبز بودن محیط، طرفداران خیلی زیادی برای برگزاری عروسی دارد. با این حال، همین فصل هم مزایا و معایب مربوط به خود را دارد. در این قسمت، برخی از مهم ترین مزایا و معایب برگزاری مراسم عروسی در فصل بهار را نام می بریم.

مزایای فصل بهار برای عروسی

مطمئنا مزایای برگزاری عروسی در فصل بهار آنقدر زیاد است که به هیچ عنوان به پای معایب آن نمی رسد. با نزدیک شدن به فصل بهار، خیلی از افراد دوست دارند مراسم عروسی خود را در این فصل برگزار کنند. پس اگر شما هم می خواهید بدانید که مزایا و معایب هر فصل برای برگزاری عروسی شامل چه مواردی می شوند و چرا خیلی از افراد فصل بهار را برای برگزاری عروسی انتخاب می کنند، به این بخش توجه کنید.

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل بهار

2. خنک شدن آب و هوا

بعد از این که از فصل زمستان وارد بهار می شویم، هوا رو به گرمی و متعادل شدن می رود و برای برگزاری مراسم عروسی فوق العاده مناسب است. بهار از نظر آب و هوا گرم تر از زمستان و خنک تر از تابستان است و به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می دهند مراسم عروسی خود را در این فصل برگزار کنند.

3. سرسبز بودن محیط

در فصل بهار درختان شکوفه می دهند و گل و گیاهان به سرسبزترین حالت خود می رسند. طراوت و شادابی باغ ها باعث می شود که خیلی از افراد مراسم عروسی خود را در باغ تالار برگزار نمایند. اگر یک باغ تالار مناسب و مجهز انتخاب کرده باشید، می توانید مراسم عروسی خود را در حین شب یا روز بگیرید.

4. امکان بهره بردن از فضای طبیعی

یکی دیگر از مزایای برگزاری عروسی در فصل بهار، این است که می توان از فضای طبیعی و لذت بخش اطراف نیز استفاده کرد. به خاطر شکوفه زیبای درختان و گل های جذاب در این فصل، زیبایی مراسم عروسی شما در فضای باز چندین برابر افزایش پیدا می کند. با توجه به این موارد، چندین جای تعجب نیست که بسیاری از زوج ها این فصل را برای برگزاری مراسم عروسی انتخاب می کنند.

معایب فصل بهار برای عروسی

با وجود همه مزایایی که نام بردیم، برگزاری مراسم عروسی در فصل بهار معایبی هم دارد. شما باید با در نظر گرفتن شرایط خود و این معایب، تصمیم درستی برای برگزاری مراسم عروسی خود در این فصل بگیرید.

معایب فصل بهار برای عروسی

1. غیر قابل پیش بینی بودن آب و هوا

اگرچه در فصل بهار هوا نسبتا معتدل است، اما به هیچ عنوان نمی توان شرایط جوی و آب و هوایی را به صورت ۱۰۰ درصدی پیش بینی کرد. در این فصل ممکن است بارش های خیلی ناگهانی به وجود بیاید و تمام برنامه های شما را از بین ببرد. به همین دلیل اگر خواستید مراسم عروسی خود را در فصل بهار و در فضای باز برگزار کنید، بهتر است حتماً یک فضای سرپوشیده هم مد نظر قرار دهید که اگر باران بارید، بتوانید مهمانان خود را به آنجا منتقل کنید.

2. آلرژی داشتن برخی از افراد به گل و گیاهان

وجود گل و گیاهان سرسبز در فصل بهار اگرچه خیلی دوست داشتنی و جذاب به نظر می رسد، اما احتمال دارد که خیلی از افراد نسبت به آنها حساسیت و آلرژی داشته باشند. اگر متوجه شدید که تعداد زیادی از مهمانان شما به گل و گیاهان بهاری آلرژی دارند، شاید بهتر باشد مراسم عروسی خود را در فصل های دیگر یا حداقل فضای سرپوشیده برگزار کنید.

3. فصل امتحانات

اوایل فصل بهار برای برگزاری مراسم عروسی برای دانش آموزان و دانشجویان تقریبا مناسب است. این در حالی است که اگر به هر دلیلی بخواهید مراسم عروسی خود را در اواخر فصل بهار، یعنی در ماه خرداد برگزار کنید، ممکن است خیلی از مهمانان شما که فرزند مدرسه ای یا دانشجو دارند، نتوانند در مراسم حاضر شوند. زیرا در این زمان، امتحانات خرداد ماه برگزار می شوند.

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل تابستان

بعد از فصل بهار، وارد تابستان می شویم که این فصل هم مزایا و معایب مربوط به خود برای برگزاری عروسی را دارد. پس اگر می خواهید بدانید که مزایا و معایب هر فصل برای برگزاری عروسی و به خصوص در فصل تابستان شامل چه مواردی می شوند، به این بخش توجه کنید.

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل تابستان

مزایای تابستان برای برگزاری عروسی

ممکن است برخی از افراد فکر کنند که تابستان به خاطر گرم بودن هوا، گزینه مناسبی برای برگزاری عروسی نیست. با این حال، شما می توانید عروسی خود را در اوایل اواخر تابستان برگزار کنید. در ادامه، برخی از مزایای فصل تابستان برای برگزاری مراسم عروسی را نام می بریم.

1. طولانی بودن روز

در قصل تابستان روزها خیلی طولانی تر از شب ها هستند و عروس و داماد وقت خیلی بیشتری برای هماهنگی و انجام کارهای خود دارند. در طول روز در فصل تابستان عروس و داماد می توانند به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی و استرسی به عکاسی و فیلمبرداری بپردازند و موقع شب هم به مراسم عروسی بروند.

2. سرسبز بودن فضا

در فصل تابستان هم مانند بهار درختان و گل و گیاهان بسیار زیادی وجود دارند. به همین دلیل عکس و فیلم های شما در طبیعت نیز زیبا خواهد شد. البته پیشنهاد می کنیم که برای عکس و فیلم گرفتن در فصل تابستان، ساعت اولیه صبح یا غروب که هوا خنک تر می شوند را انتخاب کنید.

3. عکاسی در نور

اگر کمی درباره نکات و ترفند فیلمبرداری و عکاسی عروسی تحقیق کرده باشید، متوجه خواهید شد که نور می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی عکس و فیلم های شما داشته باشد. از طرف دیگر، در فصل تابستان نور بسیار زیادی وجود دارد و عکس و فیلم های شما فوق العاده زیبا خواهند شد. اگر می خواهید نور خورشید چشمان شما را اذیت نکنند، بهتر است از قبل مکان مناسبی برای عکاسی و فیلمبرداری انتخاب کرده باشید تا هوا هم خنک تر باشد.

4. امکان استفاده از میوه های تابستانی

در تابستان میوه ها تنوع خیلی زیادی دارند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمانان خود، هر یک از این میوه ها را که بخواهید، انتخاب کنید. تنها کافی است که تعداد مهمانان خود را مشخص کنید و بر همان اساس، میوه های تابستان را خریداری نمایید.

مزایای تابستان برای برگزاری عروسی

5. تعطیلات تابستانی مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان

در تابستان بیشتر دانش آموزان و دانشجویان به مدرسه یا دانشگاه نمی روند و به همین دلیل وقت خیلی آزادتر و بهتری برای شرکت در مراسم عروسی شما دارند. از این رو، خانواده هایی که فرزند آنها دانشجو یا دانش آموز است، مشکلی برای شرکت در مراسم شما نخواهند داشت.

معایب فصل تابستان برای برگزاری عروسی

 از طرف دیگر، برگزاری مراسم عروسی در فصل تابستان معایبی هم دارد. این معایب باعث می شوند که خیلی از عروس و دامادها از برگزاری مراسم عروسی در فصل تابستان بپرهیزند.

1. گرمای هوا

اولین و مهم ترین دلیل عدم برگزاری مراسم عروسی در فصل تابستان، گرمای بسیار زیاد هوا است. گرمای زیاد هوا می تواند مشکلات زیادی در مراسم عروسی به وجود بیاورد و نه خود عروس و داماد و نه مهمان ها چندان راحت نیستند.

2. خراب شدن آرایش یا دسته گل

گرمای هوا در فصل تابستان باعث می شود که آرایش عروس خانم و حتی سایر مهمان ها در بازه زمانی کوتاه تری خراب شود. همچنین اگر عروس خانم از دسته گل طبیعی استفاده کرده باشد، گرمای هوا موجب می شود که دسته گل پژمرده شود. به همین دلیل بسیاری از عروس و دامادها فصل های دیگر را برای برگزاری مراسم عروسی خود انتخاب می کنند.

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل پاییز

خیلی از افراد که درباره مزایا و معایب هر فصل برای برگزاری عروسی می خوانند، ترجیح می دهند مراسم خود را در فصل پاییز برگزار کنند. این فصل مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که در این بخش به صورت مختصر آنها را نام می بریم.

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل پاییز

مزایای پاییز برای برگزاری عروسی

پاییز آنقدر که مزیت برای برگزاری عروسی دارد، معایب ندارد. به همین دلیل این فصل زمان بسیار مناسبی برای برگزاری مراسم عروسی است. در این قسمت، می توانید برخی از مهم ترین مزایای برگزاری عروسی در فصل پاییز را مشاهده کنید.

1. زیبایی فصل پاییز

اولین دلیلی که پاییز پادشاه فصل ها شناخته می شود، زیبایی بی بدیل آن نسبت به سایر فصل ها است. در این فصل درختان و برگ ها به رنگ نارنجی و زرد در می آیند و باعث می شود که عکس و فیلم های شما فوق العاده زیبا به نظر برسند.

2. هوای خنک در فصل پاییز

اگر مراسم عروسی خود را اوایل فصل پاییز برگزار کنید، می توانید مطمئن باشید که هوا نسبت به تابستان فوق العاده خنک تر و معتدل تر است. حتی اگر پیش بینی هوا را به درستی مشاهده کرده باشید، می توانید مراسم عروسی خود را در فضای باز هم بگیرید.

معایب پاییز برای برگزاری مراسم عروسی

ممکن است کمی تعجب برانگیز باشد که بگوییم پاییز هم برای برگزاری مراسم عروسی معایب خاص خودش را دارد. زیرا خیلی از افراد طرفدار این فصل برای برگزاری مراسم عروسی هستند. برخی از مهم ترین معایب فصل پاییز برای برگزاری مراسم عروسی، به شرح زیر هستند:

1. غیر قابل پیش بینی بودن آب و هوا

از نظر شرایط جوی و آب و هوایی، پاییز شباهت زیادی به بهار دارد. به این معنی که هر لحظه امکان بارش باران وجود دارد و شاید اگر برنامه ریزی نداشته باشید، مراسم شما خراب شود. در فصل پاییز علاوه بر باران، گاهی مواقع بادهای خیلی شدیدی می وزد و اگر مراسم عروسی خود را در فضای باز برگزار کرده باشید، ممکن است مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاید.

معایب پاییز برای برگزاری مراسم عروسی

2. تداخل با مدرسه و دانشگاه

با شروع فصل پاییز، مدارس و دانشگاه ها نیز بازگشایی می شوند و دانش آموزان و دانشجویان به مدرسه و دانشگاه می روند. در این شرایط، مجدداً خانواده های که فرزند آنها به مدرسه می رود و به خصوص اگر در شهرهای دورتر زندگی کنند، ممکن است نتوانند در عروسی حضور داشته باشند.

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل زمستان

در نهایت، به فصل زمستان می رسیم که آخرین فصل سال است و شاید خیلی از افراد به هر دلیلی بخواهند مراسم خود را در این فصل برگزار کنند. در این قسمت، برخی از مهم ترین مزایا و معایب این فصل برای برگزاری عروسی را نام می بریم.

مزایای زمستان برای برگزاری عروسی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید فصل زمستان هم برای برگزاری مراسم عروسی مزایایی دارد. در این قسمت، به صورت مختصر اصلی ترین وضعیت زمستان برای برگزاری عروسی را شرح می دهیم. بسیاری از افراد ترجیح می دهند در فصل زمستان مراسم عروسی خود را در طول روز برگزار کنند. زیرا هنگام شب که هوا خیلی سردتر می شود.

1. فضای برفی رمانتیک

اگر در منطقه زندگی شما در فصل زمستان برف بیاید و شما در این فصل عروسی بگیرید، می توانید عکس و فیلم های فوق العاده رمانتیکی با برف ثبت کنید. مسئله در واقع مهم ترین مزیت برگزاری مراسم عروسی در فصل زمستان در نظر گرفته می شود.

مزایا و معایب برگزاری عروسی در فصل زمستان

معایب زمستان برای برگزاری عروسی

در مقابل، فصل زمستان برای برگزاری مراسم عروسی معایب زیادی دارد که شاید خیلی از شما ترجیح دهید مراسم خود را در فصل های دیگر به جز زمستان برگزار کنید. در این قسمت، مشاهده می کنید که چرا فصل زمستان برای برگزاری مراسم عروسی محبوبیت زیادی ندارد.

1. سرمای زیاد هوا

مهم ترین دلیل عدم برگزاری عروسی در فصل زمستان، سرمایه بیش از اندازه هوا است. به خصوص اگر شما در منطقه برف گیری زندگی می کنید، این احتمال وجود دارد که مهمانانتان بعد از آمدن به مراسم عروسی برف گیر شوند.

2. کوتاه بودن طول روز

کاهش دمای هوا در شب های زمستان باعث می شود که خیلی از افراد بخواهند مراسم خود را در طول روز در این فصل برگزار کنند. با این حالف زمستان مخالف تابستان بوده و کاملاً کوتاه است. به همین دلیل شاید عروس و داماد نتوانند در روز عروسی به همه برنامه های خود برسند.

سخن پایانی

در این مقاله برخی از مهم ترین مزایا و معایب هر فصل برای برگزاری عروسی را به شما معرفی کردیم. با توجه به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار دادیم، به نظر شما بهترین فصل برای برگزاری عروسی کدام است؟ شما می توانید با مشورت کردن با همسر خود و کمک گرفتن از تجربیات دیگران، بهترین فصل برای عروسی را انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا